Éljünk a mának! Élvezzük minden pillanatát! Legyünk kedvesek, nyitottak és figyeljünk oda a társainkra.
Mikor voltál utoljára boldog?
Mit csináltál akkor?
Hogyan tudsz boldogságot okozni másnak?
Csak ajándékozással tudunk örömet szerezni?
A segítségnyújtás és a figyelmesség is okozhat örömet?
Az együtt megélt dolgok összekovácsolnak, örömet okoznak?
Tavasszal, hogy ki tudjunk menni a városba, a gyerekekkel sok új közös élményt élünk meg. Közös kirándulás, játszóterezés vagy csak egy finom ebéd közös elfogyasztása.
Apró örömök élvezete
Az apró örömök témánál nagyon sok fontos dologra irányíthatjuk a gyerekek figyelmét. Beszélgettünk arról, hogy mi minden tud számunkra örömöt, boldogságot okozni. Ha szomorúak vagyunk, mi tud bennünket felvidítani, ha sír a társunk, hogyan tudjuk megvigasztalni. A gyerekeknek még nehéz megfogalmazni, hogy mi bántja őket. Segítő kérdéseimmel, mesével próbáltam őket rávezetni arra, hogy megfogalmazzák, mit tehetünk, hogy felvidítsuk egymást. Éreztettem velük, hogy a mindennapokban rengeteg apró öröm van, ami boldogságot tud számunkra okozni és ezt észre kell vennünk. A sétáink során megcsodáltuk a kibújó virágokat, éreztük a melengető nap sugarát. A gyerekek örömmel részt vettek ezekben a tapasztalásokban. Megbeszéltük, hogy mindezeket az érzékszerveinken keresztül érezzük. A Pillangós játék során különböző testrészeinkre röptettük a kis ujjbáb pillangóinkat. Az Örömölelés játék is kedvenc játékaikhoz tartozott a hónapban.
Városi Óvodák és Bölcsőde Tiszakécske
Március havi témánk az „Apró örömök élvezete” volt. Beszélgettünk arról, hogy mi minden lehet a mindennapjainkban, ami pozitív örömet tud okozni számunkra. Mit tehetünk, ha kicsit dühösek vagyunk valamiért, hogyan tudjuk megvigasztalni, felvidítani egymást vagy akár saját magunkat. A gyerekek már elég jól meg tudják fogalmazni mi az, ami bántja őket, és azt is hogyan tudják magukat, vagy egymást felvidítani. A mindennapokban rengeteg apró, pici dolog van, ami nagy örömet tud okozni bárkinek. Például megérzünk egy jó illatot, egy ölelés, mosoly, napsütés, szabadlevegő, madárdal,…stb.
Városi Óvodák és Bölcsőde Tiszakécske
Március havi témánk az „Apró örömök élvezete” volt. Beszélgettünk arról, hogy mi minden lehet a mindennapjainkban, ami pozitív örömet tud okozni számunkra. Mit tehetünk, ha kicsit dühösek vagyunk valamiért, hogyan tudjuk megvigasztalni, felvidítani egymást vagy akár saját magunkat. A gyerekek már elég jól meg tudják fogalmazni mi az, ami bántja őket, és azt is hogyan tudják magukat, vagy egymást felvidítani. A mindennapokban rengeteg apró, pici dolog van, ami nagy örömet tud okozni bárkinek. Például megérzünk egy jó illatot, egy ölelés, mosoly, napsütés, szabad levegő, madárdal,…stb.
Városi Óvodák és Bölcsőde Tiszakécske
Március havi témánk az „Apró örömök élvezete” volt. Beszélgettünk arról, hogy mi minden lehet a mindennapjainkban, ami pozitív örömet tud okozni számunkra. Mit tehetünk, ha kicsit dühösek vagyunk valamiért, hogyan tudjuk megvigasztalni, felvidítani egymást vagy akár saját magunkat. A gyerekek már elég jól meg tudják fogalmazni mi az, ami bántja őket, és azt is hogyan tudják magukat, vagy egymást felvidítani. A mindennapokban rengeteg apró, pici dolog van, ami nagy örömet tud okozni bárkinek. Például megérzünk egy jó illatot, egy ölelés, mosoly, napsütés, szabad levegő, madárdal,…stb.
Városi Óvodák és Bölcsőde Tiszakécske
Március havi témánk az „Apró örömök élvezete” volt. Beszélgettünk arról, hogy mi minden lehet a mindennapjainkban, ami pozitív örömet tud okozni számunkra. Mit tehetünk, ha kicsit dühösek vagyunk valamiért, hogyan tudjuk megvigasztalni, felvidítani egymást vagy akár saját magunkat. A gyerekek már elég jól meg tudják fogalmazni mi az, ami bántja őket, és azt is hogyan tudják magukat, vagy egymást felvidítani. A mindennapokban rengeteg apró, pici dolog van, ami nagy örömet tud okozni bárkinek. Például megérzünk egy jó illatot, egy ölelés, mosoly, napsütés, szabadlevegő, madárdal,…stb.
Zakladna Skola s VJM Alapiskola Fülekpüspöki
Farkincagyűjtögető
Segédeszköz: farkincák
A játék menete: A gyerekek egy térben szétszóródva helyezkednek el, pl. páros lábon ugrálva az a cél, hogy minnél több farkincát gyűjtsenek egymástól. Ha valaki elvesztette a farkincáját, a tartalék farkinca kupacból elvehet egy másikat, ha teljesíti az adott feladatott, igy folytatódhat a további gyűjtögetése. A játék hosszát a pedagógus határozza meg. Az nyer, aki a legtöbb farkincát gyűjti.
Gárdonyi Géza és Szegi Suli Általános Iskola
A 6. osztályosok a tavalyi jól sikerült „öröm cédulák” folytatásaként ebben a hónapban is összegyűjtötték és megosztották egymással pozitív érzéseiket. Lelkesen olvasták fel kis írásaikat, gondolataikat.
Ózdi József Attila Gimnázium, szakgimnázium és Kollégium
Az „Apró örömök” témát Bagdi Bella dalával kezdtük: Imádok élni. A dal szövegének és párosával kapott idézetek segítségével kellett kitalálni a gyerekeknek a témát, egyikük kitalálta, hogy az élet pillanatnyi, apró örömeiről lesz szó. Mindenki összegyűjtötte az utolsó 3 nap apró örömét, egyet felírtak egyszerre a táblára is, így lett egy „örömtáblánk”.Beszélgettünk örömet okozó tevékenységekről, a jelenben élés fontosságáról, a flow – élményről. Majd feladatokat oldottak meg a diákok, gyakorolták, hogyan lehet a rossznak tűnő dolgokban is meglátni a jót, az apró örömöt, azaz a boldogtalan útban a boldogat (tk.- feladat). Az óra végén örömmandalát készítettünk, közben újra meghallgattuk a nyitó dalt.
Részletesen beszélgettünk arról a gyerekekkel, hogy minek tudnának egy adott pillanatban örülni. A tél után legelőször a napsütés jutott eszükbe és mivel mi sokat megyünk a Berettyó partra sétálni, játszani, kirándulni, így az első melegebb napon kimentünk és őszinte átéléssel élveztük a napsugarakat, a meleget, a szabadságot.
A boldogság órán pedig meghallgattuk a hónap dalát az Apró örömök – Imádok élni-című dalt. Beszélgettünk, hogy ki minek örül a mai napban, azután az aktuális hétben kerestünk boldog perceket és vé
gül az adott hónapban. Ezeket az örömöket szív formába bele is írták le, majd elmesélték nekünk. A gyerekek meg voltak illetődve, mert volt olyan gyerek, aki igazán apró dolognak tudott örülni.
Mindennap keresünk a gyerekekkel valamit, aminek örülni lehet.
Napközben is keressük, minek lehet örülni, miben lelik örömüket a nap folyamán.