Egyik legkedvesebb téma a hála. Az ősz gazdagsága bizony hálával tölti el mindannyiunk szívét. A Hálafa története kapcsán sok termést, ehetőt és szemet gyönyörködtetőt is gyűjtöttünk. Megbeszéltük, milyen hálásak lehetünk a sok finom gyümölcsért, a jó időért, a gyönyörű színekért, a fák árnyékáért, a fán csicsergő madarakért, hogy ezekben együtt tudunk gyönyörködni. Lerajzoltuk és a gyerekek kifestették a mi Hálafánkat. Körjátékokat játszottunk a gyűjtött kincsek körül.
A hála gyakorlása
A foglalkozás azzal kezdődött, hogy bemutattam nekik Boldog Dórát! A bemutatkozás helyes szabályának felelevenítése volt a célom.
Egy beszédét nehezen érthető kislány ezt mondta- hálás vagyok, hogy jól vagyok.
Korcsoportját ismétlő nagycsoportos kisfiú: – hálás vagyok, hogy óvodába járhatok.
Zenehallgatás közben a csoport tagjai áttudták adni magukat az érzésnek, behunyták a szemüket.
Pozitívan csalódtam két gyermekben akik a délelőttök folyamán többször szükséges fegyelmezni viszont a Boldogságórán nagyon fegyelmezetten, elmélyülten viselkedtek. Néhányuknak még nehézséget okoz, hogy kitudják fejezni gondolataikat önállóan.
Hálafa készítése során a gyermekek közül két középsőcsoportos kislány meglepett nagyon ügyesen meg tudták fogalmazni, hogy miért is hálásak.
-Hálás vagyok, mert van otthonom
-Hálás vagyok az apukámnak és testvéremnek.
Legtöbbjükben közös volt, hogy a családtagjaiért hálásak valamint , hogy van házi állatuk.
A korcsoportját ismétlő gyermek véleménye volt számomra meglepő és megnyugtató. Ó azt emelte ki, hogy hálás az óvoda dolgozóiért, azért, hogy mesét mondunk neki, gondoskodunk róla.
Szerintem jó kis csapat lesz jó lesz nekik Boldogságórát tartani. Kedvesek és fogékonyak az új dolgokra.
Az ősz a szüretet juttatta az osztályközösség eszébe. Szüretelni azonban nemcsak a gyümölcsöket, főként a szőlőt lehet, hanem az elvégzett munka jutalmát is. Innen ered a név: éremszüret.
ÉREMSZÜRET
Ki nyerheti a HÁLAÉRMET?
Az, aki önmagához képest,
viszonzatlanul másért mindent megtett!
Mosolyog a szeme, lelke,
vidámságot tükröz bajban is a tekintete.
Szeptemberben eme fényes érem
a Boldogságóra Csapatát illeti
elismerésünk végett!
Szeptemberi feladatként a nyári pillanatok felidézését és megörökítését választottuk rajzos formátumban.
Első foglalkozásom megtartásához sokat kutakodtam, kerestem végül úgy döntöttem, hogy a kevesebb néha több. Így a csoportomba (mely kis/középsős csoport 26 fős, ahol még az új gyerekek beszoktatása folyik) elsősorban a zenét hallgattuk, énekeltük, beszélgettünk a szeretetről a halálról melyhez különböző szíveket hívtunk segítségül. Valamint megfogalmaztuk a távolabbi célunkat (mint egy közös hála fa létrehozás….. mély a különböző gyakorlatokon kapcsolódó egyetemes jeleket fogjuk gyűjteni) Sajnos ez a következő hónapban fog megvalósulni mivel táppénzre kerültem a gyermekemmel.
Táncsis Mihály Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola Kanizsai Dorottya Általános Iskolája
Fontosnak tartottuk, hogy tanév elején megbeszéljük és lezárjuk a digitális oktatás mentális tapasztalatait. Talán meglepő, hogy milyen nagyon hiányzott a gyerekeknek az iskola, mennyire örültek, hogy újra kinyíltak az iskola kapui. Megkerestük hát a rosszabn a jót, miért is lehetünk hálásak a karantén idején. Azért is fontos ez, mert segíthet fókuszálni, ha véletlenül hasonló helyzetbe kerülünk még. Felhőkbe burkoltuk ezeket a gondolatokat.
A tanulók lerajzolták, hogy nyári élményeikért kinek és miért hálásak. Ebből készítettünk egy hála sálat.
Szentlőrinci Általános Iskola Bicsérdi Általános Iskola Tagintézménye
Összegyűjtöttük, mi mindenért voltunk hálásak a nyáron.
A gyermekekkel a háláról beszélgettünk, megnéztünk a YouTube-ról egy videót : Böbe mesél: Egy gyermek hála szíve. Leültünk egy szőnyegre körben és elmesélték kinek lehettek hálásak, majd a hála szíveket elkészítettük és megtöltöttük a kosarunkat hálával.
Boldogságfokozó hála
1. A hála szó fogalma, tanulók gondolatai, véleményük.
2. Hála és lelki béke – idézetek.
3. Saját élmények – A mai napon hálás vagyok azért, mert….
4. Kérdőív egyéni kitöltése
5. Kategóriák megbeszélése közösen, ISKOLA, CSALÁD, BARÁTOK, ÖNMAGAM. Mind a négy kategóriához készült egy poszter, a tanulók rárajzolták, ráírták, hogy miért hálásak az adott témakörön belül.
6. Hálavirág elkészítése közösen
7. A hála gyógyító ereje (dr. Buda László) c. kisfilm megtekintése.