A boldogság világnapján mi is csatlakoztunk Széll Henriett boldogságóra nagykövet kiváló ötletéhez. Élmény volt figyelni, ahogy a kis piros szívek körül egyre nő a szeretet! Köszönjük az ötletet!
Apró örömök élvezete
CAPCAP
A diákok szerint a legszebb téma és a legizgalmasabb feladat volt a márciusi.
Apró örömök, és azok gyakorlása! Hogyan járjuk körbe a tárgykört? A legelején még fejtörést okozott a kidolgozás és megoldás, de tanulói ötlet alapján, és az én beleegyezésemmel, segítségül hívtuk a mesterséges intelligenciát. Csak az állatok legjobb tulajdonságaira használtuk és azokat vetítettük magunkra!
Örömmel számolhatok be az átélt élményekről, bátran mondhatom és a képek bizonyítják, megszületett a legjobb RÖMÖK! Személyiségfejlődésükben szintemelő lett a mi CAPCAP-unk!
Hálás vagyok, köszönöm!
A fejkődési szemléletmód jegyében olyan könyvjelzőket készítettek a gyerekek, amikre bátorító üzeneteket írtak.
A fejkődési szemléletmód jegyében olyan könyvjelzőket készítettek a gyerekek, amikre bátorító üzeneteket írtak.
Apró örömök élvezete
Ezt a boldogságóra foglalkozást relaxációs gyakorlattal kezdtük. A „hervad a virágom, éled a virágom”-nál a gyermekek helyben állnak. A „hervad” szó hallatán elkezdtük a fejünket lazán előre ejteni, majd hozzá a két vállunkat, majd a törzset. Az „éled a virágom”-nál visszaemelkedtünk szép egyenes testhelyzetbe. Ezután meghallgattuk Bagdi Bella: Jobb Veled a Világ című albumjáról az „Imádok élni” című dalát. A gyermekekkel közösen kitaláltunk különböző mozdulatsorokat.
A témát mesével dolgoztunk fel, Bezzeg Andrea: Újra együtt című meséjét olvastam el, melyre Boldog Dóra hívta a gyermekeket a kis mondókájával. Mesehallgatás után megbeszéltük, hogy kinek mi okoz örömöt egy nap. Hogyan segíthetünk, akik esetleg arra rászorulnak. Ki milyen ételt rakna egy szépen terített asztalra. Ezután a gyerekek körbe ültek és különböző érzékszervekhez /látás, ízlelés, szaglás, tapintás/ kapcsolódó örömet mondtak.
Akiét elfogadtuk tapsot kapott. A foglalkozás lezárásaként kiszínezték az apró örömök jelét, mely felkerült a „Boldogság fa” hetedig lépcsőfokára.
Beszélgettünk a meséről, majd a barátságról, mindennapi örömökről.(kutya, macska, játszótér, anyának segítés…. )
A dobozból”érdekes dolgokat” húzhattak ki ami az érzékszerveket motiválta!
Többnyire kitalálták és jól elmondták, hogy melyik érzékszerv szükséges a tárgyhoz.
A feladatokat aktívan oldották meg. Jól kialakult az egymáson való segítés is. ( ceruzák kölcsönadása)
A végén minden gyermek kapott egy mosólygós matricát és ölelést!
Boldogságóra vázlat
A foglalkozás helye: Csillagfürt EGYMI
A foglalkozást vezeti: Papp Gáborné
Foglalkozás témája: Apró örömök élvezete
A foglalkozás feladatai: Az apró örömök észlelése, megismerése, megélése a foglalkozás által
1. Motivációs gyakorlat: “Ilyen nagy egy óriás, nyújtózkodjál kispajtás, ilyen kicsi a törpe, guggoljunk le a földre .”
2. Kezdő éneklés kézfogással, körben, mozgással kísérve: Bagdi Bella: Imádok élni c. dalára.
3. Téma feldolgozása: Bezzeg Andrea- Újra együtt mese megnézése saját készítésű PPt felhasználásával.
4. Beszélgetés a meséről.
5. Feladat: A mese illusztrációjának színezése
6. Feladat: A munkafüzet feladatainak színezése.
7. Lezárás: Apró örömök : közös színezés, tabló készítése
Március hónapunk egészét az apró örömök felismerése, megnevezése, tudatos megélése járta át. Apró örömöket gyűjtöttünk évszakonként, napszakonként, de Vakog rendszerben szemléltük érzékszerveinket örömök után kutakodva. Nőnap alkalmából a fiúk okoztak számunkra nagy meglepetést, önbecsülés plakátunk pedig saját erősségeinkkel szembesített bennünket. Táncoltunk, énekeltünk, aktív relaxációs gyakorlatokat végeztünk. Nagyon pozitív hónapot zárhatunk!
Boldogságóránkat ebben a hónapban rendhagyó módon tartottuk meg. A Boldogság világnapjára (március 20.) helyeztük a figyelmünket. A szülőket zárt csoportban tájékoztattam, hogy az óvodában megtartjuk a Boldogság Világnapját. Kértem őket, hogy azon a napon: 1. piros színű ruhába jöjjenek a gyermekek óvodába 2. selfi-boksz-al szeretnénk kedveskedni, ahol lehet majd képeket készíteni családokkal, barátokkal.3. Boldogság Üzenetek táblát fogunk kihelyezni, amire pozitív üzeneteket lehet majd írni. Örömömre szolgált, hogy a csoportomban járó szülők tetszésüket fejezték ki a közelgő eseményről, valamint hálájukat, hogy mindig megosztom velük az Boldogságórákon történteket. Saját személyem, már harmadik alkalommal tartja, a boldogságórákat. Igyekszem a tapasztalataimat bővíteni, újszerű dolgok kipróbálásával. Most erre került sor, egy kis összedolgozásra. A mi óvodánkban, ebben a nevelési évben, 3 csoportban van Boldogságóra. Közösen egyeztettünk a Boldogság Világnapja alkalmából, átbeszéltük az eseményeket. A szervezési feladatokat, a szükséges eszközöket az egyik kolleganőmmel együtt előkészítettük. A gyermekek lelkesen érkeztek a Boldogság Világnapján óvodába. Mindenkit egy szívecske kitűzővel üdvözöltem. Örültek a piros színben való közös öltözéknek, kérdezgették mit fogunk ma csinálni? Reggel érkezéskor, a Boldogság Üzenő fal észrevételével, már kezdetét vették az események: kedves gondolatok, vidám rajzok készültek. A fotózás is megkezdődött, de voltak, akik úgy gondolták, hogy délután már több családtag is részt vehet benne. A különleges Boldogságóránkat a mi csoportunk, a hónap szimbólumának színezésével kezdte el, majd az udvaron folytatódtak az események. Bódor Andrea, a helyi Bodogságóra mentora, néhány szóval köszöntött mindenkit. A hónap dalára a három csoport közösen táncolt. Mindenki vidám volt, örültek egymásnak, hogy ilyen sokan vagyunk. A mese előadása, dramatizálva volt bemutatva, melyet nagyon élvezetek a gyermekek. A teraszon előkészített asztalokon szivárvány színezése következett, ahová mindenki bekapcsolódott. Az óvoda többi csoportja ezután csatlakozott be a közös programokba. A Boldog vagyok dalra az egész óvoda táncolni kezdett. Jó volt látni a sok kisgyermeket együtt, ahogy közösen mozogtak, erre az igazán kedves dalra. A mozgás után, aszfalt krétával „Örömke” rajzokat készítettek csoportonként a gyermekek. Mi Harangvirág formába rajzoltunk mindent, ami számunkra örömforrást jelent. Reggel a kolleganőmmel, már előkészítettük a szívecske kereső játékot. Minden csoportnak annyi szívformát kellett megkeresni, ahányan voltak, majd felhelyezni a kerítésre, a saját csoportjuk szimbólumához. Lelkesedéssel keresgéltek a gyermekek, nagyon hamar sikerült megoldaniuk a kért feladatot. A nap végén, igazi örömöt, a szabad játék jelentett, az udvaron, jó időben. A játszás után, a csoportszobában természetesen felléptünk a következő lépcsőfokra. A gyermekek meg is jegyezték: hogy kár, hogy már vége van, nemsokára felérünk a legfelső fokra. A szülőket tájékoztattam a nap eseményeiről. A pozitív szülői visszajelzés most sem maradt el: milyen jó kis óvoda ez, ahol ilyen napok vannak szervezve. A héten még egy örömszerző sétára is elvittem a gyermekeinket. A víz világnapja alkalmából a Tokaji kilátóba látogattunk, ahol a két folyó a Tisza és a Bodrog összefolyása jól látható. Megerősítettem a gyermekekben, hogy ők különleges helyzetben vannak, mert minden nap örömmel gyönyörködhetnek a természet csodájában, amit itt láthatnak Tokaj városában.