A gyerekek őszi falevelekre írtak szavakat, hogy miért hálásak. A gyűjtött szavakból 15-öt válogattunk ki, majd ezekből közösön alkottuk meg a verset.
A hála gyakorlása
Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Az Ablak a világra feladat keretében átbeszéltük a gyerekekkel a számukra legfontosabb dolgokat a világban. A körülöttük lévő világból összeszedtük, miért lehetnek hálásak (élmények, szépség, megismerés, utazás, sport, család, barátok). Átbeszéltük azt is, hogy a képeken látható személyek miért lehetnek hálásak(születés, elfogadás, lehetőségek kihasználása, szeretet, stb.). Képeket gyűjtöttünk, elsősorban a természet és az emberi kapcsolatok témákban. Így készült el a montázs.
A hálaszívre ráírták a gyerekek ki miért hálás!
Hála virágot készítettünk belőle a táblára.
Majd mindenki beletette a szívet a háladobozba.S végezetül meghallgattuk a hónap dalát!
A hónap folyamán sokféle szempontból közelítettük meg a témát. Próbáltuk összegyűjteni, mik azok a tényezők, amik szebbé-jobbá teszik életünket, amiért hálásak lehetünk. Hála-fát készítettünk, amire kis leveleken összegyűjtöttük, amiért hálával tartozunk.
A boldogságórán iskolánk 6. osztályos tanulói vettek részt, ahol elmondták a hála téma kapcsán, hogy mi mindenért hálásak az életben. A lányok sokkal könnyebben elmondták érzéseiket. A fiúk elviccelődték. Szívesen vettek részt a tanulók a plakát készítésben. A boldogító erősségek személyiségfejlesztő kártya sokat segített abban, hogy egymásra figyeljenek, mert sokszor ez is nehéz a hátrányos helyzetű tanulóknak.
A tavalyi,első foglalkozásról nagyon sok kedves,okos gondolat maradt meg a gyerekekben.A hálás gondolkodást egy mesével kezdtük,mely a Hálafa története volt.Elkészítettük a mi saját Hálafánkat,sok szép gondolattal.A család,a természet,a környezet és a háziállatok kerültek az első helyre,amiért hálásak a gyerekek.