Március 22 – A Víz világnapja 💦
A Víz világnapja alkalmából diákjaink, drága kincsünkkel, a vízzel és annak létfontosságú szerepével foglalkoztak különböző játékos feladatok formájában! 💦🧚♂️💙
Csöpög a csap:
csipp – csepp, csipp – csepp,💧💧💧
Ne pazarold ezt a kincset!
Van, hol kevés van belőle,
nem jut már a legelőre,
nem jut már a szép virágra,
sem az ember poharába!
Örülj neki, hogy még van,
Vigyázzunk rá még jobban! 💧🌳🌊🌏
A hála gyakorlása
A témával kapcsolatban, beszélgettünk a gyerekekkel kinek lehetünk hálásak és mért , hogyan tudjuk kifejezni a hálánkat. Meghallgatták „A hálafa történetét”, majd közösen elkészült hálaszívünk, melyre saját tenyérlenyomat került. A „Szép nap, ölelj most át engem” című dal meghallgatása után megölelgették az Óvónéniket, hálájuk jeléül a sok gondoskodásért.
A nagyok saját ölelős tenyerüket is lerajzolták részlet gazdagan.
Hálásak vagyunk a szüleinknek, az osztálytársainknak, tanárainknak, barátainknak. Meg kell találnunk a jót a rosszban is, mert ha ez sikerül, boldogabbak lehetünk.
Az új kiscsoportosaink ismerkedtek az óvodával, közös tevékenységekben kezdtek részt venni. Az egyik ilyen tevékenységünk a Hálafa elkészítése volt, mellyel kifejeztük, mennyire hálásak vagyunk azért, hogy ebbe a közösségbe tartozhatunk és jól érezzük magunkat.
Százhalombattai Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Tagozatos Általános Iskola
Amikor mindenki rohan és kapkod és ideges és elégedetlen, olyankor egyszerűen eszébe sem jut, hogy picike dolgoknak is hogy lehet örülni! Eszébe sem jut, hogy értékelje az apró örömöket, hogy megköszönje a jót. De valóban csak annyi lenne a hála, hogy megköszönni tudjunk? Nem! Ennél is több! Ha hálásak vagyunk, és hálánkat ki tudjuk fejezni, egyszerűen nem lehetünk szomorúak!
Aki hálásan gondolkodik, nem irigy, nem kapzsi, nem ellenséges, nem magányos! Hálásnak lenni nagyon jó!
Boldog Dóra megismerése: „Sziasztok gyerekek! Én boldog Dóra vagyok (báb). Sokszor eljövök hozzátok, és sokat fogunk játszani és megígérem nektek, hogy mindig boldogok és jó kedvűek leszünk.”
Mondóka: „Kerekerdő kalandra hív téged, hallgasd, mit súgnak a tündérek, hipp-hopp tárd ki a szíved kapuját, mesevilág ajtaja előtted is nyitva áll. Tikk-takk ketyeg a kis óra, ezt üzeni neked Boldog Dóra: Gyere velem, vigyáz ránk a napsugár, Kerekerdőn a boldogság megtalál!” (Bagdi, Prof .Dr.Bagdy, Tabajdi, 53.o.)
Mese: Ferenczi Éva: Maci bajban van: mese előadása síkbábokkal
Mondóka: „Nap, nap, nap, fényes nap, sugaraid bontogasd! Vigyázz rám, Napsugár, a boldogság megtalál. „Mondjuk el ezt a mondókát mi is Boldog Dórával együtt.” (Bagdi, Prof .Dr.Bagdy, Tabajdi, 56.o.)
A mi hálafánk: „Készítettem nektek egy nagyméretű papírra egy fát, ez lesz a mi hálafánk. Hoztam festéket, mindenki belemárthatja a kezét, és a kéznyomatát elhelyezi a papíron, ahová csak szeretné.
Miért vagyok neked hálás? Elmondom nektek, hogy miért vagyok nektek hálás. „XY hálás vagyok neked, mert mindig észreveszed, ha segíteni kell egy társadnak.” stb.
Boldog Dóra elköszönése: „Kedves Harangvirágok! Nagyon örülök, hogy ma együtt játszottunk. Hamarosan újra eljövök hozzátok, addig is legyetek kedvesek, segítőkészek, mosolygósak. Sziasztok!”
Bóbitás kiscsoportomnak első ízben tartottam Boldogságórát. Mivel még nagyon kicsik próbáltam minél játékosabban átadni a gyermekeknek a program lényegét.
Relaxációs gyakorlattal kezdtük. Egy csengőt használtam, kértem a gyermekeket, hogy feküdjenek le, csukják be a szemüket, figyeljék a csengő hangját. Mikor már nem hallják emeljék fel a kezüket.
Elmagyaráztam nekik, hogy ez a figyelem szándékos odafordítása a hallott hangra, ez maga a tudatos jelenlét. Megbeszéltük mire figyelhetünk még oda tudatosan. Majd megbeszéltük a tudatos jelenlét ellentétét – a robotpilóta üzemmódot.
A meséhez Bagdi Bella: Pillanatkapitány könyvét használtam. Bemutattam a gyerekeknek kik lesznek a történet szereplői. (Szemléltetésként bábokat, plüss játékokat, boldogság követ használtam.) Megismerkedtek Pillanatkapitánnyal és megérkeztünk az Ötök szigetére, ahol légzőgyakorlatokat végeztünk. Elmondtam, hogy innen folytatjuk legközelebb Pillanatkapitány kalandjait.
Majd megbeszéltük a hála szó jelentését, példákat soroltak a gyermekek, hogy mi mindenért lehetünk hálásak. Egy Hála tablót készítettem a gyermekek jeleivel. Megkértem őket, hogy annak a jeléhez tegyenek egy piros pöttyöt, akinek ma hálásak valamiért. (Oda adta a játékot, adott nekem szalvétát, megsimogatott, jót játszott velem stb.) Alig várták, hogy sorra kerüljenek!
Lezárásként elénekeltük, táncoltuk a Bagdi Bella: Pozitív mondókáját. Annyira tetszett nekik, hogy többször le kellett játszani. Majd mindenki elkészíthette a saját szuperhős csákóját.
2025 szeptemneeben a gyerekek azt rajzolták le kinek a leghálásabbak. A gyerekek többsége a családját, a szüleit rajzolta le.