Az összetartozás jegyében ábrázoltuk a fát, amelyre lepkék formájában „rászálltak” a gyerekek névvel, és saját hálájukat fejezték ki.
A hála gyakorlása
Iskolánkban eredetileg egy készségfejlesztő osztályban (Kf. 11.) szerettünk volna boldogságórákat tartani. Azonban ez terveinken felül sikerült, mivel további két gyógypedagógusunk csatlakozott a programhoz! Ők tanulásban akadályozott gyermekeknek dolgozták fel a témát (9. E/1., 9. E/2.).
Ezért több kép, illetve egy vers feltöltésére is van lehetőségünk.
Bár ez volt az első téma, amit feldolgoztunk, az azonban biztos, hogy nagyon sokat megtudtunk egymásról a gyerekekkel 🙂
Íme a vers, ami szerintem fantasztikusan sikerült!
Hálás világ
Hálás vagyok, amíg éle,
Mert anyámék felneveltek!
Ezért az életben már
Sok szeretetben, gondoskodásban volt részem.
Testvéreim, barátaim mindig velem vannak,
Biztosan említik róla:
„Tanulásban néha kettes,
de bartáságban mindig jeles!”
Becsületes hősként, ha kell
értük a legmagasabb hegyeket is megmászom,
ezért a bizalom közöttünk sírig tartó,
Ugye tudod barátom!?
Legyen a családom inkább
szegénységben, de egészségben részes,
Minthogy gazdag pénzben, de közben betegségben!
Tudod boldog vagyok, ha befogadsz,
de jobban esik, ha lefogadsz!
Az iskolában szorgalmas vagyok,
de ha haza megyek mindig alszok!
Ez után remélem, hogy megérted:
HÁLÁS LESZEK AMÍG ÉLEK!!!!
Írta: 9/E2
Benke András Kolompár Márió Lakatos Tibor Rafael Adrián Ferenc Szellő János
A kis elsősök kezdenek ismerkedni egymással, és alakulnak a barátságok, melyek lesz ahol egy életre tartanak. Úgy érzik hogy egy jó barát nagyon fontos az életben és egy igaz barátért hálás lehet az ember.
Baráti hangulatban telt az első boldogságóra. A beszélgetés során körbejártuk a hála fogalmát, majd saját tapasztalatainkról meséltünk. Végül elkészült az Ablak című munkánk, amelyben a csapat tagjai egyenként leírták, hogy miért hálásak az életben.
Az első boldogságóránk témája a hála volt. Ehhez és az őszhöz kapcsolódóan Hálafát készítettem a másodikosaimmal.Ennek leveleire a gyerekek lerajzolták, hogy kinek, és miért hálásak.
Vers 1: Hálás vagyok
Hálával gondolok a barátságra
Az én nagy családomra
A hatalmas iskolámra
És kedves tanáraimra.
Beszéljünk még a ruhákról,
Szép valódi új cipőimről,
A mai technikáról és telókról
És még az ennivalókról.
Anyukám, apukám is segít,
Házamban hasznos a wi-fi,
Közel van hozzánk a mozi,
Szeretek a természetbe menni.
Imádom a cuki állatom,
Egészséges vagyok úgy gondolom,
Éjjel unikornisokról álmodom,
Mindenért hálás vagyok, ha mondom.
Vers 2: Miért vagyok hálás?
Megyünk kirándulni, együtt lenni, lepihenni,
Barátokkal fogócskázni, programokat eltervezni.
Fogunk várat építeni, almát enni, ebédelni.
Emberekkel beszélgetni, ismerkedni, együtt lenni,
Jókat fogunk nevetgélni, állatokat simogatni,
Tanárokkal mulatozni, hazamenni és kockulni.
Magyarmecskei Általános Iskola
Rövid meditáció után összegyűjtöttük azokat a cselekedeteket és kifejezéseket amelyek a hála köré csoportosulnak. A foglalkozáson részt vett egy nagymama, Őt is bevontuk a közös gondolkozásba. Értékes gondolatokkal járult hozzá a témánkhoz.
Csoportmunkában plakátot készítettek a gyerekek amelyre rákerültek a reggel-délben-este megfogalmazott gondolatok a fenti témakörben.
A csoportmunka ismertetése után meghallgattuk Bagdy Bellától a Hónap dalát és a gyerekek egymáshoz fordulva kifejezték hogy miért lehetnek egymásnak hálásak.
Gödöllői Petőfi Sándor Általános Iskola
A gyerekekkel megpróbáltuk összegyűjteni, hogy miért is tartozunk hálával az életünkben. Sok okos gondolatot, „nagy szavakat” találtunk, de a beszélgetésünk végére megegyeztünk abban, hogy az az igazán fontos hála, ami a szívünkben van. Ezek után mindenki a szívéből jövő költeményben fogalmazta meg, hogy számára ez a téma mit jelent.
A 6.osztályos tanulókkal nagyon sokat beszélgettünk már tavaly is a háláról,s most nagy örömömre,sikerült előhozni a régi ismereteket.
A bevezető beszélgetés után kinyitottuk a képzeletbeli és a valós ablakokat,s megnéztük,miért lehetünk hálásak,ha kitekintünk.
A csoportok megbeszélték egymással,hogy mi az,amit rajzolni szeretnének,s már el is kezdődött a munka!
Sajnos nem lettek ezen a foglalkozáson kész,de a következőn befejezték,és elmesélték egymásnak,hogy miről rajzoltak.
Jó hangulatban mentünk a következő órára.