A mesehallgatás gyermekeink egyik kedvenc tevékenysége, ezért a Hála témakör feldolgozását is, A Hálafa történetével indítottuk. Figyelmesek, érdeklődőek voltak, a nagyobbak közül szinte mindenkinek volt egy-egy gondolata, amit tanulságként elmondott a többieknek. Mivel mindenki részt kívánt venni a hálakezek készítésében, ezért kicsit egyszerűbben készítettük el. A kék és piros színből választhattak a gyerekek és a tenyérnyomatuk lefestése után, beszélgettünk arról, kinek, miért lehetünk hálásak. A Hála fánkra, pedig őszi hálalevelekkel kerültek köszönetünk jeléül. A mozgás sem maradhatott el a mai foglalkozásról, a fa mondókáját a kicsik is szívesen mondták és mutatták velünk. Kellemes érzéseket váltott ki a gyerekekből az óra hangulata
A hála gyakorlása
Beszélgetőkör.Miért vagyok hálás a mai napon?Őszi hálánk kifejezése szóban és dekorációban.Közös ének.
Derecskei Bocskai István Általános Iskola és AMI II. Rákóczi Ferenc Tagiskolája
1.Órakezdő relaxáció és éneklés:
„Irkafirka” nevezetű szorongásoldó
gyakorlattal kezdtük az órát.
Hálás vagyok című dal éneklése.
2.Bevezető rész: A téma bevezetése
Hálavonat c.játék eljátszása.
3.Fő rész: A téma feldolgozása
Hála mese felolvasása a gyerekeknek.
4.Befejező rész :
Elkészítettük a hónap feladatát:Ablak a világra
Az osztály egy olyan rajzot, majd montázst készített, mely egy ablakkeretben azt ábrázolja, mennyi
mindenért lehetünk hálásak a világban,ha kinézünk azon az ablakon. Eközben Bagdi Bella Hálás
vagyok című dalát hallgattuk, énekeltük.
Az óra végén öleléseket ajándékoztunk egymásnak.
Szerencsi Szakképzési Centrum Tokaji Ferenc Gimnáziuma és Szakgimnáziuma
Gyakoroltuk a hálát, és örömünket leltük benne. A 12. D osztály remek táncprodukcióval készült a szalagavatójára, melyet szeptember 28-án tartottunk. Nagyon igyekeztek ebben a hónapban jónak lenni, sokat gyakoroltak , szerveztek, zenét választottak. Hálásak voltak szüleiknek és egy szál virággal köszönték meg az ünnepség keretei között a szülői gondoskodást és törődést. Hálás vagyok, hogy ilyen csodás diákjaim vannak, akik kitartó munkára is képesek és remekül alkalmazkodnak a kihívásokhoz. Köszönöm nekik a virágcsokrot és a köszöntést is, amit ezen a délutánon kaptam tőlük.
Dobrosi Ágnes ( a 12. D osztályfőnöke)
Pápai Erkel Ferenc Ének-Zenei Általános Iskola
Elkészült az ablakunk.Kinyílott. Nem is lett elég a hely, mert annyi mindenért lehetünk hálásak!
Az életünkért. A mindennapi betevőnkért. A minket körülvevő csodálatos világért. A családunkért. A barátainkért. A sportolóinkért. A vízért, ami nélkül nem élhetnénk. Nem tudjuk felsorolni mindet! HÁLÁSAK VAGYUNK, hogy most feltölthetjük az érzéseinket!
A gyerekekkel megbeszéltük, hogy ki miért hálás az életében. Az ezekről készült rajzok láthatóak a képen.
Bélapátfalvai Petőfi Sándor Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola
A gyerekek szívesen beszéltek arról, hogy miért lehetnek hálásak és kinek. Azt is elmondták hogyan fejezik ki hálájukat. Nagyon sok gyerek rajzában jelenik meg a család és az édesanya szimbóluma. Az óra nagyon jó hangulatban telt, mindenki jól érezte magát.
Zöld Gólya Óvoda és Bölcsőde ÁMK
Volt egyszer egy hálapettyes katicabogárka,
aki elindult egy BOLDOG ÓVODÁBA.
Tennivalója bőven akadt,
hiszen a szeptemberi őszanyóka erre szaladt.
Másodszor kapott piros szíves Oklevelet,
büszkén viselte a boldogságos címet.
Bejárta a fővárost óvó nénik csapatával,
első hálapettye akkor került kabátjára.
Hamar megszerezte a második pettyecskét,
szárítgatta új pajtások könnyecskéit.
A harmadikra sem várt éjfélig,
hallgatta a búcsúzó fecskék csicsergését.
Hétfő reggel ráköszönt az Autómentes világnap,
vidáman szálldogált virágról, virágra.
Biciklire pattant, hajtotta a rollert,
a negyedik pettyecske pedig csak úgy ott lett.
Másnap sem tétlenkedett, korán reggel felkelt,
Szomorúan látta, hogy Kukamanó az udvaron rendetlenkedett.
A szemetet gyorsan szétválogatva zsákba rakta,
Jutalmul az ötödik pettyecskét az óvó néni rávarrta.
Hatodik pettyecskét Zsófika édesapja pingálta rája,
mert kicsike lánya hálásan ugrott a nyakába.
Vajon a hetedik pettyecske, hogy került bársonyos kabátjára?
Megmondom barátom: ő rajzolta vidáman magára!
Egri Szalaparti EGYMI és Kollégium
Egri Szalaparti EGYMI és Kollégium
Sziklaforrás 5-6. osztály
A tavalyi volt az első Boldogságórás évünk. Kis gyakorlottsággal, de óvatosan kezdtük a hála fogalmához gyűjteni a jellemzőket. Kíváncsi voltam, a bevezető zene után kinek mit jelent a szó:
„-Ha hálás vagyok örülök.”
„-Szeretlek és akkor vagyok hálás.”
„-Megölellek-így vagyok hálás.”
Egy kis tanuló közben míg a többiek beszéltek, összekulcsolta a kezét. „- Este – mondta – lefekszek és így csinálok. Hálás vagyok és imádkozom. Anyáért, apáért és Lackóért, a tesómért.”
A kis beszélgetésünk után a rajzos feladat következett, amikor az ablakokba jelenítettük meg ki, kinek hálás.
Volt aki azért, mert ebbe az iskolába jár és nem unatkozik, mint a korábbi iskolájában. Volt aki a szülőknek hálás, akik hazavárják. Van aki a barátoknak, mert jó velük játszani. Egy kislány mindenáron az őszt akarta rajzolni. Csak meg kellett kérdeznem, miért pont az ősz tetszik Neki? ” – Mert visszajött mindenki az iskolába, most ősszel, hála! Ezért az őszt rajzolom.”
Készültek egyéni rajzok, majd a következő órán közös alkotás is, ez a mi Hálaházikónk.
Felépült végül a házunk! Nézd az ablakon kinézve mi mindent látunk!