Szeptember hónapban a 3. osztályosokkal boldogságórán a szeretetről és a háláról beszélgettünk. A fogalom tisztázása után megtanultuk a hónap dalát és vegyes technikával hálavirágot készítettünk. A váza színét mindenki magának választotta ki. A virágok szirmait levelek nyomatából képezték a gyermekek. Élénk, vidám színeket használtak, és munka közben elmondták, hogy ki kinek hálás és miért.
A hála gyakorlása
Hála! Nincsenek szavak, amelyekkel kifejezhetném hálámat a kis előkészítő osztályomnak, hogy együtt elmerülhettünk ebben a témában. Több szempontból is megközelítettük ,és döbbenten észleltem az összekovácsoló, szeretetre buzdító hatását a foglalkozásoknak.
Gödöllői Petőfi Sándor Általános Iskola
Hálás vagyok azért amim van.
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
Ebben a tanévben az „Örökös Boldog Iskola” cím elnyerésével tovább folytatjuk a tavaly elkezdett Boldogságóra program megvalósítását:
A 6. osztályosokkal a tavalyi két bemutató óra tapasztalatai után már rutinosan kezdtünk hozzá a szeptemberi feladathoz osztályfőnöki óra keretében.
Először beszélgettünk arról, a hála kifejezésének milyen pozitív hatásai vannak ránk, ki miért lehet hálás az élete, mindennapjai során szüleinek, tanárainak.
Meghallgattuk Bagdi Bella: Jól érzem magam című számát, majd a felső tagozatos tanári kézi könyvből felolvastam nekik az Egy pohár tej című történetet, és megbeszéltük a tanulságát.
Majd a munkafüzet 12. oldalán található, a hála kifejezésére szolgáló mondatok közül közösen kiválasztottuk hármat, amit felírtam a táblára, és saját magukra vonatkoztatva nekik kellett megfogalmazni, befejezni ezeket a gondolatokat, majd színes papírra fénymásolt levélsablonba beleírni, amit aztán a „Hálafa” rajzán elhelyeztünk, és kiraktunk a tanterem falára.
Az osztályfőnöki órán 9. osztályos grafikus-művészetis szakgimnazistáimmal beszélgettünk a hála fogalmáról, következményeiről, hatásairól. Már megtörtént eseteket mondtak el, s annak következményeit is megtárgyaltuk.
Kiderült, ki miért hálás az édesanyjának, a szüleinek, barátainak, az iskolának.
Csoportmunkában elkészítettük a fotón látható kis táblázatot, amit előzőleg gyűjtőmunkában végzett az osztály, s az én segítségemmel nyomtattuk ki. A tanítási óra végére elkészült a ragasztott-rajzolt alkotás.
A diákok annak ellenére, hogy három hete ismerik egymást, nyíltak, őszinték voltak egymással.
Kálmánházi Benedek Elek Általános Iskola
A hálásan, illetve nem hálásan gondolkodó emberek jellemzőinek csoportosítása.
Ajándék hálakövek (zsebbe, tolltartóba, táskába, …).
Osztályunk izgatottan várta az első boldogságórát, mely a hála jegyében telt.Körüljártuk a témát, beszélgettünk arról, hogy kinek mit jelent ez a fogalom. A gyerekek ügyesen felsorakoztatták, kinek miért hálásak az életben, és egyre bátrabban mertek megnyilatkozni. A feladat, amit választottunk, az „Ablak a világra. Mindenki megrajzolta a saját hálanapját, majd a nap sugaraiba beleírták mindazon dolgokat, amelyekért hálát éreznek. A napocskákat egy ablakba helyezték és szépen kiszínezték. Az elkészült művekből egy plakátot készítettünk, melyet kitűztünk az osztálytermünk falára.Nagyon jó hangulatban telt az óra, sikerült felszabadult hangulatot teremteni.