Kozos munka. A 2. osztály hála ” állatkát” készített.
A hála gyakorlása
Szolnok, Kassai Úti Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola
3. b osztályosaimmal már harmadik éve éljük át közösen a boldogságórák örömteli és felemelő pillanatait. Ezúttal csoport munkában együtt munkálkodva rajzolták le – egy képzeletbeli ablakon kitekintve – mindazt a sok szépet és jót, amiért hálásnak érzik magukat.
.Tasner Antal Általános Iskola
A gyerekek lerajzolták, hogy reggel iskolába indulás előtt miért hálásak, nap közben miért adnak hálát és este mi lehet a hála oka. A legjobban sikerült rajzokat tettem fel. 17 tanuló végezte el ezt a feladatot. Ez volt az első boldogságóránk, amiből kettőt is tartottunk.
Tarjáni Kéttannyelvű Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Szeptember végén… „Még nyílnak a völgyben a kerti virágok……” egy gyönyörű napsütéses délelőtt kerékpárral kirándulást tettünk…. A játszó téren beszélgettünk, miért lehetünk hálásak ez alkalomból…. Köszönet a szép időért, a lehetőségért a kirándulásra, a jókedvért, a jó hangulatért, hogy mindenkinek működött a kerékpárja, hogy szerencsésen és baleset mentesen értünk haza……ilyen egyszerű ez…..
Pápai Erkel Ferenc Ének-Zenei Általános Iskola
3 csoportban gyűjtöttük össze miért lehetünk hálásak reggel, napközben, este.
A hála hónapjában, a boldogság-foglalkozásokon rengeteg lélekmelegítő pillanatot éltünk át a gyermekeinkkel! A mindennapjaink részévé tettük, hogy hálát adunk, hálát érzünk. Egymásért, ezért foglalkozásaink öleléssel indulnak. Boldogság látni az összeölelkező kis karokat, s közben nézni az arcukat!
Minden „óránkon” beszélgetünk arról, a gyerekek miért hálásak egy-egy kis társuknak. Az eddig egyértelműnek tartott dolgokért is hálát adtunk, az életünkért, s benne a számtalan apró csodáért.
A hála érzését ovisaim nyelvén kislányom osztályának hála-verse jelenítette meg legszebben, így megtanultuk azt (ezúton is köszönjük)!
A hálaadás témájába hálabefőtt készítésével a szülőket is bevontuk, sokan osztották meg velünk értékes gondolataikat.
Csömöri Mátyás Király Általános Iskola
A foglalkozás ráhangolódó zenehallgatással kezdődött. Utána a hála szó jelentését beszéltük meg.
Ezután beszélgetőkört tartottunk, ahol mindenki elmondta, hogy kinek és miért hálás. Azután spontán csoportokat alkottunk, és közösen nekikezdtünk a tabló készítésének. Mindent a gyerekek találtak ki. Végig elmélyülten, csendben dolgoztak. Az elkészült munkákat fotó formájában rögzítettem, azután az alkotó gyerekekkel együtt is megörökítettük a tablókat. Zárásként ismét meghallgattuk a háladalt. Ekkor már többen közösen énekeltek a zenére.
Csömöri Mátyás Király Általános Iskola
A foglalkozás ráhangolódó zenehallgatással kezdődött. Utána a hála szó jelentését beszéltük meg.
Ezután beszélgetőkört tartottunk, ahol mindenki elmondta, hogy kinek és miért hálás. Azután spontán csoportokat alkottunk, és közösen nekikezdtünk a tabló készítésének. Mindent a gyerekek találtak ki. Végig elmélyülten, csendben dolgoztak. Az elkészült munkákat fotó formájában rögzítettem, azután az alkotó gyerekekkel együtt is megörökítettük a tablókat. Zárásként ismét meghallgattuk a háladalt. Ekkor már többen közösen énekeltek a zenére.
Csömöri Mátyás Király Általános Iskola
A foglalkozás ráhangolódó zenehallgatással kezdődött. Utána a hála szó jelentését beszéltük meg.
Ezután beszélgetőkört tartottunk, ahol mindenki elmondta, hogy kinek és miért hálás. Azután spontán csoportokat alkottunk, és közösen nekikezdtünk a tabló készítésének. Mindent a gyerekek találtak ki. Végig elmélyülten, csendben dolgoztak. Az elkészült munkákat fotó formájában rögzítettem, azután az alkotó gyerekekkel együtt is megörökítettük a tablókat. Zárásként ismét meghallgattuk a háladalt. Ekkor már többen közösen énekeltek a zenére.