Kis másodikosaim-a dalolás, beszélgetés után-örömmel készítették szivecskéiket akiknek hálásak; rajzolták le, amiért a leghálásabbak: elsősorban családjukért, és azért, hogy ismét együtt lehetünk az iskolában.
A hála gyakorlása
A hála gyakorlása
A boldogságóra elejét relaxációs gyakorlattal kezdtük a „Körbe-körbe-karikába”, majd meghallgattuk a hónap dalát.
Beszélgettünk arról, hogy milyen alkalommal, kiknek lehetünk hálásak, és ezt mindenki rajzban kifejezte.
Legelőször a relaxációs gyakorlattal indítottuk a foglalkozást, majd pedig meghallgattuk ehhez a témához kapcsolódó zenét, amelyre táncoltunk. Elbáboztam a mesét. Beszéltünk a gyerekekkel a háláról. Megbeszéltük, hogy miért vagyunk hálásak az óvodában. A vírushelyzet óta a gyerekekben átértékelődött a hála szó, tavaly azt mondták, hogy hálás vagyok, mert van sok játék. Most azonban nagyon sokan azt mondták, hogy hálásak azért, mert nem koronavírusosak, hogy egészségesek vagyunk.
Tisztelt Boldogságóra Program!
Nagy örömmel veszek részt a programban. A szeptemberi Boldogságfokozó Hála képanyagát most állt módomban feltölteni.
Csoportomat 3-4 éves kisgyerekek alkotják, akikre fokozottan jellemző az érzelmi vezéreltség. Ezért sok-sok beszélgetéssel és szituációs játékokkal is igyekeztem megértetni velük a hála fogalmát.
Az őszi hálafát készítettünk közösen. Papírlevelek vágásával és őszi dalocskával hívtam játékba a gyerekeket.
Az őszi leveleket nagy igyekezettel és kitartással színezték, /több alkalommal/ amit az általuk kiválasztott kisgyereknek ajándékozhattak hálából. Megfogalmazhatták, hogy ki miért hálás. A hála náluk még a szeretettel egyenlő, amit nem lehet szétválasztani. Jó pár kisgyerek jele mellé több őszi levél is került. Figyelemre méltó, hogy falevél nélkül senki nem maradt.
A közös munka öröme mindannyiunknak jól esett.
Hála hónapja
A csoportommal beszélgettünk a foglalkozás alatt arról, hogy ebben a kialakult, nehéz helyzetben is meg tudjuk találni azt az örömet, boldogságforrást, hogy mitől érezhetjük magunkat jobban, miért lehetünk hálásak. Az osztály tanulói csoportban elkésztették a Hála tablót, a nyári pillanatok, legszebb élmények szerepeltek a képeken. Majd az elkészült tablót bemutatták a társaiknak, és elmesélték az élményeiket.
Az osztály az Év legjobb tesója címet hozta létre. Meghatározták, milyen feltételeknek kell megfelelni. Megtervezték az érmet.
Termésekből mandalát készítettünk, közben élményekről beszélgettünk, amiktől jól éreztük magunkat.
Székesfehérvári Kossuth Lajos Általános Iskola
A gyerekek örömmel végezték el a feladatot!