Méhecske Hála Napot készített. A kisebbek tenyérlenyomattal, a nagyobbak rajzzal fejezték ki, hogy miért hálásak.
A hála gyakorlása
Lövész Utcai Óvoda Malom téri tagóvodája
Hálaadás jó lehetőseget adott arra hogy a gyermekek rádöbbenjenek arra milyen kis dologért is lehetünk hálások.Volt aki elmondta hogy hálás azért hogy ilyen szép virágos az udvarunk
Nagykárolyi 1-es számú Napköziotthkon / Grădinița cu Program Prelungit nr. 1 Carei
Hálás vagyok , hogy minden nap együtt lehetek a barátaimmal, mesélhetek és nekem is mesélnek .A könyvtáros néni elvarázsolt egy csodás mesével a népmesék világnapján, majd a Hangok erdejében lévő Lufilakból egy újjabb lufival ismerkedtünk meg.Vidámság és jókedv övezte e csodás napot.
Német Nemzetiségi Általános Iskola és AMI
A gyerekek csoportban dolgoztak. Mindegyik megérdemli a feltöltést.
Az osztállyal először a boldogságóra program témáiról beszélgettünk, felelevenítettük az előző években feldolgozott témákat. A hála témáját is sok oldalról vizsgáltuk már, ezúttal arra fektettük a hangsúlyt, hogy mi mindenért lehetünk hálásak a környezetünkben, személyektől függetlenül.
A témaindítót beszélgetés után összegyűjtöttük azokat a mindennapi dolgokat, amiért hálásak lehetünk. (Pl.: napsütés, élet, friss levegő, család, stb.) Ezeknek a szavaknak a felhasználásával mindenki szófelhőt készített vidám színekkel, szív formában. Végül az osztályra szűkítettük a témát és elkészítettük a hálafánkat, amire azok a dolgok kerültek fel, amikért egymásnak lehetnek hálásak a gyerekek.
A témát azzal zártuk, hogy milyen módon lehet kimutatni a hálánkat, hogyan viszonozhatjuk a másik önzetlenségét, szeretetét.
Ugyan ősz van, de a hálafa folyamatosan gyűjti a leveleket, a lombkoronája egyre nagyobb lesz.
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
Szeptemberi téma: Boldogságfokozó hála
3. osztályos tanulókkal beszélgettünk arról, mit jelent számukra a hála. Őszintén és nyíltan beszéltek érzéseikről, azokról a dolgokról amelyekért köszönettel tartoznak. Örömmel töltött el, hogy nem csak tárgyakat, anyagi javakat soroltak, hanem élményeket, gesztusokat. Kívánságukra rajzot készítettünk az elmondottakról, s még színesebben érzékletesebben tudták kifejezni gondolataikat. A hónap dalát szívesen hallgatták meg újra, s énekelték közösen az ismerős szöveget.
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
Szeptemberi téma: Boldogságfokozó hála
3. osztályos tanulókkal beszélgettünk arról, mit jelent számukra a hála. Őszintén és nyíltan beszéltek érzéseikről, azokról a dolgokról amelyekért köszönettel tartoznak. Örömmel töltött el, hogy nem csak tárgyakat, anyagi javakat soroltak, hanem élményeket, gesztusokat. Kívánságukra rajzot készítettünk az elmondottakról, s még színesebben érzékletesebben tudták kifejezni gondolataikat. A hónap dalát szívesen hallgatták meg újra, s énekelték közösen az ismerős szöveget.
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
Ebben a tanévben az „Örökös Boldog Iskola” cím elnyerésével tovább folytatjuk a tavaly elkezdett Boldogságóra program megvalósítását:
A 6. osztályosokkal a tavalyi két bemutató óra tapasztalatai után már rutinosan kezdtünk hozzá a szeptemberi feladathoz osztályfőnöki óra keretében.
Először beszélgettünk arról, a hála kifejezésének milyen pozitív hatásai vannak ránk, ki miért lehet hálás az élete, mindennapjai során szüleinek, tanárainak.
Meghallgattuk Bagdi Bella: Jól érzem magam című számát, majd a felső tagozatos tanári kézi könyvből felolvastam nekik az Egy pohár tej című történetet, és megbeszéltük a tanulságát.
Majd a munkafüzet 12. oldalán található, a hála kifejezésére szolgáló mondatok közül közösen kiválasztottuk hármat, amit felírtam a táblára, és saját magukra vonatkoztatva nekik kellett megfogalmazni, befejezni ezeket a gondolatokat, majd színes papírra fénymásolt levélsablonba beleírni, amit aztán a „Hálafa” rajzán elhelyeztünk, és kiraktunk a tanterem falára.
A gyerekekkel a Szép nap… dal hallgatása, éneklése közben elkészítettük Hála-szívecskéinket, melyet egy nagy fára tettünk fel. Játszottunk is, ki miért hálás, és egymásnak is mondtak a gyerekek hála-szavakat.
Az órának ebben a szakaszában arról volt szó, hogy ki kinek és miért hálás. Megkértem őket, hogy aki hálás valakinek valamiért az fejezze ezt ki egy hálaöleléssel.