Szeptemberben összegyűjtöttük mindazokat a dolgokat, amiért hálásak vagyunk!
A hála gyakorlása
A hónap témája a Hála gyakorlása. Csoportunk olyan kedvező helyzetben van, hogy munkatársammal mindketten elvégeztük a képzést ,így együtt vezethetjük be a gyerekeket a „boldogság birodalmába”.
Hónap elején a kolléganőm tartott a gyerekeknek egy bevezető, ráhangolódó foglalkozást, ahol a boldogságról beszélgettek ,elképzelték kinek milyen lenne a boldogság vára .Ezután el is készült a Boldogság vár a tíz lépcsőfokkal, aminek a színezésében mindenki részt vett és a jelük is bekerült egy -egy ablakba. Megismerkedtek Boldog Dóra bábunkkal ,megtanulták a mesére hívogató versikét. Erre az alapra építve kezdtük el a Hála témakörének feldolgozását.
A relaxáció alkalmával Chopin: Mysterious Forest-című művét hallgattuk meg. Ezután elmesélhették a gyerekek mit éreztek és mit képzeltek el a zene alatt. Többen mondták, hogy egy szép erdőben jártak! Rögtön el is játszottuk a levél körbeadogatós játékot, ami arra ösztönözte Őket, hogy figyeljenek egymásra.
Boldog Dóra mesére hívta a gyerekeket.
A Hálafa történetét nagy érdeklődéssel hallgatták és aktívan részt vettek az ezt követő beszélgetésben, ahol a hála fogalmát is körbejártuk. Közösen elkészítettük a mi hálafánkat is, amiben mindenki segíthetett. Kiszínezték saját hálalevelüket és felragasztották a fa ágaira. A hálafa a falra került, egész héten lehetett szívecskét ragasztani annak a gyereknek a levelére, akinek valamiért hálásak voltak!
Bagdi Bella :Szép nap dalát is meghallgattuk.
A foglalkozást két napra bontottam, hogy jól elmélyíthessük a háláról hallottakat, tanultakat. Második nap újra játszottunk, énekeltünk, beszélgettünk és báboztam is a gyerekeknek. Paravánt és bábokat készítettem a Maci bajban van című meséhez és a Hálafa történetéhez is.
A bábozás utáni beszélgetésen a gyerekek értékes gondolatokat fogalmaztak meg a mese tartalmáról. Egész héten használhatták a bábokat, eljátszva az ismert mesét és újakat is kitaláltak.
A munkafüzetből kaptak egy feladatlapot, ahol kiszínezhették miért hálásak !Szívet melengető volt látni, hallani ahogy munka közben mesélik kinek-minek és miért hálásak .
A foglalkozást Bagdi Bella: Boldog vagyok című dalával zártuk, majd felragasztottuk a Boldogságvár első lépcsőfokára a Hála jelét!
A nevelési év első hónapjának a témája a hála.
A foglalkozás elején a csoportunkba érkező új gyermekek is megismerkedtek Boldog Dórával, akit szeretettel, öleléssel köszöntöttünk és kértük Őt továbbra is tartson velünk, legyen a segítőnk, hogy együtt eljuthassunk a Boldogság várunkhoz. A relaxációnk a „Kitárom a világom…” és a „Napimádás…” volt, majd a Szép nap ölelj át engem dalra vidáman táncoltunk egyet.
„Mi tesz az oviban boldoggá” játékkal hangolódtunk a témára, mely után meghallgatták a gyermekek a Hálafa történetét. Beszélgettünk a fa érzéseiről és arról, ki volt már hálás valamiért. Közösen elmondtuk a fa mondókáját, melyet a mindennapjaink során is szeretettel alkalmazunk. Boldog Dóra segítségével az első próbatételt is kiálltuk, melynek során egy saját hálafát készítettünk az általunk készített kézlenyomat levelekből és sínekből. Közben mindenki elmondhatta miért hálás, nagy örömünkre néhányan több dolgot is fel tudtak sorolni.
Ezután vidáman táncoltuk körbe a Világomban minden rendben van dalra a hálafánkat.
A Boldogságvárhoz vezető első lépcsőfokot is megrajzoltuk közösen egy nagy lepedőre, melyet a 10. foglalkozás végére tervezünk befejezni.
A Hálás kisfecske c.meséből kiindulva beszélgettünk a háláról
Aki elmondta, hogy kinek és miért hálás, beszállt az élő hálavonatba.
Vonatoztunk vidám énekszóval, majd megrajzoltuk a hálavonatunk vagonjait.
A bevezető részben először lazító gyakorlatot végeztünk, majd beszéltünk a boldogság és a hála fogalmáról, fogalomábrát is készítettünk.
A főrészben rejtvényt oldottunk meg és beszélgettünk a hála kifejezésének lehetőségeiről. Ezután következett A csodakantár című mese feldolgozása a téma mentén.
Befejezésként énekeltünk.
Az elsősökkel beszélgettünk a háláról a köszönetről. Mindenki készített egy köszönő rajzot és kitettük a hálafalra.
A 2024/2025-ös nevelési évben a Cserfa Kuckó Óvoda Maci, Süni és Mókus csoportjaiban ismerkedést követően kezdtem el a nagycsoportos gyerekekkel a közös munkát.
A foglalkozást relaxációs gyakorlattal kezdtük, majd a csoportszoba szőnyegén körbeülve beszélgetést kezdeményeztem a Hálával kapcsolatban. A gyerekek sorban elmondták véleményüket, általában szeretet személy, egy játék, vagy az óvodai társak jutottak eszükbe, akikkel szeretnek együtt játszani. Aztán elmeséltem nekik Jékely Zoltán: A három pillangó című meséjét, majd néhány kérdésre megfelelőn válaszoltak.
Aztán minden gyermek kapott egy papírtányért, filc tollat, zsírkrétát és arra kértem őket, hogy a kézfejüket rajzolják körbe és színezzék ki, ez lett a „HálaKéz”. Aki nem szerette volna a kézfejét körberajzolni, azok a gyerekek fákat, virágokat, egy élményüket rajzolták meg. Aki végzett az alkotásával az a korosztálynak készült munkafüzet Hála gyakorlása témával kapcsolatos oldalait kedvük szerint színezték ki. A gyerekek az alkotásaikat, munkafüzetet hazaviszik a nap végén, hogy a szüleikkel közösen megcsinálják. A foglalkozás közben Bagdi Bella Szép nap, ölelj most át engem c. dalát hallgattuk meg. Zárásként mindenki elmondhatta, hogy ki miért hálás.
A 2024/2025-ös nevelési évben a Cserfa Kuckó Óvoda Maci, Süni és Mókus csoportjaiban ismerkedést követően kezdtem el a nagycsoportos gyerekekkel a közös munkát.
A foglalkozást relaxációs gyakorlattal kezdtük, majd a csoportszoba szőnyegén körbeülve beszélgetést kezdeményeztem a Hálával kapcsolatban. A gyerekek sorban elmondták véleményüket, általában szeretet személy, egy játék, vagy az óvodai társak jutottak eszükbe, akikkel szeretnek együtt játszani. Aztán elmeséltem nekik Jékely Zoltán: A három pillangó című meséjét, majd néhány kérdésre megfelelőn válaszoltak.
Aztán minden gyermek kapott egy papírtányért, filc tollat, zsírkrétát és arra kértem őket, hogy a kézfejüket rajzolják körbe és színezzék ki, ez lett a „HálaKéz”. Aki nem szerette volna a kézfejét körberajzolni, azok a gyerekek fákat, virágokat, egy élményüket rajzolták meg. Aki végzett az alkotásával az a korosztálynak készült munkafüzet Hála gyakorlása témával kapcsolatos oldalait kedvük szerint színezték ki. A gyerekek az alkotásaikat, munkafüzetet hazaviszik a nap végén, hogy a szüleikkel közösen megcsinálják. A foglalkozás közben Bagdi Bella Szép nap, ölelj most át engem c. dalát hallgattuk meg. Zárásként mindenki elmondhatta, hogy ki miért hálás.
Hálaposta segítségével köszöntük meg szeretteinknek, barátainknak a kapott jót.
Zsuzsanna Lukácsi Pálné Besenyei
Iskolánkban már hagyománnyá vált, hogy az idősek napján október 1-én a hetedik osztályos tanulók köszöntik a községben lévő Erdős Otthon lakóit. Látogatásunkkal kifejeztük szeretetünket és tiszteletünket. Tiszteletünk magában foglalja az idősebb korosztály elfogadását, megbecsülését és annak kifejezéséről szól, hogy szűkebb családunknak minden nagymama, nagypapa és idős ember kitüntetett helyen szerepel. Azt kívánjuk mindannyiuknak, hogy egészségben, vidámságban töltsék a pihenés éveit!