Hála fát készítettünk, melyet az ősz színeibe öltöztettük. A gyerekek tenyérlenyomata adta a fák leveleit, melyekre egy-egy általuk megfogalmazott gondolat került, hogy miért adnak hálát. A fa jelképezi az életet,s a gondolatok, hogy mennyi mindenért lehetünk hálásak.
A hála gyakorlása
Papi Kölcsey Ferenc Általános Iskola Aranyosapáti Tagiskolája
Hála fát készítettünk, melyet az ősz színeibe öltöztettük. A gyerekek tenyérlenyomata adta a fák leveleit, melyekre egy-egy általuk megfogalmazott gondolat került, hogy miért adnak hálát. A fa jelképezi az életet,s a gondolatok, hogy mennyi mindenért lehetünk hálásak.
Papi Kölcsey Ferenc Általános Iskola Aranyosapáti Tagiskolája
Hála fát készítettünk, melyet az ősz színeibe öltöztettük. A gyerekek tenyérlenyomata adta a fák leveleit, melyekre egy-egy általuk megfogalmazott gondolat került, hogy miért adnak hálát. A fa jelképezi az életet,s a gondolatok, hogy mennyi mindenért lehetünk hálásak.
Papi Kölcsey Ferenc Általános Iskola Aranyosapáti Tagiskolája
Hála fát készítettünk, melyet az ősz színeibe öltöztettük. A gyerekek tenyérlenyomata adta a fák leveleit, melyekre egy-egy általuk megfogalmazott gondolat került, hogy miért adnak hálát. A fa jelképezi az életet,s a gondolatok, hogy mennyi mindenért lehetünk hálásak.
Az óra bevezetéseként a z”Almát szedj, ügyesedj, szőlőt szedj, ügyesedj,…” relaxációs gyakorlattal kezdtük. A boldog vagyok című Bagdi Bella szám meghallgatása után, a gyermekek Hála szíveket helyeztek el a csoportba oda, amelyik játék vagy tevékenység miatt hálásak, illetve boldogok, amikor játszanak azzal a játékkal. Ezután a hála párnát megmutattam és elmondtam , hogy ha erre lefekszünk, akkor gondoljuk végig, hogy miért lehetünk hálásak.Ez nagyon tetszett nekik és mindjárt mindenki ki is próbálta. Ezután megbeszéltük, hogy a hálás gondolkodás mellett nagyon fontos, hogy a viselkedésünkben is mutassuk meg ezt. Színezéssel (a munkafüzet ábráiból válogatva) fejeztük be a tevékenységet.
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Általános Iskolai Tagintézmény
Ebben a tanévben tovább folytatjuk a tavaly elkezdett Boldogságóra program megvalósítását.
A 8. osztályosokkal a szeptemberi feladathoz először osztályfőnöki óra keretében kezdtünk hozzá.
Beszélgettünk a HÁLA szó jelentéséről, (interneten is rákerestünk) valamint arról, hogy a hála kifejezésének milyen pozitív hatásai vannak ránk, ki miért lehet hálás az élete, mindennapjai során szüleinek, tanárainak, barátainak. A gyerekek egymásnak és családtagjaiknak HÁLAKÖVET készítettek. Miközben átadtak egymásnak, kifejezték egymásiránti hálájukat, tiszteletüket, megbecsülésüket.
Orosháza Városi Önkormányzat Napköziotthonos Óvodája Bajcsy u. Telephely
Nagy lendülettel vágtunk bele az idei nevelési évben is a Boldog Óvoda Programjába. Az aktuális témánk feldolgozása nagy örömet jelentett a gyermekeknek és a pedagógusoknak is, mivel a mögöttünk álló bizonytalan időszak után a hála érzésének erősítés mindenkinek fontos. A gyermekek örömmel osztották meg társaikkal gondolataikat, érzéseiket. A téma feldolgozása lehetőséget teremtett az új gyermekek beszoktatásának segítésére is, hiszen a Boldog Óvoda tevékenységei hozzájárulnak a meghitt, nyugodt légkört kialakulásához és a társas kapcsolatok építéséhez.
A projekt leírása
Előzetes beszélgetés
Nagyszülők szerepe a család életében. Miben tudnak ők segíteni? Miben tudunk mi segíteni? Hogyan tudunk mi vigyázni rájuk? Miért lehetünk hálásak nekik?
Feladat: ajándék készítése nagyszülőnek.
Szív hajtogatása, fedőlap megcímzése, belső felület kedves üzenetekkel díszítve, írva, rajzolva.
Ajándék átadása nagyszülőnek
Sajnos az utóbbi hetekben sokan hiányoztak az osztályból, ezért vártunk az óra megtartásával, de még mindig kevesen voltunk. Hálásak lehettünk, hogy legalább hatan együtt dolgozhattunk. Sokat beszélgetünk, megoldottuk a javasolt tankönyvi feladatokat. Megfogalmaztuk, kinek, miért lehetünk hálásak. Úgy érzem, hangulatos, tartalmas óra volt!