Kiscsoportom van, ezért valami egyszerű dologra gondoltam. Szeretik a festést, ezért úfy döntottem, egy „Szív” fát készítünk tenyérlenyomatból. Közben beszélgettünk arról, milyen jó ha tiszta csoport vár, ezért hálásak lehetünk a dadus néninknek. És milyen jól eső érzés ha a másik kisgyerek segít a játékelrakásban….hálásak vagyunk a segítségért.
Mindenki aki ma itt volt hazavihetett egy saját szívet hurkapálcára ragasztva.
A hála gyakorlása
Derecskei Bocskai István Általános Iskola és AMI
A Derecskei Bocskai István Általános Iskola 6.a osztálya a legjobb nyári pillanatokból rajzot készített, ki-ki pedig hálanaplót írt.
A hála szót több csoportban különböző anyagokból tettük ki gyerekekkel. A feladat megoldása közben átgondolták, hogy éppen miért lehetnek hálásak, majd ezeket megosztották társaikkal is. A gyerekek nagyon élvezték a feladatot.
Mi minden hétfőn ráhangolódás órán foglalkozunk a boldogságóra témáival. Szeptemberben készítettünk hálabefőttet, rajzban mondtuk el a nyári élményeinket, és szőttünk hálapókhálót is! Nagyon élvezték a gyerekek. Minden hétfőt alig várták, hogy a hálabefőttbe beleírják azt, hogy az előző héten mi történt velük, amiért hálásak.:)
Induló kiscsoport vagyunk, ezért a hála gyakorlása felnőt irányítását igényli.
A feladat megoldásához a zsirkrétát és az ecsetet hivtuk segítségül.
Az elkészült alkotásokkal megajándékoztuk azokat a gyerekeket akik nem kapvsolódtak be a barkácsolásba.
Az első hónap témája a boldogságfokozó hála volt. Az elmúlt héten megismertettem a gyerekekkel a hála fogalmát. A gyerekek érdeklődve figyeltek rám, és az ötleteikkel segítették a beszélgetés gördülékenységét. A hálapók játékot játszottuk el közösen, amiben mindenki könnyen tudott érvényesülni. Örömmel tapasztaltam, hogy változatos mondatokat mondtak, és a visszahúzódóbb, csendesebb gyerekek is szívesen vettek részt a játékba. A kezükre tekertem a fonalat, és szorosan, feszesen tartották azt. Voltak olyanok, akik azért voltak hálásak, hogy a Napsugár csoportba járhatnak, vagy a kiskutyájukért, de voltak, olyanok is, akik azért, hogy láthatják a barátjukat. A tapasztalatokat látva, nagyon várjuk a csoporttal együtt a következő témát is.
Az 5/a osztály diákjai otthon elkezdtek naplót vezetni, melybe beírják azokat a hétköznapi eseményeket amelyek boldoggá teszik őket. Aki szeretné, az osztályfőnöki órán felolvashatja amit beleírt a naplóba. Tetszés szerint akár rajzolhatnak is, vagy bármit beleragaszthatnak, ami egy boldog emléket idéz fel.
Hálát adni minden nap azért amink van, egészségünkért, családjainkért. Ez a legnemesebb dolog amit tehetünk és gyakorolhatunk.
A szolfézs csoportban minden órán foglalkoztunk a témával pár percben, és minden órán meghallgattuk a dalt. A téma lezárásaként egy egész órát töltöttünk a hálával. Óra elején zenehallgatás, majd ráhangolódásként mondatokat írtunk a táblára a hála betűivel. Ezután A csodakantár mese feldolgozása következett. A mese után a gyerekek kottafejekbe írták, hogy ki miért hálás. Ezeket felragasztottuk egy ötvonalas kartonra, kirakva a Szép nap című dal dallamát. Nagyon élvezték a munkát.
Bár a feladat a nyári élményekhez kapcsolódott, mi egy picit ezt a feladatot próbáltuk a körülményekhez igazítani. Úgy érzem az idézetek, a hálamondatok és a gondosan kiválogatott képek magukért beszélnek…