Az új tanévkezdés meghozta a régi barátokkal, kedves ismerősökkel való találkozás boldogságát.
Kifejeztük hálánkat szóban, írásban és a hálaháló elkészítésével is.
Minden nap leírjuk, miért vagyunk aznap hálásak egy titkos füzetkében szabad írással.
A hála gyakorlása
A boldogságfokozó hála témakört 2 tanórán dolgoztam fel. Az első órát relaxációs feladattal kezdtük („Irkafirka”). Utána meghallgattuk és elénekeltük a hónap dalát. A téma bevezetése a fogalom (hála) megbeszélésével és hálaleltár készítésével történt. A gyerekek felírták a táblára, hogy miért hálásak reggel, napközben, este. Ezután felolvastam nekik A csodakantár című mesét. Megbeszéltük, hogy kinek mi tetszett, nem tetszett a mesében; a szereplők miért voltak hálásak, és azt hogyan fejezeték ki. Az első foglalkozást meditációval fejeztük be.
A második óra elején felelevenítettük a hálaleltárt. Összegyűjtöttük, hogy milyen dolgokért, tárgyakért, személyekért, eseményekért hálásak a gyerekek. Ebből kiválasztották a számukra legfontosabbat, amit röviden leírtak egy levélre. A foglalkozás végén közösen elkészítettük a tablót. A második foglalkozást is meditációval fejeztük be.
Szeptemberben Boldogságfokozó Hálaszüretet készítettünk a Lelkes4. osztállyal.
Szeptember végén valósítottam meg ezt a foglalkozást,mert a kiscsoportosok beszoktatása, folyamatosan zajlott.
A Szép nap,ölelj most át engem ,,c” dalt hallgattuk meg a CD-ről, majd nagyvonalakban megbeszéltük, hogy ki mit szeret kapni anyukájától, apukájától( puszi, ölelés, ajándék stb).
Utána elbáboztam a könyvben lévő ,, Maci bajban van” c. mesét,amit nagy figyelemmel néztek végig. A végén kimásoltam mindenkinek a munkafüzetből egy színezős feladatot.
Az osztályunkból egy tanuló a nyár folyamán átiratkozott egy másik iskolába. Ez a tény kellemetlenül érintette a gyerekeket. Nagyon hiányolják az osztálytársukat. Többször átbeszéltem már velük ezt. Emiatt döntöttem úgy, hogy készítünk egy HÁLA EMLÉKKÖNYVET és odaadjuk a kisfiúnak aki elment tőlünk. Mindenki lerajzolta a legmaradandóbb élményét Jocival és a rajzokat összefűztük. Bízom benne, hogy ez segít a gyerekeknek a történtek feldolgozásában és a pozitív emlékek megőrzésében.
Hosszú hetek első munkája. Az apró részletek ma összeálltak teljes egészé. Mindenki megtervezte a saját szivét, beleírta a nevét, majd körben felragasztottuk a lapra. A gyerekek elmondták, hogy miért hálásak valakinek és húztak a nevéhez egy színes vonalat. Így készült a mi kis színes hála hálónk. A gyerekek élvezték és nagyon jó és őszinte dolgokat mondtak egymásnak, amivel bátrabbá tették társaikat.
A gondolatébresztő mese után, minden tanuló, örömmel rajzoltatta át a keze vonalát, és színezte be saját kézlenyomatát.
Közben elmondták ki miért hálás. Ezt írtam be a virágszirmokba.
Szilvási Általános Iskola Felsőszilvási Általános Iskolája
Elsősökkel készítettük a feladatokat. Sokat segített az Ez igen ! kártyák használata.A hála kifejezés ilyen kis gyerekeknél valami kézzel foghatót jelent, nehezen értették meg a jelentését.Az 1 perces kirakó nagyon tetszett nekik.
Kisvárda Egyesített Óvoda Tompos úti tagintézménye
Hálásak vagyunk a Napocskának az életadó napsütésért, ezért a csoportunkban elkészítettük a saját Napocskánkat kéznyomatok segítségével, és eljátszottuk A három pillangó című mesét, amiben hálát adtak a pillangók is, hogy kisütött a Nap, és megszárította a szárnyukat, így újra tudtak repkedni a mezőn. Mi is így adunk hálát minden nap, ha süt a Napocska, és tudunk az udvaron játszani.