Ezeken a szigeteken csupa-csupa szuper jó helyek találhatók.
Apró örömök élvezete
Széchenyi István Általános Iskola Jászkarajenő
Ezeken a szigeteken csupa-csupa szuper jó helyek találhatók.
Debrecen-Józsa Kerekerdő óvoda
Március- Apró örömök
Az öröm megélése a pozitív pszichológia egyik fontos fogalma. A jelen pillanat átélése minden csodát magában rejt. Az 5 érzékszerv által nyújtott kellemes érzetek,az eső illata,a napsütés épp olyan kedves pillanat lehet a szívünknek ,mint egy szülinap vagy egy kirándulás egy szép dal,mese vagy bármi ami mosolyt csal az arcunkra.
A gyerekekkel vizi kirándulasra indultunk, ahol felfedeztük a tájat,távcsővel szemléltük a halakat,vizet.
A hajón verseltünk,barchobáztunk,majd a parta érve egy tisztáson játszottunk.
Kísérleteztünk és a patakban talált kőnek elmondtuk milyen szép pillanatok vannak az életünkben.
Góliát es Pirinkó meséje még közelebb hozta az apró örömök megértését.
Nagyon megmozgatta a gyermekeket a téma és a nap folyamán többször ölelték meg egymást. Az udvaron észrevettem,hogy lehajolnak megnézni a hangyákat,megsimogatják a fát vagy fejüket a napocska felé fordítják. Hiszem,hogy a csoda ott van ahol látni szeretnénk. 🙃🙂
Bp. I. Kerületi Kosztolányi Dezső Gimnázium
Márciusban teljes boldogságórát nem tudtam tartani, megemlékezések, illetve projekthétre, Gálára való készülés miatt. A hónap feledhetetlen eseménye azonban, hogy sikerült eljutnunk Nick Vujucic előadására a Papp László Arénába. Talán kapcsolódik az apró örömök témájához annyiban, hogy az előadás lényege a mindenkiben és a minket körülvevő világban rejlő számos érték, szépség hangsúlyozása volt.
Az előadás utáni első órán megfogalmazott vélemények alapján a gyerekek számára is nagyon jó élmény volt.
A márciusi foglalkozásunk feladatát összekapcsoltuk a fenntarthatósági témahéttel, mely szorosan ez után következett.
Összegyűjtöttük az ingyen adható apró örömöket amiknek örülnünk kell. Pl.: jókedv, mosoly, ölelés, figyelmesség, szeretet, kedvesség, segítő szándék, jó szó, bátorítás.
A környezetünkben felhalmozódó újra hasznosítható dolgokból -kávékapszula- kedves aprósággal leptük meg egymást.
Március az”Apró örömök „hónapja volt.Arra törekszünk a csoportunkban,hogy a gyermekeket minél több apró öröm és pozitív élmény érje.Igyekszünk mindig észrevetetni velük a jót,szépet.Ezért ebben a hónapban a beszélgetőkör során minden nap tudatosabban kerestünk valami jót pl:szép idő van,finom volt a reggeli..A „Napimádás”relaxációt és” Bagdi Bella:Imádok élni „című dalát többször is „elővettük” a hónap során.Korábbi fényképeket nézegettünk a csoportról,közben megbeszéltük,hogy vajon miért mosolyoghatnak a képeken szereplők,illetve milyen örömforrások vannak az óvodában.
Hatos Ferenc Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Mivel az olvasás órán éppen a napirendünkkel kapcsolatos mesét olvastuk, ehhez igazítottam az aznapi foglalkozást is. Elmesélték a gyerekek, hogyan zajlik minden napjuk, majd mi az, amit mindegyik napon szeretnek. Beszélgettünk az aktuális napról is: Miben tért el a megszokottól, mi volt aminek megörültek aznap. Végül táblázatba is foglaltuk, lehetett szavakat, mondatokat írni, de rajzolni is aszerint, hogy melyik érzékszervünkkel érezhettük. Ám odaérkeztünk az egyik kisfiúhoz, akinek aznap a legnagyobb örömet az okozta, hogy segített az osztálytársának a technika órán. Nagy tanácskozás után kiegészítettük az érzékszerves táblázatunkat egy szivecskével, ami a gyerekek megfogalmazása szerint a kis lelkük volt, mert nem az érzékszerveikkel, hanem ott érezték az örömet.
Ebben a hónapban az első nap egy viccet hoztam számukra. Majd ezt követően beosztottuk, hogy melyik nap ki fog viccet mesélni. Nagyon várták a viccmesélést, esélyem sem volt megfeledkezni róla.
Sokat beszélgettünk arról, hogy az előző témák után milyen apró dolgok tesznek boldoggá minket minden nap. Nagyon tetszett nekik A tizenkét hónap meséje is. Nem lerajzoltuk, hanem létrehoztuk az apró örömök szigetét a termünkben. És igyekeztünk egymást és magunkat is boldoggá tenni.