A decemberi hónapban minden embernek megnyílik a szíve az adakozás terén. Mi is egy karácsonyi témájú képeslapot szerkesztettünk, amit továbbadtunk embereknek, ezzel sok örömöt, boldog pillanatot idézve nekik. Áldott karácsonyi ünnepet kívánunk!
Apró örömök élvezete
Apró örömök élvezete témaköréhez kapcsolódtunk, a kitartás és szorgalom témáját jártuk körbe. Kisiskolásokként mindkettő új és magyarázatra szolgáló fogalom, amit a méhecskék munkáján keresztül tudtam számukra érthetőbbé tenni.Jó kiindulási pontnak számított hozzá a kitartás erősségmondóka.
A mondóka befejezése után egy kört alkotva kaptak kérdéseket a gyerekek,melyekből a rájuk jellemzőt kellett kiválasztaniuk és ehhez kapcsolódóan mozgásos feladatokat végrehajtaniuk.
Ezt követte a nem szeretem feladatok felsorolása, ami nagyon könnyen ment számukra.
Majd a fiúk versenyeztek a lányokkal lego torony építésében.
Az órát a kitartás erősségdalával zártuk.
Az őszi csodálatos időt kihasználva, elindultunk egy rövid túrára, élveztük az őszi napfényt és a pompás színeket. Nagy öröm volt számunkra, hogy sétánk során gombákat is találtunk, igaz némelyik a fa magas lombjában volt, de megoldottuk közösen ezt a problémát, és nagy zsákmánnyal tértünk haza. Othhol nem is a gomba okozott örömöt, hanem a megszerzéséért megtett út.
Papi Kölcsey Ferenc Általános Iskola Aranyosapáti Tagiskola
A közösen elkészült műsor inspirálta a gyerekeket. Kreativitásukat erősítette, egymásra figyelésük harmonikus lett.
A technika órát bevonva idén elkezdtem a saját ötleteimet is bevinni az órákba.
A színek és a közös munkával kicsit egymáshoz is közelebb kerülnek. Gyakorolják a türelmet és azt is jó együtt dolgozni.
Papi Kölcsey Ferenc Általános Iskola Aranyosapáti Tagiskolája
Nincs felemelőbb érzés, mint tenni egy hatalmas túrát barátokkal, egy napfényes, csodálatos, festői színekben pompázó, varázslatos őszi erdőben, ahol az illatok….HMMMM!!!!!
A gyerekekkel osztályfőnöki órán arról beszélgettünk, kit mi tesz boldoggá.
Csoportokban, a barátaikkal elkészíthettek egy rajzot, amiben feltüntették, hogy ők hogyan látják a világot, amikor boldogok, illetve mi teszi őket igazán boldoggá.
Apró örömök az osztályban
Ahogy az első hópelyhek csendben leszállnak, a város és a lelkünk is különös, puha fénybe borul. A tél első jelei mindig emlékeztetnek arra, hogy a boldogság sokszor egészen apró dolgokban bújik meg: a csikorgó hó hangjában, a hidegben kipirult arcok mosolyában, vagy abban a pillanatban, amikor a meleg osztály ablakon kinézve látjuk, ahogy fehérbe öltözik a világ. Közös díszek kerülnek a fára, a fényfüzérek először gyúlnak fel az ablakban, és az osztály gyerkőcei együtt élik meg ezeket a csodás pillanatokat, amelyek nem harsányak, nem látványosak, mégis szívet melengető erejük van.
Minden kis apróság, amit ilyenkor átélünk, egy-egy csendes emlékké válik: az első hó alatti séta, vagy az a tudat, hogy valakivel együtt készülünk az ünnepre. A boldogság nem távoli cél, hanem apró szikrák sokasága, melyeket nap mint nap észrevehetünk.
Öröm születik egy halk köszönésből,
Tavaszi szélből, napfényes reményből.
Egy kacaj szárnyán messzire repül,
S a szívben fényt gyújt, mi nem vesz elül.
Öröm a játék, a lélek tánca,
Egy kedves emlék puha palástja.
Öröm a jelen, mely végre megáll,
S a szemedben ragyogó, tiszta csodát talál.
Mert öröm az élet apró titka,
Mely minden napunkat bársonyba vonja.
Az első „szabadulószoba jellegű” bevezetéssel kezdett foglalkozást annyira szerették a gyerekek, hogy úgy döntöttem a másodikat is hasonlóan építem fel. Ismét a folyosón és a lépcsőházban kezdtük a foglalkozást, majd a teremben, egy meséhez kapcsolódva jutottunk el az apró örömök fontosságához. A mese után a Pozitivity Fókusz társasjátékkal játszottunk.