A hála témakör feldolgozása során elkészítettük az infografikát. Érdekes adatokat találtunk, a csoport ezek alapján ki is választott magának egy jelmondatot: A hála ápolása különféle perspektívákat nyithat meg, amelyek értékelik az életünk előnyeit.
A hála gyakorlása
Orosháza Városi Önkormányzat Napköziotthonos Óvoda Könd Utcai Telephely
A gyerekek elkészítették saját mesebeli városukat, ahová erdőt is telepítettek. Minden fa alján egy-egy gyermek jele van. Minden nap megbeszéljük miért hálásak, ilyenkor minden történetért egy-egy erdei állattal gazdagodik a mesebeli város. Egész hónapban folyamatosan bővíteni fogjuk, annál népesebb lesz, minél több jót tesznek egymásért.
Szombathelyi Bercsényi Miklós Általános Iskola
A gyerekekkel beszélgetőkört alkottunk,körbe adtunk egy csengettyűt,és aki hálás valakinek valamiért a társai közül,az megszólaltatta a csengettyűt és elmondta miért hálás.Ezután mindenki megtervezte az égboltra a saját Hála csillagképét,és elkészítették színes papírból,vagy lefestették.Az órát közös énekléssel zártuk.
Szombathelyi Bercsényi Miklós Általános Iskola
A gyerekekkel beszélgetőkört alkottunk,körbe adtunk egy csengettyűt,és aki hálás valakinek valamiért a társai közül,az megszólaltatta a csengettyűt és elmondta miért hálás.Ezután mindenki megtervezte az égboltra a saját Hála csillagképét,és elkészítették színes papírból,vagy lefestették.Az órát közös énekléssel zártuk.
Szombathelyi Bercsényi Miklós Általános Iskola
A gyerekekkel beszélgetőkört alkottunk,körbe adtunk egy csengettyűt,és aki hálás valakinek valamiért a társai közül,az megszólaltatta a csengettyűt és elmondta miért hálás.Ezután mindenki megtervezte az égboltra a saját Hála csillagképét,és elkészítették színes papírból,vagy lefestették.Az órát közös énekléssel zártuk.
Szombathelyi Bercsényi Miklós Általános Iskola
A gyerekekkel beszélgetőkört alkottunk,körbe adtunk egy csengettyűt,és aki hálás valakinek valamiért a társai közül,az megszólaltatta a csengettyűt és elmondta miért hálás.Ezután mindenki megtervezte az égboltra a saját Hála csillagképét,és elkészítették színes papírból,vagy lefestették.Az órát közös énekléssel zártuk.
SARMASAGI 1 SZAMU SZAKKEPZO LICEUM
Nagy boldogsággal kezdtük a tanévet, reméljük ez így is marad a tanévzáróig.Hálásak vagyunk, hogy újra együtt lehetünk.
Mielőtt megbeszéltük volna, hogy mi is lehet az a hála, a gyerekekkel diavetítő segítségével megismertük az Oroszlán és az egér című mesét. Ebben a mesében a kisegér hálás az oroszlánnak, hogy nem bántotta és cserébe megmentette a fogságba esett oroszlánt. Erről a meséről kezdtünk el beszélgetni a gyerekekkel. A beszélgetésben segítségünkre volt Dorka, a mindig boldog és mosolygós baba is.
Próbáltuk 3-4 éves gyermeki tapasztalattal megfogalmazni azt, hogy mit is jelenthet a hála, mikor érezzük, hol érezzük, miért is jó ez nekünk és a velünk élőknek.
A hét folyamán felidéztük a nyári élményeket, mi mindenért lehettünk hálásak, illetve a szeptemberi viszontlátás öröme is a hála érzésével töltött el nálunk minden kicsit és nagyot. Éppen emiatt készítettünk tenyérlenyomatokból egy közös Hála szívet, majd a hét lezárásaképpen hála kavicsokat is festettünk, hogy a gyerekek emlékezzenek a bent hallott és megtapasztalt ismereteikre akkor is, amikor otthon a családjuk körében vannak. A kavicsokra pillantva szobájuk biztonságában újraélhetik a hála jóleső érzését.
A hála-szeptember
Az osztályom tizenharmadikos lett. 13. c
A 30 főből 5 tanuló elment: négy tanulót felvettek a felsőoktatásba, egy tanuló dolgozik.
Maradtak 25-en. Másik osztálytermet kaptunk.
Frontális:
Először én köszöntöttem őket és a hálámat fejeztem ki nekik.
Jó volt őket látni, hálás voltam nekik, mert mindenki sikeresen leérettségizett. Illetve a tanév végén senki nem bukott meg, így pótvizsga sem volt.
1.Labdával indítottuk ezt az órát! Mi jut eszedbe a hála szóval kapcsolatban?
Az alábbi szavak fordultak elő: szüleim, családom, barátok, szeretet, karácsony a kutyám, a tudás, az életem
hálaadás
pénz, adósság és
Egy tanuló megmondta, hogy ezt a szót nem ismeri. Egy fiú kiemelte, hogy ő mindenért hálás, ami felé irányul. Edina pedig az élet öröméért hálás-
Csoportmunkák:
2. Szóban beszélgettem pár tanulóval arról, h ő most miért hálás? Illetve magának ő miért hálás? Érdekes beszélgetés lett belőle. Az egyik fiú kiemelte, hogy ő makacs, ami nem mindig jó, de őt a pozitív makacssága segíti.
3.Közben 10 tanuló dolgozott írásban: A rövid kérdőív kérdései:
1. Miért vagy hálás a 2021/22-es tanévben?
Itt több tanuló örült, hogy ötödéves lehet és letette az érettségit. Volt, aki a barátnőjéért hálás. Volt, aki annak örült, hogy vége lett.
2. Miért vagy hálás magadnak az érettségivel kapcsolatban?
Örültek, hogy sikerült és sikeresen teljesítettek.
3. Miért vagy hálás a szüleidnek az érettségivel kapcsolatban?
Minden tanuló hálás a szülői támogatásért.
4. Miért vagy hálás a barátainak az érettségivel kapcsolatban?
Segítséget kaptak, támogatást és a barátaik hittek bennük. Utána bulit kapott.
5. Miért vagy hálás az iskoládnak az érettségivel kapcsolatban
A tanulók kiemelték, hogy volt hely, ahol meg tudták írni az érettségit, illetve tanáraik nélkül nem sikerült volna.
4. Öt tanuló INUK kártyából kereste meg azokat a lapokat, amelyek neki a hálát fejezik ki. Jó volt hallgatni az élményeiket és látni a választott képeiket.
5.Következett a mese: Most nem A boldog ember inge c. mese volt, mert azt tavalyelőtt kapták, nem a Hála és hálátlanság c., hanem Ki-ki mit érdemel?c. volt
Szüzsé: Szegény koldus keres szállás, a gazdag asszony elűzi őt, a szegény ad neki. a koldus azt mondja neki búcsúzóul: „Amit reggel elkezdesz, azt estig csinálod.”A szegény asszony szövetet vett elő, hogy a gyermekeinek ruhát csináljon, hát estig jó sok anyaga lett. Látta ezt a gazdag asszony, rögtön visszahívta a koldust, neki is ezt mondta, de amikor el kezdte mérni a szövetet, tüsszentett és egész nap csak tüsszentett.
Kérdésem volt: Te jelenleg mit kezdtél el reggel?
Azonnal jött a válasz: dolgozni, tanulni, a sulit volt, aki a szenvedés szót mondta, de elég sokan használták a szeretet szót is.
Ismét egy örömteli tanóra volt a 18-19 éves fiatalokkal!
A hála-szeptember
Az osztályom tizenharmadikos lett. 13. c
A 30 főből 5 tanuló elment: négy tanulót felvettek a felsőoktatásba, egy tanuló dolgozik.
Maradtak 25-en. Másik osztálytermet kaptunk.
Frontális:
Először én köszöntöttem őket és a hálámat fejeztem ki nekik.
Jó volt őket látni, hálás voltam nekik, mert mindenki sikeresen leérettségizett. Illetve a tanév végén senki nem bukott meg, így pótvizsga sem volt.
1.Labdával indítottuk ezt az órát! Mi jut eszedbe a hála szóval kapcsolatban?
Az alábbi szavak fordultak elő: szüleim, családom, barátok, szeretet, karácsony a kutyám, a tudás, az életem
hálaadás
pénz, adósság és
Egy tanuló megmondta, hogy ezt a szót nem ismeri. Egy fiú kiemelte, hogy ő mindenért hálás, ami felé irányul. Edina pedig az élet öröméért hálás-
Csoportmunkák:
2. Szóban beszélgettem pár tanulóval arról, h ő most miért hálás? Illetve magának ő miért hálás? Érdekes beszélgetés lett belőle. Az egyik fiú kiemelte, hogy ő makacs, ami nem mindig jó, de őt a pozitív makacssága segíti.
3.Közben 10 tanuló dolgozott írásban: A rövid kérdőív kérdései:
1. Miért vagy hálás a 2021/22-es tanévben?
Itt több tanuló örült, hogy ötödéves lehet és letette az érettségit. Volt, aki a barátnőjéért hálás. Volt, aki annak örült, hogy vége lett.
2. Miért vagy hálás magadnak az érettségivel kapcsolatban?
Örültek, hogy sikerült és sikeresen teljesítettek.
3. Miért vagy hálás a szüleidnek az érettségivel kapcsolatban?
Minden tanuló hálás a szülői támogatásért.
4. Miért vagy hálás a barátainak az érettségivel kapcsolatban?
Segítséget kaptak, támogatást és a barátaik hittek bennük. Utána bulit kapott.
5. Miért vagy hálás az iskoládnak az érettségivel kapcsolatban
A tanulók kiemelték, hogy volt hely, ahol meg tudták írni az érettségit, illetve tanáraik nélkül nem sikerült volna.
4. Öt tanuló INUK kártyából kereste meg azokat a lapokat, amelyek neki a hálát fejezik ki. Jó volt hallgatni az élményeiket és látni a választott képeiket.
5.Következett a mese: Most nem A boldog ember inge c. mese volt, mert azt tavalyelőtt kapták, nem a Hála és hálátlanság c., hanem Ki-ki mit érdemel?c. volt
Szüzsé: Szegény koldus keres szállás, a gazdag asszony elűzi őt, a szegény ad neki. a koldus azt mondja neki búcsúzóul: „Amit reggel elkezdesz, azt estig csinálod.”A szegény asszony szövetet vett elő, hogy a gyermekeinek ruhát csináljon, hát estig jó sok anyaga lett. Látta ezt a gazdag asszony, rögtön visszahívta a koldust, neki is ezt mondta, de amikor el kezdte mérni a szövetet, tüsszentett és egész nap csak tüsszentett.
Kérdésem volt: Te jelenleg mit kezdtél el reggel?
Azonnal jött a válasz: dolgozni, tanulni, a sulit volt, aki a szenvedés szót mondta, de elég sokan használták a szeretet szót is.
Ismét egy örömteli tanóra volt a 18-19 éves fiatalokkal!