Idén csatlakoztunk először a programhoz. Relaxációval kezdtünk,ahol a kismadárral álmában elrepültünk a Boldogság várához. A várban beléptünk a Hálaszobába. Kicsit beszélgettünk mi is az a hála.Ezután meghallgattuk a Szép nap… kezdetű dalt. A dal után körbeadtuk egymásnak egy falevelet. Csak egyet, mivel 3 évesek többségében. Ezután elmeséltem a Hálafa történetét. A gyerekek külön élvezték egymás csikizését. Mese után útrakeltünk egy csodás képzeletbeli erdőbe. Miután elfáradtunk pihenésképpen meghallgattuk újra a dalt. Ezután következett a kisvirág elhelyezése az első lépcsőn. A szőnyegre kitettem sok szép zöld falevelet. Mindenki vett magának egyet és annak adta,akinek szerette volna. Ügyesen próbálták elmondani miért őt választotta. Mindenki jól érezte magát 🙂
Relaxáció: Boldogság vára-Hálaszoba
Téma bevezetése:Add tovább a falevelet
Téma feldolgozása: A hálafa története
Kérdésekhez kapcsolódva séta az „erdőben”
Hálalépcső
Ének: Szép nap…
Téma továbbadása:Hálalevél gyerekek között
A hála gyakorlása
A gyerekekkel „Hálabefőttet” készítettünk, virágföld segítségével. Miután elmondta, miért hálás azon a napon, egy kanál virágföldet tett az üvegünkbe és felragasztott egy szívecskét.(Miután elég föld összegyűlik, cserépbe tesszük és virághagymát ültetünk bele.)
Meghallgattuk a hónap dalát.
A Hálajáték során 5 különböző színű korongból választottak egyet a gyerekek. Piros – Nevezz meg valakit, akinek hálás vagy!; Zöld – Nevezz meg egy helyet, aminek hálás vagy!; Kék – Nevezz meg egy ételt, aminek hálás vagy!; Sárga – Nevezz meg egy családi eseményt, amiért hálás vagy!; Narancs – Most ebben a pillanatban miért érzel hálát?
Ezután mindenki megkapta mind az öt színű korongot, ráírhatta a válaszait és Hálavirágot készített belőle.
Várkonyi István Általános Iskola, Cegléd, Széchenyi út 14/d
Elsősök vagyunk, kicsit nehezen indult a tanév. A gyerekek érdeklődtek a boldogságóra iránt. A dalt nem csak a boldogságórán vettük elő, hanem rajzolás, kézműveskedés közben is. Örömmel éneklik. Szívet is készítettünk hálánk jeléül, amit annak adtak akinek akartak.
A rajzunk Hálarajz. A nyári pillanatok közül miért vagy hálás? A gyerekek párban dolgoztak, hasonló témát választók dolgoztak együtt. Volt aki a strandolásért, kirándulásért, kutyusért, szivárvány látványáért, vagy a családi együttlétért volt hálás.
A hónap lezárásaként megkérdeztem a gyerekeket, hogy kinek és miért tartozol hálával az elmúlt hónapban. A kedvenc mondatom: „Tünde néninek és Edit néninek, mert szeretek iskolába járni.”❤
A kis osztályommal ettől a tanévtől csatlakoztunk a programhoz. A tanév elején kijelöltünk egy Jobb veled a világ falat, ahová a Boldogság órákon készített munkák fognak kerülni. A Boldogság várunk is elkészült, ahová a tanév végén, az összes boldogságfokozó téma megismerése után léphetünk be. A hála témakörben Hálabefőttet készítettük. A befőttbe folyamatosan kerülhetnek érzések, gondolatok. A téli szünet előtt fogjuk kinyitni és felolvassuk, hogy ki, miért volt hálás az első félévben.
A gyerekek az ajánlott dal meghallgatása közben átgondolták, hogy milyen öröm érte őket legutóbb, ki felé éreznek azért hálát. Megfogalmazták, hogy hogyan fejezték ki hálájukat, majd rajzaikkal igyekeztek azt megjeleníteni.
A gyerekek az ajánlott dal meghallgatása közben átgondolták, hogy milyen öröm érte őket legutóbb, ki felé éreznek azért hálát. Megfogalmazták, hogy hogyan fejezték ki hálájukat, majd rajzaikkal igyekeztek azt megjeleníteni.
Csongrádi Batsányi János Gimnázium és Kollégium
Iskolánk a 2020/2021-es tanévre is elnyerte a Boldog Iskola címet, így szeptembertől folytathatjuk azt a tavaly elkezdett szakmai munkát, amelynek eredményeképpen ebben az évben is jogosultak vagyunk a cím használatára. A szeptember hónap a hála gondolatával telt, és ezt a témát igyekeztünk a 7.f osztályban játékos formában, interaktív feladatokkal is feldolgozni.
Hogy miért is igazán fontos a hála kifejezése az életünkben?
A választ Sonja Lyubomirsky: Hogyan legyünk boldogok? című könyvében találhatjuk meg. A könyvből kiderül, hogy több éven át végzett tudományos kutatások igazolták azt, hogy azok az emberek, akik többször gyakorolják a hála kifejezését, energikusabbak, több bennük a remény, általában segítőkészebbek és empatikusabbak is. Ezek olyan fontos személyiségvonások, amelyek megléte, magas szintű fejlettsége bárkinek segíthet abban, hogy megelégedettebben, boldogabban élje a mindennapjait.
A 7. osztályos diákokkal hálaüzeneteket írtunk családtagjainknak, iskolai dolgozóknak, illetve az osztályterembe kihelyezett Hála üvegünket is megtöltöttük kedves gondolatokkal a szeptember hónaphoz kapcsolódóan. Elültettünk néhány virágmagot is, amelyeknek a földjét a hálagondolataink számának megfelelően kanalaztuk össze, így elegendő virágföld gyűlt össze az ültetéshez. A következő napokban kíváncsian várjuk majd, hogy mikor nyílik ki a hálavirágunk a termünkben.
Batsányis pedagógusként én is fontosnak tartom a példamutatást, így hálaüzeneteket fogalmaztam meg azoknak az osztályfőnököknek, akik ettől az évtől csatlakoztak ehhez a pályázathoz, és igazán jóleső érzéssel tölt el, hogy mennyire kreatív és lelkes diákokkal, kollégákkal dolgozhatok együtt ebben az évben is.
Nagy örömünkre szolgál, mondhatom úgyis, – boldogsággal tölt el bennünket, hogy nap, mint nap találkozhatunk egymással az iskolában és nem kell online kapcsolatot ápolni tanítványainkkal.
Vártuk a szeptemberi első boldogságórát, hogy újra kikapcsoljunk egy kicsit a napi rutinból. A motiváció Martin Luther King idézete volt, mely azonnal a szívünkbe lopózott.
A bevezető beszélgetésünk alatt dőlt a szó a gyerekekből, hiszen volt miért hálásnak lenniük az elmúlt időszakból. Leginkább a vírus-helyzetről beszéltek tanítványaink, megvitatták a jelenlegi helyzetet a saját szemszögükből.
A választott feladataink a következők voltak:
Nyári pillanatok : minden tanuló rajzolt a nyárról, arról, ami a leginkább jellemző volt a szünidei időtöltésére. A kész munkák mellé odaírtuk, hogy miért hálásak.
Hálamatricák is készültek, amiket a csoport tagjai egymás között osztottak szét, ezzel is erősítették kötelékeiket a közösségen belül.
Zárókör: jobbra-balra c. játék.
Nagy örömünkre szolgál, mondhatom úgyis, – boldogsággal tölt el bennünket, hogy nap, mint nap találkozhatunk egymással az iskolában és nem kell online kapcsolatot ápolni tanítványainkkal.
Vártuk a szeptemberi első boldogságórát, hogy újra kikapcsoljunk egy kicsit a napi rutinból. A motiváció Martin Luther King idézete volt, mely azonnal a szívünkbe lopózott.
A bevezető beszélgetésünk alatt dőlt a szó a gyerekekből, hiszen volt miért hálásnak lenniük az elmúlt időszakból. Leginkább a vírus-helyzetről beszéltek tanítványaink, megvitatták a jelenlegi helyzetet a saját szemszögükből.
A választott feladataink a következők voltak:
Nyári pillanatok : minden tanuló rajzolt a nyárról, arról, ami a leginkább jellemző volt a szünidei időtöltésére. A kész munkák mellé odaírtuk, hogy miért hálásak.
Hálamatricák is készültek, amiket a csoport tagjai egymás között osztottak szét, ezzel is erősítették kötelékeiket a közösségen belül.
Zárókör: jobbra-balra c. játék.
Alsózsolcai Herman Ottó Ált.Iskola és AMI.
Amiért hálásak vagyunk…