Sokszor kezdeményezünk beszélgetést arról, miért is érdemes az élet apró örömeit észrevenni; hogy a boldogságunk, lelki jólétünk nem egyszeri nagy események eredménye, hanem az élet pici jó dolgainak élvezete.
Apró örömök élvezete
9.-10. osztály
A témát a szülők segítségével dolgoztuk fel.
Elmesélték A tizenkét hónap című mesét, megbeszélték, hogy miről szólt a mese, kik a szereplők.
Postán elküldtem a tankönyvben lévő színezőt, ami azt az üzenetet közvetítette a gyerekeknek, hogy mindig találok valamit, aminek örülhetek. A keresztrejtvényt szintén elküldtem a családoknak, amit a szülők, testvérek segítségével megfejtettek. Kértem őket, hogy azon a napon, amikor foglalkoznak a feladatokkal, tegyenek olyan dolgokat, ami nekik örömet okoz, majd gondoljanak a körülöttük levőkre, és valami apró örömet okozzanak a családtagjaiknak. A következő válaszokat kaptam vissza: -Anyának segítettem teregetni. – Apával megetettem az állatokat. – Sétáltam egyet a testvéremmel, megnéztük a szomszédok kutyáit, meg is simogattuk. – Láttam a kedvenc mesémet a tv-ben. – Átjött a barátom, és együtt játszottunk. – Szedtünk nyiladozó tavaszi virágokat, fűszálakat. – Hallottam madarat csiripelni. – Festettem anyával kavicsokat és nekiadtuk a postás néninek.
Öröm volt olvasni ezeket az apró történeteket, amik a gyerekeket örömmel töltötték el.
Kértem őket, hallgassák meg Bagdi Bella: Imádok élni című dalát.
Szegedi Kis István Református Gimnázium, Általános Iskola, Óvoda és Kollégium
Megbecsüljük az apró örömeinket.
Csik Ferenc Általános Iskola és Gimnázium
A 3. a osztály a tanévben nagyon kreatív és elmélyült módon ismerkedett a boldog élet titkaival. A boldogságórákon kívül a rajzóráikon is az érzelmek világával foglalkoztak egész évben.
A koronavírus járvány idején kiemelten fontos megtanítani a gyerekeknek, hogy szorongásaikat, rossz érzéseiket, hogyan tudják oldani, ha a jelenben maradnak és az ott elérhető apró örömökre koncentrálnak, illetve ha megnyugodtak hogyan üríthetik ki az elméjüket.
A 3.a osztály a téma vizuális megjelenítését az éves munkájukhoz méltó kreativitással és minőségben alkotta meg.
Ebben a hónapban ismét feldolgoztuk a Boldogságóra Program következő témáját. Az óra elején örömmel táncoltunk a hónap dalára. Ráhangolódás után összegyűjtöttük, mennyi mindenért örülhetünk az életben. Ezek után a kedvenc ételeink elmutogatásával tettük vidámabbá tanóránkat. Az apró örömeinket papírra is vetettük, amelyet szívesen rajzoltunk meg. Az óra végére elkészült a montázsunk, amelyben megjelenítettük, mi mindent élvezhetünk érzékszerveinkkel.
Az egész óra folyamán ötletesebbnél, ötletesebb gondolatok jutottak az eszünkbe!
A diákokkal ismét videón keresztül sikerült beszélni arról, hogy mi okoz számukra örömöt az életben. Majd erről készült egy közös kollázs, amit készülünk kitenni az osztályba, ha visszatértünk.
Arra kértem a tanulókat, hogy mutassák be a kedvenc helyüket otthon. Hol szeretnek leginkább tartózkodni és miért?
Arra kértem a tanulókat, hogy mutassák be a kedvenc helyüket otthon. Hol szeretnek leginkább tartózkodni és miért?
Csik Ferenc Általános Iskola és Gimnázium
Az idei évben a karantén időszak után májusban folytattuk a boldogságórát a kis baglyokkal. A koronavírus járvány mindannyiunk számára szorongásokat okoz. Különösen fontosnak tartottam, hogy a gyerekek egy, olyan eszközt kapjanak a kezükbe, melynek segítségével, amikor feszültebbek esetleg rosszkedvűek, a jelenre és annak örömeire tudjanak koncentrálni.
Miután megbeszéltük, hogy amikor kicsit rosszabb napunk van segíthet, hogy a figyelmünket arra koncentráljuk, ami örömöt okoz nekünk, hogy szebbnek lássuk a világot, kezdődött az alkotás. A gyerekek kivágták az 5 érzékszervünk szimbólumait és felragasztották egy papírra, majd lerajzolták, hogy mi az a dolog, ami örömöt okoz az íze miatt vagy az amikor hallják, tapintják, látják vagy az illatát érzik.
Mire fókuszáltunk a különböző összetételű és érdeklődési körű évfolyamokkal?
Az 5.a-ban meghallgattuk, kit milyen apró öröm ért, mióta aznap reggel felébredt. Ezután a hónap dalából gyűjtöttük ki, hogy az énekesnek, Bagdi Bellának mik jelentenek örömöt.
Az 6.n osztályosok kitöltötték az érzékszervekhez kapcsolódó „Örömforrások” táblázatot.
A 7.a tanulóival a munkafüzet 114. oldalán található örágoömlista alapján készítettünk felmérést arról, hogy kinek, mi okoz boldogságot. Ők tovább folytatták a témát és 5 napon át vezették lefekvés előtt a napi örömleltárt.