Úgy terveztem, hogy a boldogságórákat a kollégiumi tanulószobában tartom, amely csendes nyugodt légkört biztosít a gyerekek számára, és minden feltétel adott ezeknek az óráknak a megtartására. A gyerekekkel körben leültünk, elmondtam miről is szólnak a boldogságórák. Röviden ismertettem a 10 témakört.
Kezdésként „Napimádás” nevű relaxációs gyakorlatot mutattam be, majd együtt végeztük el. Ezután következett a hónap dalának meghallgatása, éneklése. „Jól érzem magam”
A csodakantár című kis mese felolvasása után, beszélgetés, mi, miért lehetünk hálásak.
Az óra folytatásaként hála tablót készítettünk. Ez a tabló egész évben a tanulószobát díszíti, és ha a gyerekek úgy érzik, bővíthetik, gondolataikkal.
Az óra végén megbeszéltük, kinek hogy tetszett az elő boldogságóra. A gyerekek nagyon örültek ennek a foglakozásnak, lelkesen várják a következő órát.
A hála gyakorlása
Kőbányai Szervátiusz Jenő Általános Iskola
Jó volt újra találkozni szeptemberben, és felidézni a nyár legjobb pillanatait. Mindenki lerajzolta, mi az, amiért hálás, hogy megtörtént vele. A hónap végére elkészítettük az osztály hála-hálóját is.
Hálavirág festése, közben pedig a „Boldog vagyok” című dal hallgatása
Ezt a témát az állatok világnapjával kapcsoltuk össze. A gyermekekkel megfogalmaztuk, miért is lehetünk hálásnak az állatoknak. Átéltük a felelős állattartás, az állatgondozás fontosságát.
Szikszai György Református Általános Iskola
Hála foglalkozásinkon a gyerekek leginkább arról beszéltek, hogy családtagjaiknak miért lehetnek hálásak. Ezért úgy gondoltam, hogy jót tesz a kapcsolatuknak, ha leírják, társaiknak miért lehetnek hálásak. Elkészítették hát a hála virágjaikat, melyek szirmaiba írták bele, miért hálásak, majd kiszínezve átadták egymásnak, ezzel igen nagy örömet szerezve társaiknak.
Szikszai György Református Általános Iskola
Hála foglalkozásinkon a gyerekek leginkább arról beszéltek, hogy családtagjaiknak miért lehetnek hálásak. Ezért úgy gondoltam, hogy jót tesz a kapcsolatuknak, ha leírják, társaiknak miért lehetnek hálásak. Elkészítették hát a hála virágjaikat, melyek szirmaiba írták bele, miért hálásak, majd kiszínezve átadták egymásnak, ezzel igen nagy örömet szerezve társaiknak.
Szikszai György Református Általános Iskola
Hála foglalkozásinkon a gyerekek leginkább arról beszéltek, hogy családtagjaiknak miért lehetnek hálásak. Ezért úgy gondoltam, hogy jót tesz a kapcsolatuknak, ha leírják, társaiknak miért lehetnek hálásak. Elkészítették hát a hála virágjaikat, melyek szirmaiba írták bele, miért hálásak, majd kiszínezve átadták egymásnak, ezzel igen nagy örömet szerezve társaiknak.
Szikszai György Református Általános Iskola
Hála foglalkozásinkon a gyerekek leginkább arról beszéltek, hogy családtagjaiknak miért lehetnek hálásak. Ezért úgy gondoltam, hogy jót tesz a kapcsolatuknak, ha leírják, társaiknak miért lehetnek hálásak. Elkészítették hát a hála virágjaikat, melyek szirmaiba írták bele, miért hálásak, majd kiszínezve átadták egymásnak, ezzel igen nagy örömet szerezve társaiknak.
A gyerekekkel beszélgettünk a háláról, mint fogalomról. Majd mindenki önállóan készített egy hálafát, amelynek a leveleibe azokat a dolgokat, vagy azoknak az embereknek a neveit írták akiknek/ akikért hálásak.