A téma feldolgozása során a hála világnapjára felhívó plakátot készítettek a gyerekek.
A hála gyakorlása
Az 1. b osztály hálabefőttjei. Hálásak a családért, a közös nyaralásokért, a fantasztikus élményekért…
Püspökladányi Petőfi Sándor Általános Iskola
A foglalkozást hálavonat indításával kezdtük. Nagyon jó volt meghallgatni a gyerekek gondolatait. Jóleső érzés fogott el, amikor azt hallottam, hogy az egyik kislány azért hálás, mert ebben a tanévben is van boldogságóra. A mozgásos gyakorlat után mesefeldolgozással folytattuk ( Linka és a csengettyűk). Tovább is gondoltuk a történetet. Eljátszottuk a koronázási ünnepséget. Minden vendég bemutatkozott ( mindenki kitalálta saját szerepét), majd ” ettünk, ittunk, mulattunk”. Testnevelés óra elején kiraktuk a hála szó betűit. Az pedig már a gyerekek ötlete volt, hogy akinek nem jutott betű, szívet formálva a kezével, mutatja, milyen jól érzi magát, s hogy a csapat tagja.
Szeptember 16. 4.óra, 5.óra 4.o.
Szeptember témaköre: Hála gyakorlása
Az órát közös énekléssel kezdtük, majd jött a relaxáció.
A gyerekek teljes mértékben tudtak azonosulni a Csodakantár c. mese főszereplőjével. Íráskészségük és szóbeli kifejezőkészségük nagy mértékben fejlődött. Nagyon aktívan dolgoztak, sikerült őket már az óra elején motiválni, így sokan jutottak szóhoz az órán. Úgy gondolom, hogy érthetően elmagyaráztam a különböző fogalmakat. Mivel tetszett a diákjaimnak a történet, ezért érdeklődéssel fogadták a szituációs feladatokat. Az eltérő képességű gyerekek természetesen más-más feladatot kaptak. A tehetséges gyerekek inkább az önálló véleménynyilvánítás terén tudták megcsillantani képességeiket. De a gyengébb képességű gyerekek is kaptak testhezálló feladatot a különböző játékokban. Az egész órán remekül együttműködtek, senki sem volt kiközösítve, közösen segítették egymást. Az óra közben többször felhívtam a figyelmüket arra, hogy kit, hogyan lehetne bevonni a munkába. Úgy láttam, hogy az órám elérte célját, hiszen a diákjaim megértették a történet tanulságát és ezzel kapcsolatban el is mondták véleményüket. Az óra után már nem kellett figyelmeztetni őket arra, hogy fejezzék ki a hálájukat, ha kapnak segítséget valakitől. Maguktól is képesek voltak a köszönet kifejezésére. Nem változtatnék az órám felépítésén, mert úgy érzem, hogy pozitív nevelő hatása volt a gyerekek viselkedésére. A legjobb élményem az volt, hogy boldognak és aktívnak láttam a gyerekeket a feladatok oldása közben. Még a viselkedészavarral küzdő gyerkőcöm is elfogadóbb volt társaival szemben, amiért természetesen nagyon megdicsértem a többiek előtt. Sok jutalomkártyát és ötös érdemjegyet tudtam kiosztani az óra végén. Meditációval zártuk az órát.
Elkészítettük közösen a hála hálót az 5. órában , hogy mindenki a színes vonalak segítségével ki tudja fejezni a háláját.
Esztergomi József Attila Általános Iskola
Alsós és felsős csoportjaim is vannak így több feladatot is felteszek. Alsósoknál a H Á L A és a Hálacsillagkép A két 6.osztálynál pedig a plakátokat.
Ebben a hónapban a háláról beszélgettünk. Készítettünk hálanapot, hálaleveleket és plakátokat. Ezeket az iskolánk aulájában levő faliújságra helyeztük fel, így minden látogató láthatja.
A csoportbeszélgetésen körbejárt a hálaharang és mindenki elmondta, hogy kinek hálás egy jó szóért, vagy tettért. Ezután meghallgattuk a hónap dalát és közben kialakították a gyerekek testükkel a hála szó betűit.
A csoportbeszélgetésen körbejárt a hálaharang és mindenki elmondta, hogy kinek hálás egy jó szóért, vagy tettért. Ezután meghallgattuk a hónap dalát és közben kialakították a gyerekek testükkel a hála szó betűit.
Kis osztályommal a mai napon a háláról beszélgettünk: mit jelent a szó, mi jut eszükbe róla, mi az, amiért hálásak lehetnek. Meghallgattuk a hónap dalát is, ami segített a lecsendesedésben és abban, hogy átgondolják, hogy mit fognak a tőlem kapott szívecskékre rajzolni. A rengeteg pozitív érzésből végül létrejött egy csodálatos Hálafa! Öröm volt látni, hogy a sok házi kedvenc, házikó és tárgy mellett, a család, a haza szeretete és a napsütés is az eszükbe jutott! Hálás vagyok érte, hogy az osztályfőnökük lehetek! 🙂
Először is hálásan köszönjük, hogy továbbra is tagjai lehetünk a Boldogságóra csapatának.
Második éve ismerkedünk, próbáljuk, használjuk a programot, mely során rengeteg új ötlettel , élménnyel gazdagodtunk. A program 100 százalékosan sikeresnek mondható, hiszen a csoportomba járó gyerekek, a szülők és mi pedagógusok is egy teljesen új, kiegyensúlyozott, együttműködő csoportot alkotunk, mely nagyban a program beépítésének köszönhető.
Jelenleg középső csoportosok vagyunk, első témánkkal már tavaly ismerkedtünk. Ezáltal a gyerekek ismerik a „hála” szó jelentését, relaxációs gyakorlatokat, zenéket és természetesen a Boldogságórával kapcsolatos szokásokat is.
Célunk a Hála gyakorlása, mint boldogságfokozó technika elmélyítése, tudatosítása volt.
Szeptember hónapját ezért „Köszönöm” játékokkal tarkítottuk.
Elkészült a csoport „Hála fája”, melyre a gyerekek saját jelükkel ellátott szívecskéjüket rakhatták fel, amikor úgy érezték, hogy valamit szeretnének megköszönni, amikor hálásak valakinek. Ezt a Beszélgető körünk alkalmával meg is fogalmazhatják, elmondhatják a csoportnak.
„Köszönöm levél”: sétáink során őszi faleveleket gyűjtöttünk, lepréseltük és filctollal rajzoltunk rá. Ezt a szülőknek adhatták át a gyerekek, elmondva nekik hálájukat ( Köszönöm, hogy sietsz értem az oviba, szeretsz, hogy finomakat főzöl…).
„Óvónénik köszönöm üvege” :akkor teszünk bele gesztenyét, ha valamiért hálásak vagyunk a gyerekeknek, csoportnak. Megbeszéltük, ha tele lesz az üveg, akkor elmegyünk kirándulni, ahol egész nap játszani fogunk(még aludni sem kell).
A Nasu mackó szerencséje című mesét nagyon megkedvelték a gyerekek, többször kérték, hogy meséljük el. Kiválasztottuk a mese szereplőit és bábjátékkal is elmeséltük. A későbbiekben a gyerekek lettek a szereplők és már szinte teljesen önállóan el is játszották a történetet.
Felkerült a mese polcra és állandó vendégünkké vált a dörmögő, elégedetlen Nasu maci azért, hogy ha valaki rosszkedvűen érkezik az óvodába, akkor előveheti és a többi gyermekkel együtt megpróbáljuk őt felvidítani.
„Boldogovi faliújság”: A Téma továbbadása érdekében aulánkban elhelyeztünk egy faliújságot, melyet épületünk összes csoportja, szülők, hozzánk látogató vendégek láthatnak. Az adott témán belül motivációs idézetek, a téma rövid leírása, ötletek szülőknek és gyermeki alkotások találhatóak. Emellett apró játékokba is bevonjuk őket. A Hála világnapján minden szülőt megajándékoztuk egy családi élménynaptárral, melyet a Boldogságóra program csapatától kaptunk.Köszönjük!