Hálaablak – 6.a osztály
A hála gyakorlása
Bárczi Gusztáv Ált. Isk., Szakiskola , Készségfejlesztő Iskola és EGYMI
Ebben az évben éreztem igazán, hogy a gyerekek megértették a hála fogalmát. Egyre több példát tudtak mondani életükből, s fogalmazták meg, kinek , miért lehetnek hálásak. Idén hálakövet adtunk egymásnak, családtagjaiknak. Az óra végi meditáció alatt többen a kezükben fogták a kapott hálakövet.
Zsuzsa Ábrahám - Furus Jánosné
A hála témát úgy dolgoztuk fel, hogy készítettünk egy rajzot, ablakot, amelyen kitekintett az osztály, és megfogalmazta, hogy mi mindenért hálás.
Gabriella Eszter Janicsné Fekete
A mai napon a boldogságfokozó hála témával foglalkoztunk. Bevezetésképpen ” A kis falevél” c. mesével ismerkedtünk meg. A mese alapján beszélgettünk a háláról, majd arról, hogy ki miért, és kinek hálás. Példákat hoztunk a mindennapi életünkből is.
Ezután elkészítették a gyerekek mese illusztrációját.
Bóné András Alternatív és Augmentatív Kommunikációs és Fejlesztő Nevelés-Oktatást Végző Intézmény
Szeptemberben a hála fogalmával ismerkedtünk meg. A téma feldolgozásában a Csodakantár című mese volt segítségünkre. Ebben nélkülözhetetlen partnerekre találtunk a csoportba járó tanulók szüleiben, akik otthon is elővették a mesét, ezzel könnyítve az órai munkát.
A mesét többféleképpen közelítettük meg. A bábozás, közös mesélés, előadás után a diákok szituációs játékokon keresztül mélyítették el az újonnan szerzett tudásukat.
A téma lezárásaként hálaablakot készítettünk. Az órán jó lehetőség nyílt a fogalomhoz kapcsolódó gesztusok, képek megismerésére.
Kézműves órán köszönőlapot készítettünk, amellyel hálánkat fejeztük ki a számunkra fontos személyeknek. A köszönőlapot óra végén, a szünetben vagy pedig otthon adhatták át a növendékek annak, akinek csinálták.
Köszönöm a fát, a virágokat, a mókust, az ételt, azt, hogy van fedél a fejem felett, a karácsonyi hangulatot, az ajándékokat, a szülinapi tortát, a társakat…
Bevallom, először aggódtam, hogyan is adom át ezeknek az apró emberkéknek azt a hangulatot, pozitív légkört, amit annak idején a képzést tartó kiváló pedagógus megteremtett nekünk. De ahogy mondani szokták, jött az magától, hiszen a gyerekek magukból sugározzák a szeretet, vidámságot. A játékok során hamar feloldódtak, ráéreztek a hála fontosságára, egyre több ötletük lett, s maguk is rácsodálkoztak, hogy mennyi mindenért lehetünk hálásak az életben és ettől milyen jó kedvünk lesz.
Először a „Boldogság várának” elkészítésével kezdtük feldolgozni a témát, s a lépcsőkkel, amin év végére felérhetünk a várba. Elkészítettük a hálafánkat, amire ráírtuk, hogy ki, miért, vagy kinek hálás. Játszottunk „Szeretetkört” és többször táncoltunk, vagy éppen csak hallgattuk játékidőben, ebéd alatt Bagdi Bella „Szép nap…” című dalát, ami nagyon nyugtatólag hatott a gyerekekre. Hónap végére pedig felkerültek a „Hála virágai” az első lépcsőfokra. 🙂