Az elmúlt hónapban könnyebben tudtuk megvalósítani a kitűzött feladatainkat, mivel már fizikai jelenléttel dolgozhattunk, könnyebb volt átadni, láthattuk a gyerekek reakcióit azonnal, tudtunk egyidőben ugyanazon a témán dolgozni. Ez számunkra nemcsak „apró öröm”volt, hanem óriási örömnek értük meg mindannyian. Innen már egyszerű volt a dolgunk, ezt már csak kamatoztatni kellett, elmélyedni a játékos feladatokban.
Elkészítettük közösen különböző hulladékokból a csoport halastavacskáját, voltak karton papír kövek a parton, krepp papír és fólia biztosította a vizet, színes papírból kivágott halacskák úszkáltak benne, a tavat pedig élő zöld növények szegélyezték. Közben megbeszéltük, hogy milyen vízben élnek szívesebben a halak, mitől szomorodnak el, és, hogy mi hogyan vigyázhatunk a víz tisztaságára, hogy boldog halacskáink legyenek.
Bors nénivel kipróbáltuk a buborékfestést is, amely nagy örömet okozott a gyerekeknek. Munkáink közben hallgattuk a hónap dalát, melyet már az ők kérésükre indítottam, már rutinná vált számukra is.
Jó látni milyen jól érzik magukat a gyerekek ezeken a „foglalkozásokon”
Végezetül a Boldogság várát is közösen építették fel, melyről sajnos csak az „őrtornyot” sikerült lefényképezem. De az építés folyamata garantált örömet okozott a kis mestereknek.
Apró örömök élvezete
A márciusi hónap az apró örömök jegyében telt. Mivel március elején ismét bezárták az iskolákat, ezért ennek a hónapnak a témája is nagyon fontos volt a gyerekek számára. Először megbeszéltük az online órákon, hogy mik is lehetnek az életünkben az apró örömök. Kezdetben segíteni kellett nekik az ötletelésben , de később rájöttek maguktól is, hogy mik is azok az apró örömök , amik szebbé teszik a mindennapjainkat ebben a nehéz időszakban. Egy feladatot készítettünk el. Tavaszi virágot rajzoltak és a szirmokba beleírták az apró örömeiket. Nagyon meghatott a sok szép virág, amiben nagyszerű szavakat írtak a gyerekek. Kis videót is küldtem neki , amit megnéztek és nagyon meghatódtak. Alkotás közben pedig a hónap dalát hallgatták a gyerekek!
Köszönjük szépen a sok- sok ötletet!
Tildy Zoltán Általános Iskola , Szeghalom
Szilvike néni!
Kisnánai Szent Imre Általános Iskola
Apró örömök, amelyeket a kertben látunk, hallunk, érzünk.
Hatos Ferenc Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Csak a virtuális térben lehettünk együtt a gyerekekkel, de így is közösen tudtunk megnézni egy rövid filmet egy lányról, aki magáról és a mindennapi apróságokról mesélt. Könnyen összekapcsoltuk az érzékszerveink élvezetével, hiszen nem régen tanultunk környezet órán a testünkről. Így aztán azt kértem a gyerekektől, hogy rajzoljanak arról, ami nekik az érzékszerveiken keresztül örömet okoz, felvidítja őket. Gyönyörű alkotásokat kaptam, aminek az én szemem örült 😍
Székesfehérvári Németh László Általános Iskola
A gyerekek több lehetőséget kaptak, hogy mit készítsenek el otthon, az online oktatás alatt.
Választék: Öröm Várunk, Jóság-manó, Képregény. A legtöbben az elsőt választották és fantasztikus megoldások születtek. Ezek közül csatoltam néhány remek munkát!
Szilvási Általános Iskola Felsőszilvási Általános Iskolája
A vírushelyzet miatt nehézkes volt a feladat megoldása , szerencsére időben elkezdtük . Az online oktatás alatti időszakban a gyerekek kedves üzenetek , vicces videók küldésével örvendeztették meg egymást .”Végre több idejük jut a virtuális térben is a közös játékokra.”-mesélték.
Speciális Alapiskola Hurbanovo
A márciusi hónap témája az „Örömhelyek” felkeltette a tanulók érdeklődését. Örömhelynek az osztályt választották,mivel itt barátok között tanulhatnak és szórakozhatnak. A kedvenc „sarkaikat” rajzolták le,mint a játéksarok,élősarok,kézműveskedő sarok…Szünetekben szívesen töltik itt az idejüket,társasoznak,virágokat ápolnak,öntöznek,rajzolnak,nyírnak,ragasztanak…Nagy szeretettel járnak iskolába,szeretik a tanulást és az „örömsarkakat”is.
Kis ürge csoport
Mint minden óvodában az országban, így sajnos a pandémiás helyzet miatt a mi csoportunkban is kevés gyermekkel tudtunk tevékenykedni. Az óvodai csoportunk facebook csoportjába megosztottam a szülőkkel a program által ajánlott, illetve általam kitalált feladatokat a hónap témájával kapcsolatosan. Nagy örömmel fogadták, pozitív visszajelzések kaptunk tőlük.
A csoportunkban alapjába véve van egy egységes ünneplésünk, a „tüzijáték-taps”, hatalmas motiváló ereje van a gyerekekre nézve, szinte kiül az arcukra az őszinte öröm és boldogság, ha ezzel jutalmazzuk a cselekedeteiket. A héten közösen elkészítettük Örömkét, ötleteltünk arról, hogy miket érzékelhet az érzékszerveivel, ami boldoggá teszik. A legkiemelkedőbb ötlet az volt, hogy a fülével azt hallja, hogy azt mondják neki, hogy szeretik. Érdekes tapasztalat számomra is, hogy ahogy haladunk előre a programban, úgy egyre könnyebben azonosulnak a gyerekek az adott témával, egyre mélyebb gondolataik születnek.
Ezt követően megismerkedhettek Örömke barátjával a lassú csigával, akinek térképet rajzoltunk az óvodához, hogy szerintünk hova érdemes elnéznie, ahol biztosan valami szépséget fog látni, vagy olyat tapasztalhat, ami boldoggá fogja tenni. Közös séta alkalmával mi is lassú csigává változtunk és megfigyeltük a környezetünk által nyújtott szépségeket. A mindennapok során törekszünk arra, hogy a gyerekek nyitottak legyenek a környezet csodáira, és óvják is azokat.
„A boldogság valódi titka, ha örömünket leljük a mindennapi élet apró mozzanataiban. „William Morris/
A Pandémia újabb nehézség elé állított bennünket, de ennek ellenére igyekeztünk megtalálni a mindennapjainkba a pozitívumot! Az első foglalkozásunkat ebben a hónapban még sikerült személyeskontakt mellett, ahol megnéztük A kis herceg című 2015-ös francia animációs film részletet: https://csimota.indavideo.hu/video/Kis_Herceg_2015 . A filmrészlet után átbeszéltük az ember életkori szakaszai, melyhez kapcsoltuk azt is, hogy az embert az egyes életkori szakaszokban milyen örömök érhetik! Megpróbáltuk érzékszerveinkkel megtapasztalni, összegyűjteni a számunkra legkellemesebb érzéseket, érzeteket, örömöket! A digitális oktatás alatt pedig annak is nagyon örültünk, ha sikerült egymással beszélgetnünk, élményeinket megosztanunk!
Arra a következtetésre jutottunk, hogy elmondhatatlanul boldogok vagyunk, hogy élünk és jelen pillanatban nem vagyunk betegek!
JOBB VELÜNK A VILÁG!
Az élet ismét átírta a feladat megoldását. A gyerekeknek nem okozott problémát, hogy ismét online tudtuk megoldani a feladatot. A z iskolában azon az egy-két márciusi napon megbeszéltük a hónap témáját. Az Örömvár feladat tetszett nekik, ezt választották. Megalkották otthon a gyerekek az örömváraikat, az apró örömeiket leírták és elhelyezték a váraikon. Fontos, hogy apró örömök , kis dolgok, kedvességek tegyenek bennünket boldoggá.