Március_Apró örömök élvezete_6a

Március_Apró örömök élvezete_6a

Apró örömök élvezete – Boldogságóra a 6. a osztályban
Két osztályfőnöki órán foglalkoztunk ezzel a témával. Az 1. órán a tanulók kis csoportokban dolgoztak.
1. Először azt kellett összegyűjteniük, milyen apró örömök érték a csoport tagjait az ébredéstől az osztályfőnöki óráig. ( Az osztályfőnöki a 6. óra volt)
2. Apróságok, amelyek nagyon hiányoznának az életünkből.
3. Mit jelent az, hogy apró öröm? Hogyan definiálnánk? Mire vonatkozik? (Viselkedésmódra, gondolatokra.)
A 2. óra feladatai között szerepelt:
Figyelünk-e tudatosan az apró örömök felismerésére?
1. Feladat : Mikor éreztem utoljára ezt az érzést? Hol voltam: Mit csináltam? Mi mást adhat még nekem ez az érzés? El tudok képzelni más kiváltó okot? Mit tehetek azért, hogy többször átéljem ezt az érzést?
2. Mikor döbbenhetünk rá, hogy igazából boldogok voltunk, csak éppen nem vettük észre?
3. Vélemény: miért lenne fontos, hogy a pillanatot tudatosan és aktívan élvezzük?
4. Mi jut eszedbe róla? Idézetek, bölcsességek. (Munkafüzet: 110-111.) 3 fő egy csoportban dolgozott.
5. Az osztály tanulói aszerint alkottak két nagy csoportot, hogy a felolvasott kijelentések örömet okoznak-e nekik vagy sem pl. Frissen mosott ágyneművel vetett ágyba bújni.
Az arcodon érzed a nap melegét.
Megtanulni kívülről egy verset.
Egy hosszú forró fürdő.
A választást meg is kellett indokolniuk.
Összességében arról számolhatok be, hogy a gyerekek nagy kedvvel oldották meg a feladatokat, együttműködőek voltak és nagyon szép gondolatokat fogalmaztak meg.
Kocsisné Szabó Ildikó osztályfőnök

Képek