A Bólyi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola 1.a osztályával idén csatlakoztunk a BOLDOGSÁGÓRA programhoz. Még az iskolába való beszokás első időszakában van az osztály, mégis belevágtunk.A foglalkozásunk elején megfogalmaztuk: mi is az a hála, mit jelent hálásnak lenni, ki miért volt már hálás, neki volt-e már hálás valaki és miért?
A hála gyakorlása nagyon fontos életünkben. Megannyi dologért lehetünk hálásak. A hálaleltár készítésekor elmondták a diákok, hogy ki kinek és miért hálás a mai napon. Sokan említették a családot, barátokat, iskolát, játékokat, napsütést. Ezt követően „Az egerek és elefántok” mesét hallgatták meg a gyerekek. A mese által közelebb kerültek a hála fogalmának megértéséhez a kicsik. Ezután különböző színű szívecskékbe rajzolták meg, hogy ki miért hálás. A szívecskékből HÁLAVIRÁGOT készítettünk. A foglalkozást Bagdi Bella: Száp nap, ölelj most át engem…dalának meghallgatásával, éneklésével zártuk.
A hála gyakorlása
Táncsis Mihály Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola Kanizsai Dorottya Általános Iskolája
A hála hónapjában sokat beszélgettünk a gyerekekkel arról, hogy ha hála van a szívünkben, akkor ott nem fér el már semmi rossz érzés. Így tehát elkészítettük a hálaszivet, a kanizsaisokét.
Higgy!
Álmodj!
Láss!
Akarj!
Szeptember van… Nyitva újra a Bagolyvár boldogság kapuja… Boldog, kipihent és tettre kész csapatom újra együtt! Miért is lehetünk hálásak? Egyszerű a kérdés? Meséljenek a hála-kerekek a gyerekek hálás üzeneteivel és rajzaival! Hiszen a csodákat Higgyük el, Álmodjuk meg, Lássuk meg, és Akarjuk elérni! Nagy szavak ezek piciny harmadikos boldogságórás csipet-csapatom szájából, de állíthatom, hogy szívből hiszik mindezt. Hálásak lehetünk egymásnak, hogy együtt lehetünk, a szülőknek, hogy vigyáznak rájuk, a kis falunknak, az országunknak, a világunknak, hogy itt mi békében élhetünk, s hálásak lehetünk a jó Istennek, hogy létezünk. Ebben a hónapban szerencsét próbáltunk a mesebeli szegénylegénnyel, s kiállva a próbatételeket, foglalkozásokkal és mesterségekkel ismerkedtünk meg. Jobb velük a világ!
A kis szívekbe beleírták a gyerekek, hogy kinek a háláját jelképezi, majd egy mondat kíséretében odaadták annak, akinek hálásak voltak valamiért.
Az 5.a osztállyal az idei tanévben kapcsolódtunk be a programba.
Elsőként elkészítettük a „Boldogság-puzzle”-t, mindenki lerajzolta, hogy mit jelent számára a boldogság (képek), és szeptemberi foglalkozásainkon megbeszéltük, mit jelent hálásnak lenni, miért érezhetünk hálát, és hogyan fejezhetjük ki ezt az érzést, feldíszítettük – az osztálytermünkben található hálafát: minden gyerek megfogalmazta, és ráírta egy szívlevélre hálaérzését, és köszönetet mondott a jóért, ami megadatott neki. (képek)
Miért lehetünk hálásak ősszel? Egy másik alkalommal színes faleveleket festettünk, és beleírtuk ennek az évszaknak az áldásait, hogy ne a ködös, nyirkos, esős időre, hanem az őszi természet szépségeire, az örömteli tevékenységekre irányítsuk figyelmünket.
RM
Az óra témájának megbeszélésekor végignéztük, hogy aznap kiknek voltak hálásak vagy kiknek lehettek volna hálásak, csak nem ítélték meg jól az adott helyzetet. Megbeszéltük, hogy kiknek lehetünk hálásak szűkebb és tágabb értelemben. A legtöbben a plakát formáját választották gondolataik kifejezőeszközéül.
Székesfehérvári Vörösmarty Mihály Általános Iskola
Nehéz évet kezdtünk. Bármennyire is próbáljuk távol tartani gyermekeinet a körülöttünk zajló eseményektől, az információk eljutnak hozzájuk. A háború, a családok bizonytalan anyagi helyzete hatással van a diákjaink mindennapjaira és olykor megmagyarázhatatlnak viselkedést képesek produkálni, mely úgy gondolom, ennek tudható be. Már tudom, hogy a Boldogságórát korábban kellett volna elkezdenem. Meglepően pozitív változást idézett elő a közösségben!
Az első foglalkozáson kooperatív munkában megbeszéltük, mit jelent a HÁLA. Ezután minden nap elmondhatták, miért is hálásak azon a napon. Nem volt kötelező, mégis mindenki talált valamit, amiért hálás lehet.
Nagyon várom az optimizmus téma által kiváltott hatást!
Székesfehérvári Vörösmarty Mihály Általános Iskola
Nehéz évet kezdtünk. Bármennyire is próbáljuk távol tartani gyermekeinet a körülöttünk zajló eseményektől, az információk eljutnak hozzájuk. A háború, a családok bizonytalan anyagi helyzete hatással van a diákjaink mindennapjaira és olykor megmagyarázhatatlnak viselkedést képesek produkálni, mely úgy gondolom, ennek tudható be. Már tudom, hogy a Boldogságórát korábban kellett volna elkezdenem. Meglepően pozitív változást idézett elő a közösségben!
Az első foglalkozáson kooperatív munkában megbeszéltük, mit jelent a HÁLA. Ezután minden nap elmondhatták, miért is hálásak azon a napon. Nem volt kötelező, mégis mindenki talált valamit, amiért hálás lehet.
Nagyon várom az optimizmus téma által kiváltott hatást!
Székesfehérvári Vörösmarty Mihály Általános Iskola
Nehéz évet kezdtünk. Bármennyire is próbáljuk távol tartani gyermekeinet a körülöttünk zajló eseményektől, az információk eljutnak hozzájuk. A háború, a családok bizonytalan anyagi helyzete hatással van a diákjaink mindennapjaira és olykor megmagyarázhatatlnak viselkedést képesek produkálni, mely úgy gondolom, ennek tudható be. Már tudom, hogy a Boldogságórát korábban kellett volna elkezdenem. Meglepően pozitív változást idézett elő a közösségben!
Az első foglalkozáson kooperatív munkában megbeszéltük, mit jelent a HÁLA. Ezután minden nap elmondhatták, miért is hálásak azon a napon. Nem volt kötelező, mégis mindenki talált valamit, amiért hálás lehet.
Nagyon várom az optimizmus téma által kiváltott hatást!
Hetek óta készültünk a Népmese napjára és az Állatok világnapjára. Mindkét témát a hálára fűztük fel a gyerekekkel. Ebben az életkorban a legnagyobb mértékben az állatokon keresztül tudják megtapasztalni, mi is a hála. Az osztályunk tanulóinak döntő többségénél van házi kedvenc vagy haszonállat otthon, melynek gondozásában napi szinten örömmel vesznek részt. Mindezekről szívesen mesélnek nekünk és társaiknak. Élményeiket sajátos módon rajz- és technika órán is megjelenítették. Más tantárgyi koncentrációban is felbukkantak az állatok. Magyar órán tulajdonságokat és szólásokat gyűjtöttünk majd megmagyaráztuk azok jelentéstartalmát.
Pl:-Ravasz, mint a róka; -Okos, mint a tavalyi kos; -Buta, mint a szamár… Ének órán több alkalommal vásárba mentünk és fél pénzen állatot vettünk, aminek a hangján szólaltunk meg. Egy-egy népmese erejéig állatok bőrébe bújhattak a gyerekek megtapasztalva azok jellemét, melyet nagyon élveztek.
Játék közben ismét átélhették a hála érzését, és ők maguk fogalmazták meg mennyi mindent kapnak kis kedvenceiktől. A gondoskodásért cserébe ők is szeretetet adnak. Ezzel viszonozzák az állatok a mi szeretetünket- vallják, valljuk.
Saját szavaikkal írták le amit George Elist is megfogalmazott, miszerint: Az állatok csodálatos barátok – nem tesznek fel kérdéseket, és nem bírálják az embert”.
Élményekkel teli időszakot tudhatunk magunk mögött, konstatálva, hogy hálásnak lenni csudajó!