Összegyűjtöttük, mi mindenért lehettünk hálásak a nyáron.
A hála gyakorlása
Hála témáról sokat beszélgettünk, megfogalmaztuk, kinek mit köszönhetünk. Színes papírból szívecskéket készítettünk, amikre ráírtuk a Köszönöm szót. Gyerekenként 3-4 kavicsot díszítettünk, miközben arról beszélgettünk, hogy ez megfogható, zsebben tartható, és akinek adjuk annak egy szép emlék. A foglakozást egymás megajándékozása zárta.
A gyerekek elsősorban a szüleiknek hálásak. Ezt ábrázolja a rajz
Szentlőrinci Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény, Általános Iskola és Kollégium
A 6. osztályos tanulók a hála érdemrendet Magyarországnak készítették.
Hála neked!
Szeptember végén valósítottuk meg a Hála témakört. A hét során több alkalommal foglalkoztunk a témával. Az első alkalommal, a gyermekekkel a napimádás relaxációs gyakorlattal kezdtük a foglalkozást, majd leültünk körben a szőnyegre.
Megvalósított játékaink:
• Add tovább a szeretetgömböt! A kezünkkel továbbadtunk egy színes csörgőlabdát, ezt neveztük ki szeretetgömbnek, és óvatosan odaadtuk a mellettünk ülő társunknak úgy, hogy ne szólaljon meg. Addig adjuk körbe, amíg körbe nem ér.
• Megbeszéltük a gyermekekkel, miért lehetünk hálásak, és hogyan fejezhetjük ki a hálánkat. Nagyon kedves gondolatokat mondtak a gyermekek. (ölelés, mosoly, segítek otthon, simogatás, puszi, rajzolok és odaadom ajándékba… )
• Elmeséltem „A Hálafa története” című mesét, majd beszélgettünk a meséről.
• Közösen megformáztuk a Hálaszívet! Megbeszéltük, hogy hálásak vagyunk, hogy együtt lehetünk, és megbeszéltük, mit kell tennünk azért, hogy sokáig együtt is maradhassunk.
A héten megvalósított témáink:
• Elhelyeztük a szőnyegen a színes hálakendőket, melyre minden gyermek ráfekhetett. Becsukták a szemeiket, majd arra gondoltak, kinek hálásak a leginkább a sok szeretetért, kedvességért!
• Elbáboztuk a gyermekeknek a „Maci bajban van című mesét, majd beszélgettünk a látottakról.
• Elkészítette mindenki a hálavirágját, amit odaadhatott egyik a társának.
• Elhelyeztük a virágokat a Hálakertben!
Nagyon jól éreztük magunkat a játékok során, a gyermekeknek nagyon tetszett minden játék!
A gyerekek örömmel készítették el munkáikat. Előzetesen a foglalkozásokon sokat beszélgettünk arról, hogy ki mindenkinek lehetünk hálásak, és miért. Ezt hogyan, milyen módokon fejezhetjük ki. Nekik mit jelent a hála. A virágok szirmain azokat a személyeket ábrázolták, akiknek hálásak, pl.: szülő, testvér, tanítónéni, barátok, osztálytársak, mentősök, Isten, angyalok stb. Továbbá olyan cselekvéseket is lerajzoltak, amit szívesen csinálnak, amiben szívesen részt vállalnak, s azért hálásak.
Mindig nagyon várják a boldogságórákat. Együttműködőek, okosakat mondanak.
Kérem, fogadják szeretettel az alkotásaikat.
Lövész Utcai Óvoda Malom téri tagóvodája
A gyerekek annak a társuknak rajzoltak virágot, akinek meg akartak köszönni valamit, akinek hálásak valamiért.
Hatos Ferenc Általános Iskola és AMI
1. Miért és kinek vagyok hálás?
2. Almákba rajzolás: Hálás vagyok azért, mert….!
3. Közös hálafa megalkotása és elkészítése.
Orosháza Városi Önkormányzat napköziotthonos Óvodája Ifjúság utcai Telephely
Hálásak vagyunk, hogy újra együtt lehetünk. Örömmel vártuk csoportunk új tagjait, a kicsiket. Vigyázunk magunkra, egymásra és az egészségünkre.
Hálapárnánk elkészítéséért hálásak vagyunk az óvó néninknek, aki nagyon ügyesen szabott és vart, mi pedig végignéztük.
A párna színeit a csoportszobánk színeihez igazítottuk és mindenki jele rákerült. Szívesen pihenünk rajta napközben.
Egyik legkedvesebb téma a hála. Az ősz gazdagsága bizony hálával tölti el mindannyiunk szívét. A Hálafa története kapcsán sok termést, ehetőt és szemet gyönyörködtetőt is gyűjtöttünk. Megbeszéltük, milyen hálásak lehetünk a sok finom gyümölcsért, a jó időért, a gyönyörű színekért, a fák árnyékáért, a fán csicsergő madarakért, hogy ezekben együtt tudunk gyönyörködni. Lerajzoltuk és a gyerekek kifestették a mi Hálafánkat. Körjátékokat játszottunk a gyűjtött kincsek körül.