4 fős kis csoportokra osztottam a gyerekeket. Vegyes csoport lévén figyeltem arra, hogy különböző korosztályúak együtt legyenek egy csoportba, a nagyobbak segítsék, irányítsák a tevékenység során a kisebbeket. A csoportok nevet választottak maguknak, felrajzolták, kitették a szekrényre.
„Szőlőfürtöket készítünk. Ha valakinek köszönetet mondasz, hálás vagy valamiért, mondd el neki és tegyél fel egy szőlőszemet a csoportod fürtjéhez. Igyekezzetek, hogy minél nagyobb, minél több szemből álljon a fürtötök, ehhez minél több hálát fejezzetek ki, tegyetek olyat, amiért hálásak lehetnek a társaitok.”
Szőlőszemnek évekkel ezelőtt begyűjtött műanyag kupakokat használtunk és Blu tack-el tették fel a gyerekek a szekrényre.
Mindenki szívesen vett benne részt, nagyon jó érzés volt nézni, ahogy hálát adnak, mondanak egymásnak és nekünk, felnőtteknek is.
A hála gyakorlása
Elsőseimmel beszélgettünk a háláról, majd szíveket vágtak ki, melyeket annak vittek haza, akinek hálásak. Még az óvó nénik is kaptak belőle. A szívek egy részét felragasztottuk, hogy emlékeztessenek bennünket, hogy a jó dolgokért hálával tartozunk.
1.Irkafirka -Indító mozgásalapú relaxációs gyakorlat
2.Mit jelent a hála? Mi jut eszedbe? -Szívemberke gondolattérkép készítése
-Te miért vagy hálás? (Beszélgetés)
3.Hálamese: Vajon hogyan kapcsolódik a hálához?
-Hálamese feldolgozása kérdésekkel
-Hála a mindennapokban (Beszélgetés)
4.Mondatbefejezések a munkafüzetből
5.Hálarajz készítése annak a személynek,akinek ki szeretnék fejezni hálájukat
6.Meditáció a végén-Mit mondasz a szíved lakóinak?
A hála gyakorlása 2024.09.20.
Az első Boldogságórát már nagyon várták a tanítványaim, és persze én is!
2024.09.02. óta ismerkedünk az érzéssel, kóstolgatjuk a lehetőségeket, hallgatjuk Bagdi Bella dalait.
A szülők is örömmel értesültek a lehetőségről.
A Boldogságórán beszéltünk arról, kinek mi jut eszébe a boldogságról.
Énekeltünk és mozogtunk Bagdi Bella Szép nap, ölelj most át engem című dalára. Lejegyeztük, ki, miért hálás.
Csoportonként összegyűjtötték, miért hálásak reggel, napközben és este. Nagyon ötletes megoldások születtek!
Közösen elkészítettük az osztály Hálafáját, ami dísze lett tantermünknek, és a jelkép folyamatosan emlékeztet minket a hála fontosságára.
A foglalkozás végén kulacsaikból, majd tükrökből rakták ki a HÁLA szót.
Csodás nap volt!
Hálás vagyok, hogy rám talált ez a képzés, amivel tanítványaim jóllétét támogathatom!
Hálás vagyok ezért a foglalkozásért, ami végig nagyon jó érzéssel töltött el.
Optimizmussal várom, várjuk az októberi Boldogságórát!
Az iskolánkban ebben az évben indult el a program. Az első Boldogságórát az ötödik osztályos tanulókkal tartottuk meg. Kíváncsiak voltak mi fog történni. A téma feldolgozásánál lelkesen együttműködött az egész osztály. Hálanaplót kezdtek írni.
Izgatottan várják a következő alkalmat.
Egész hónapunkat a hála témája köré szerveztük, nem csak boldogságórán, hanem mindennapi iskolai tevékenységeinkbe is csempésztünk a témából. Több hála történetet is feldolgoztunk a boldogságóra könyvekből, rejtvényt fejtettünk, HÁLAKUPONT készítettünk édesanyánknak. Megvitattuk a hála témáját napszakokhoz, évszakokhoz kapcsolódóan is. A Fókusz játék Hálaspirál táblájával nagyon jót játszottunk.
Hajdúszoboszló, Bárdos Lajos Általános Iskola
A Hajdúszoboszlói Bárdos Lajos Általános Iskola HÁLÁS 3. b osztályosai.
Kiscsoportos óvodásainkat befogadó hálavirággal vártuk a KUKUCSKA napon.A szülinapi köszöntési mozzanatokkal erősítjük közösségi érzésüket, énképüket, érzelmi intelligenciájukat. Mindenkinek készítünk ujjnyomdás hálavirágokat, amelyeket zenehallgatás-mozgás után egyéni-rövid hálaszöveggel adunk át.Bevezetésként ujjsoroló mondókát /Hüvelykujjam boldogság…/, motivációs mesét /Maci bajban van/ alkalmazunk.A szülők gyümölcsökből kirakott tortaformával járulnak hozzá az ünnepi hangulathoz.
Hálafánkat a csoport öltözőjében helyeztük el, amelyen a gyerekek különböző színűre festett tenyérnyomatai a levelek. Festés közben elmesélték, hogy mitől boldogok.
Orosháza Városi Önkormányzat Napköziotthonos Óvodája Móricz Zsigmond u. Telephely
A hála az egyik számomra és a gyermekek számára is a legjobban megfogható fogalom volt. Szeptember hónapban többször visszatértünk a hála értelmezésére. Sokat beszélgettünk a gyerekekkel arról, hogy kiknek lehetünk hálásak. Legjobban akkor tudták megfogalmazni gondolataikat, amikor azt kérdeztem tőlük, hogy anyukájuknak, vagy apukájuknak miért hálásak. Az ajánlott feladatok közül a vidám reggeli köszöntéseket bármikor csinálhatják a csoportomba járó ovisok, hiszen kiscsoportos koruk óta van egy kép az ajtónkon, amiből választhatnak. Legtöbban az ölelést, vagy a pacsit szokták kérni. A hála világnapján mi a dajka néniknek készítettünk ajándékot. Kivágtunk szívecskét, amire minden kisgyerek festékbe mártott ujjával lenyomatott hagyott. Ennek a hátuljára a Boldogság világnapján készített fotót, és egy idézetet ragasztottunk. Minden csoport a saját dajka nénijének adta át ezt az ajándékot. Az udvaron gyűltünk össze, énekeltünk és a gyerekek elmondták az ajándék átadásakor, hogy miért hálásak. Természetesen előtte megbeszéltük, hogy mi a dajka nénik munkája, mit köszönhetünk nekik. Próbálkoztunk a szia, örülök, hogy látlak játékkal is. A természetet is megcsodálhattuk, hiszen kirándultunk Gyopárosra, ahol hallgattuk a madarak hangját, figyelemmel kísértük a tavon úszó vadkacsákat, és megfigyeltük a természetben bekövetkező változásokat. Meghallgattuk a szeretet dalt is. Mi felnőttek is többször használjuk a hála kifejezést, ezzel is példát mutatva az óvodásaink számára.
A csoportommal meghallgattuk a hónap dalát: Szép nap ölelj most át engem, majd megbeszéltük a hála szó jelentését.
Megismerkedhettek a Hálás családdal is a gyerekek és maguk is kitalálhatták, kik lehetnek még a tagjai és lerajzolhatták őket.
Végül a hála szót a tanteremben babzsákokkal kiraktuk. Amikor a gyerekek a babzsákot lerakták, mondaniuk kellett egy dolgot, amiért ők is hálásak.