A tevékenységnél figyelembe vettem a csoport összetételét, életkori sajátosságait. Relaxációs gyakorlattal kezdtem a tevékenységet, amit a gyerekek nagy örömmel végeztek. A dal meghallgatása magával ragadta a gyerekeket, mivel benne rejlik a mozgás lehetősége, amit nagyon szeretnek, hiszen a mozgás az óvodáskorú gyermek egyik lételeme. Megbeszéltük, hogy kinek és miért lehetünk hálásak illetve, hogy mivel fejezzük ezt ki. Játék segítségével dolgoztuk fel / hála játék, hála szív/ amit a gyerekek nagyon élveztek. A Hálafa történetét a gyermekek érdeklődve hallgatták, mi is elkészítettük a Hálafánkat, ami a csoportszobánkat díszíti. A tevékenységet A Hála jel átadásával zártunk. Nagy örömömre szolgált, hogy én is kaptam, hiszen hálásnak lenni jó. Örömmel tölti el azt is aki kapja és azt is aki adja. Az óvodás gyermekek is ki tudják fejezni hálájukat, nagyon hálásak tudnak lenni.
Úgy gondolom, hogy munkám során segítségemre lesz a program, hogy még boldogabb gyerekekkel foglalkozhassak.
A gyerekekkel együtt jól éreztük magunkat, és várjuk a következő Boldogságórát!
A hála gyakorlása
Pillangó csoport
Gondolat ébresztőként elolvastam a gyerekeknek A hálafa története című mesét. Utána megkérdeztem őket , hogy ki-mit gondol, mi az amiért hálásak lehetünk. Sokféle dolgot felsoroltak a gyerekek: pl.: hálásak az almáért, amit a fa ad nekik, hálásak a játékokért, amit most kapott a csoportunk, azért is hálásak, hogy újra együtt tudnak játszani a barátaikkal. Hoztam nekik három őszi falevelet. A szőnyegre körbe ülve adogatták egymásnak körbe. Először egyet, majd kettőt, végül mind a hármat. Közben figyelniük kellett egymásra, hogy a három levél ne találkozzon össze. Ezzel az egymásra való odafigyelést tettük próbára. A hála, vagy az egymásra való odafigyelés a pozitív gondolkodás része ami a boldogságunkhoz vezető út egy-egy mérföldköve lehet.
Ebben a tanévben új osztályt kaptam, elsőseim lettek. A múlt tanévben a negyedikeseimmel vettünk részt a Boldogságóra programban, melyet a gyerekek nagyon megkedveltek és megszerettek. Természetesen a felső tagozaton is tanítom őket és továbbra is „boldogságozunk”. Úgy gondoltam, hogy a kis elsőseimet is bevezetem a programba és megpróbálom megteremteni azt a pozitív, derűs hangulatot, melyet a boldogságórák adnak. Kis lépésekben indultunk, játékos formában végeztük a relaxációs gyakorlatokat, sok mondókával, mozgással kisérve. Bella dalai nagyon tetszenek a gyerekeknek, az órák elején és végén örömmel hallgatják. Találtunk olyan dalt is, amelyet nagyon jól tudunk használni a testséma fejlesztéséhez, ez a dal pedig nem más, mint a Ha boldog vagy, mutasd meg mindenkinek.
A hála témáját cselekvésbe ágyazva próbáltuk megközelíteni, hiszen számukra ez egy eléggé elvont fogalom. Az érzéseik kifejezésére próbáljuk őket ösztönözni, minden nap végén megbeszéljük, hogy milyen jó dolog történt velünk, ezekért a jó dologért és érzésekért hálásak lehetünk. A havi feladatok közül a Hálamatrica elkészítését választottuk. Ezt úgy valósítottuk meg, hogy só-liszt gyurmából és magvakból Hálamandalát készítettünk, melyet örömmel és büszkén tettünk ki a folyosón lévő tárolóba. Közben pedig ügyesedett a kezük is!
Százhalombattai Szivárvány Óvoda
A Hálafa története
Kérdések a mese kapcsán
Zene meghallgatása
Feladatok a témával kapcsolatban
Napocska csoport
Szeptemberben újra megkezdtük a boldogságóra programot a csoportban. A boldogságfokozó hála volt a téma. Őszi faleveleket adtunk körbe, amellyel az egymásra figyelést gyakorolhatták. Jó érzés volt látni, hogy milyen nagy figyelmet fordítanak egymásra és segítik az együttműködést. A levelekből hálafát készítettünk. Aki szerette volna annak a kisgyereknek a falevele mellé tehette a falevelét akinek szeretett volna valamit megköszönni vagy valamiért hálás. Közben sokat beszélgettünk a hála fogalmáról és arról, hogy milyen jó érzés kapni és adni kedves szavakat.
Nyíregyházi Bem József Általános Iskola
A Nyíregyházi Bem József Általános Iskola 3. c osztályos tanulói tervező csapatokat alkotva beszélték meg, hogy kinek és miért adnának Hálaérdemrendet.
Nyíregyházi Bem József Általános Iskola
A Nyíregyházi Bem József Általános Iskola 3. c osztályos tanulói tervező csapatokat alkotva beszélték meg, hogy kinek és miért adnának Hálaérdemrendet.
Nyíregyházi Bem József Általános Iskola
A Nyíregyházi Bem József Általános Iskola 3. c osztályos tanulói tervező csapatokat alkotva beszélték meg, hogy kinek és miért adnának Hálaérdemrendet.