1. osztályos tanulók munkája
A hála gyakorlása
Az elmúlt tanévben megkedvelték a gyermekek a Boldogság órákat, kíváncsian várták újra.Az óra elején relaxációs gyakorlatként Napimádást végeztünk, majd meghallgattuk a hónap dalát, közben a gyermekek szabadon mozoghattak. A csodakantár történetének meghallgatása után beszélgettünk a meséről, majd a háláról. Úgy gondoltuk, egy Hála Napot készítünk. A Nap sugaraira osztályom tanulói ráírták kinek és miért hálásak. Közösen összeragasztották, a Hála Nap azóta is osztályunk falát díszíti. Ha ránézünk, mosolygunk, eszünkbe juttatja, minden napért hálásnak kell lennünk!
A gyerekek személyes élményeiket elmesélték, a hála szó fogalmát megbeszéltük.
A gyerekek nem tudtak különbséget tenni a hála és a megbocsátás szó között, ezért tisztáztuk a fogalmakat.
Próbáltam a gyerekeknek az elméleti hátterét a témának megvilágítani, és a saját élmények megbeszélése után rávilágítottam arra, hogy ha rendszeresen gyakoroljuk környezetünkben a hálát, akkor nem leszünk szomorúak, pozitívan tekintünk arra, ami velünk történik.
Megterveztük a tablót, és elkészítettük. Készítése közben vidám , oldott hangulat volt.
Molnár Ferenc Kéttannyelvű Általános Iskola
Hálalevél a Szülőknek. Miért vagy hálás, ha kitekintesz az ablakon?
Szikszai György Református Óvoda és Általános Iskola
A „Hála” téma , hálás feladat. Megbeszéltük,, hogy miért lehetünk hálásak az öt érzékszerveinknek. A piros szívekben leírva befejeztük a mondatot: Azért vagyok hálás, mert… . Az óra végén hálát adtunk a karjainkkal: „Szép nap , ölelj most át engem…” című dalt énekelve, az ölelkező mozdulatot elindítottuk.
Marcali Noszlopy Gáspár Általános és Alapfokú Művészeti Iskola
A foglalkozást meseolvasással kezdtük. A csodakantár c. mese alapján beszélgettünk a háláról. Ezután csoportokban beszélték meg a gyerekek, hogy kinek és miért lehetünk hálásak. Ezt a hálaszívecskékbe írták le. Majd a hálavirág szirmait töltötték fel ötletekkel. Ezután mindenki a saját anyukájának készített egy szeretetkupont, amit hazavittek. Végül egy-egy kitalált jelenetet játszottak el a hálával kapcsolatban.
Az óra hasznosságát a visszajelzések mutatták meg. Sokan jöttek úgy vissza, hogy anyukájuk meghatódott ettől az egyszerű kis gesztustól. Úgy gondolom ezzel az óra elérte célját, megértették a hála fontosságát az életünkben.
Az idei a második boldogságos tanévünk, már a dalokat ismerősként hallgatják a gyerekek. Igyekszünk pl. minél jobban ellazulni a dal szövegét követve, ezt hallgatjuk leggyakrabban. Mindenki képességei szerint próbál „laza lenni”, de van, aki valóban átéli az ellazult állapotot. A hála témáját gyakorlatiasan próbáltuk érinteni – a különböző napszakokban gondoltuk át tevékenységeinket, és ehhez kötöttünk személyeket, akiknek hálásak lehetünk egy-egy helyzetben. Pl. reggel a szüleinknek, hogy reggelizhetünk, délután meg pl. azért, mert elvitt a játszótérre. A képekkel a beszédértésükben nehezített tanulók is jobban értették a szituációkat, és egy-egy szóval, rövid mondattal meg is neveztük a helyzeteket. Kis szíveket is készítettünk hálánk jeléül, melyekkel díszítettük a hálatablónkat, és az ebédhez már vitték is le a gyerekek, hogy a konyhás néninek átadják. A tablón látható, és nap, mint nap felidézhető, hogy miért is lehetünk hálásak pl. délután a takarító néninek. A konyhás néni nagyon örült, a szívecskéknek! Jó hálásnak lenni, jó érzés látni, hogy más örül a hálánknak!
Az óra nagyon jó hangultban telt. Az összes tanulónak sikerült egyből ráhangolódnia a témára, így szinte mintha csak beszélgettünk volna, nagyon szuperul és gyorsan eltelt az idő. Ezt a született rajz is alátámasztja.
„Másokban a szeretet melegét kelteni csak a bennünk lévő szeretet melege által lehet.” (Charles Haddon Spurgeon)
Sok olyan dolog van az életünkben, amiért hálásak vagyunk, nagyok és kicsik egyaránt. Gondolj vissza a mai nap eseményeire, és válasz ki legalább három olyan dolgot, amiért hálás vagy és köszönettel tartozol. ♡ ♡ ♡ (Sonja Lyubomirsky)
Célunk, hogy segítsük egymást a kihívásokkal való szembenézésben és a problémákkal való megbirkózásban. Az órákon erősödik önbecsülésünk, fejlődik a pozitív életszemléletre való képességünk és megismerjük a testi-lelki egészség megtartásának módszereit.
Nem is tudjuk sokszor elképzelni, mennyi mindenért lehetünk hálásak.
Az én kis harmadikosaim gyönyörűen megfogalmazták és megrajzolták, mi mindenért adhatunk hálát.
Bevallom, néha egy könnycseppet is elmorzsoltunk.
Hálás vagyok az osztályomért és azért, hogy részt vehetünk ebben a nagyszerű programban.