Manócskáimmal kihasználtuk a lehetőséget a szabadidőben egy új játék megtanulására. Mivel szeretnek játszani, igazi örömforrás volt nekik. Közben a bizalom és az összetartozás érzését is erősítettük egymásban. Igazi jó móka kerekedett ki belőle. Sokáig emlegettük és a legjobb ebben, hogy csak egy sál és pár dobókocka kell a fergeteges hangulathoz! 😊
Apró örömök élvezete
A csoportok közösen szőttek egy mesét, amelyben a nagyon szerényen élő főhős 3 olyan próbatételen megy keresztül, amik az apró örömök élvezetét tanítják meg neki. A mesét szövegesen elkészítették a tanulók és illusztrációként le is rajzolták.
Újra együtt című mese került bemutatásra a gyerekeknek, ami után az esetleges apró örömök érzékszervek szerinti csoportosítására került sor, szóban képkártyákkal majd pedig feladatlapon egészithették ki a gyerekek tetszés szerint , hogy számukra milyen dolgok szereznek örömöt.
A boldogság üvegét is kitöltöttük a gyerekek számára aktualis örömök bejegzzésével.
Újra együtt című mese került bemutatásra a gyerekeknek, ami után az esetleges apró örömök érzékszervek szerinti csoportosítására került sor, szóban képkártyákkal majd pedig feladatlapon egészithették ki a gyerekek tetszés szerint , hogy számukra milyen dolgok szereznek örömöt.
A boldogság üvegét is kitöltöttük a gyerekek számára aktualis örömök bejegzzésével.
Az apró örömök élvezete boldogságórát az erkölcsi nevelés vagy az önismeret és a társas kultúra fejlesztése, illetve a testi és lelki egészségre nevelés KNOAP feladathoz sorolhatjuk például.
Kértem előzetes feladatként, hogy keressenek olyan fotót, ami kifejez egy apró örömöt az életükben, és hálónként készítsenek belőle egy képösszeállítást.
A foglalkozás első felében megkértem őket, hogy mindenki meséljen a saját képéről, milyen történet kapcsolódik hozzá, miért kedves pillanat számára. Ahogy a képeken is látszik a házi kedvencek vitték a prímet, de a közösen eltöltött pillanatok kistestvérekkel, barátokkal is előkerültek, a szerelem, a hit, valamit a természet, a hobbik, olvasás. Sok vicces vagy kedves történetet hallottunk, így arra a kérdésre, hogy jó volt-e felidézni a pillanatokat, egyértelmű igen volt a válasz.
Megkérdeztem, hogy akkor miért fontos, hogy odafigyeljünk ezekre a pillanatokra. Elmondták, hogy azért, mert ezek feltöltenek minket, ha rossz is a kedvünk, ezeket felidézve vidámabbak leszünk. Kérdeztem, hogy csak akkor fontosak ezek az élmények, ha visszagondolunk rájuk, vagy a megélés pillanatában is. Erre a válasz az volt, hogy a legjobb akkor, amikor átéljük, de felidézni is jó.
Mit kell tennünk, hogy minél több ilyen pillanatot megéljünk? Megállni a teendőink közben, és rácsodálkozni a pillanat adta szépségre, örömre. Meg kell próbálni tudatosan erre figyelni – mondták.
Ezután elvégeztük Az örömhöz kapcsolódó érzések gyakorlatot, ez is számos esetben derültségre adott okot. Megállapították, hogy némely ezek közül nagyon hasonló, nehéz kifejezni mimikával a különbséget köztük. Arra a kérdésre adott válaszokban, hogy melyikbe volt a legjobb belehelyezkedni? A büszkeség, a szeretettség és az elégedettség nyert. Az ábrándozást, a szerelmet szokták leggyakrabban érzeni, és a jóllakottságot (kollégisták), elégedettséget, kipihentséget ritkábban. Hogyan tudnád még többször érezni ezeket, mit tehetsz értük te magad magadért, vagy te másokért? A válaszuk: ha tanulószoba helyett lehetne aludni, kellene egy jó pasi, több önbizalom, megbecsülni a barátokat, a családtagokat, törődni az egészségünkkel.
Végül az Apró Örömök Storyboard feladatot oldották meg közösen. A történet az előző feladat érzései közül leginkább a szerelmet, annak felfedezését jeleníti meg. Illetve egy új játéklehetőséget, kifejezési eszközt, amit nagy örömmel használtak.
Az évszaknaptárunkban egész évben nyomon követjük a gyerekek születésnapját és mindenkit megköszöntünk ilyenkor. Ezeken a napokon az egész nap folyamán különös figyelmet szentelünk az ünnepeltnek. Apró szívességet, ajándékot adunk neki ilyenkor. Pl.: előre engedjük a sorban, elsőként választhat párt, szeretjük, becézgetjük stb. Az ünneplés elmaradhatatlan része a tánc is és a jókívánságok felsorolása. Mindezek után elfogyasztjuk a finomságokat amivel az ünnepelt készült.
Nagykárolyi 1-es számú napköziotthon
Március 20. a Boldogság Világnapja, ezért a Bogyó és Babóca csoportba járó óvodások és óvónőik úgy határoztak, hogy Bagdi Bella az Apró Örömeink című dalára egy karikával készült koreográfiát, azaz körtáncot fog kitalálni. A gyermekek nagyon lelkesek voltak a mozdulatsorok kitalálásában és a körtánc összeállításában. Az elkészült koreográfiát, melynek címe az „Apró Örömök Körtánc” lett, többször is eltáncoltuk és később meg is tanítottuk óvodánk apróságai, azaz kiscsoportosai számára.
Megbeszèltük az öröm szó jelentèsèt . Meghallgattuk bagdi bella imádok élni cimu dalát.elmeséltem az újra együtt cimű mesét.
Ágnes
Öröm ölelèst játszottunk
A mosoly, amely a gyermek arcán megjelenik, árulkodó jel arról, ha valaminek örül, valami tetszik neki. Ehhez elég egy kedves szó, egy ölelés vagy akár egy dicséret. Az óvodán kívül szervezett programok azon túl, hogy örömet okoznak a számukra, még egyfajta kirándulásnak is tekinthetőek, hiszen egy kiállítás megnézésén túl, közös falatozással is egybekötöttek a játszótéren, ahol a játékeszközöket is birtokba vehetik. Április hónapban egy ilyen élményszerző programban volt részünk a Siklósi Térségi Könyvtár szervezésében.
Taktaharkányi Szivárvány Óvoda és Bölcsőde
A boldogság világnapján közösen ünnepeltünk,kicsik és nagyok .