A gyerekek nagy szorgalommal készítették el rajzaikat.
A hála gyakorlása
Már 4. éve tartunk Boldogságórákat ebben az osztályban. Ezáltal nagyon empatikussá váltak a tanulók. Különféle helyzetekben észrevehető a pozitív hozzáállás. Elkészítettük a hála hálót is, amin folyamatosan megy a rajzolás. A videót a gyerekek nagy szeretettel készítették. Még otthonról is küldtek hozzá felvételt. Fontos, hogy akkor értékeljük amink van, amíg velünk van és ne akkor, amikor már elveszítettük.
Első boldogságóránkon a boldogságfokozó hála témakörével foglalkoztunk. Mivel az ötödikes tanulók újak iskolánkban (8.évfolyamos gimnázium), számukra teljesen újdonság volt a boldogságóra programmal való megismerkedés.
Kezdésként megismerkedtünk a hála fogalmával és átbeszéltük a diákok hálával kapcsolatos élményeit. A hála a jó dolgok elismerésének emberi módja. Megbeszéltük, hogy jó érzés hálásnak lenni és a diákok arról is beszámoltak, hogy nagyon jó érzés, amikor valaki hálás nekünk. Evvel kapcsolatban az is felmerült, hogy jó érzés segíteni másoknak és jónak lenni másokkal, mert akkor az az illető hálás lehet nekünk, illetve ha velünk fordul elő ilyen, akkor mi is hálásak vagyunk annak, aki segített nekünk. A bevezető beszélgetés után végigmentünk a körkérdéseken és a diákok saját történeteiket mesélték el a háláról. A történetek után az interaktív táblára mindenki felírt egy hálával kapcsolatos kifejezést, vagy rajzot és a rajzban mondom el című feladattal zártuk az órát. A tanulók lerajzolták egy hálával kapcsolatos élményüket. Az óra nagyszerű hangulatban telt és a diákok fokozatosan felbátorodtak abban, hogy elmondják gondolataikat. A hála fontosságát mindenki megismerte és a diákok nagyon várják a következő boldogságórát.
Miután elmesélték nyári élményeiket, a tanuló egy része a rajzot, mások a hála ládát választották.
A tanulókkal hála verseket kerestünk az interneten. A nekik legjobban tetszőeket szívesen olvasták fel.
Kitöltöttük a feladat lapokat, nagyon elgondolkodtató és szívszorító válaszok születtek. A gyerekek őszintén megnyíltak. Öröm olvasni a hála cédulákat.
Kitöltöttük a feladat lapokat, nagyon elgondolkodtató és szívszorító válaszok születtek. A gyerekek őszintén megnyíltak. Öröm olvasni a hála cédulákat.
Zalalövői Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
A gyerekekkel elkészítettük a kis Hálaszívüket, mely egész hónapban díszítette az osztályunkat. Amikor a gyerekek hálát éreztek valamiért, odamentek és rajzoltak rá egy-egy strigulát. Az utolsó órán megbeszéltük, ki miért volt hálás. A feladatot nagyon élvezték.
Zalalövői Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
A gyerekekkel elkészítettük a kis Hálaszívüket, mely egész hónapban díszítette az osztályunkat. Amikor a gyerekek hálát éreztek valamiért, odamentek és rajzoltak rá egy-egy strigulát. Az utolsó órán megbeszéltük, ki miért volt hálás. A feladatot nagyon élvezték.
Zalalövői Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
A gyerekekkel elkészítettük a kis Hálaszívüket, mely egész hónapban díszítette az osztályunkat. Amikor a gyerekek hálát éreztek valamiért, odamentek és rajzoltak rá egy-egy strigulát. Az utolsó órán megbeszéltük, ki miért volt hálás. A feladatot nagyon élvezték.