Kis osztályommal a mai napon a háláról beszélgettünk: mit jelent a szó, mi jut eszükbe róla, mi az, amiért hálásak lehetnek. Meghallgattuk a hónap dalát is, ami segített a lecsendesedésben és abban, hogy átgondolják, hogy mit fognak a tőlem kapott szívecskékre rajzolni. A rengeteg pozitív érzésből végül létrejött egy csodálatos Hálafa! Öröm volt látni, hogy a sok házi kedvenc, házikó és tárgy mellett, a család, a haza szeretete és a napsütés is az eszükbe jutott! Hálás vagyok érte, hogy az osztályfőnökük lehetek! 🙂
A hála gyakorlása
Először is hálásan köszönjük, hogy továbbra is tagjai lehetünk a Boldogságóra csapatának.
Második éve ismerkedünk, próbáljuk, használjuk a programot, mely során rengeteg új ötlettel , élménnyel gazdagodtunk. A program 100 százalékosan sikeresnek mondható, hiszen a csoportomba járó gyerekek, a szülők és mi pedagógusok is egy teljesen új, kiegyensúlyozott, együttműködő csoportot alkotunk, mely nagyban a program beépítésének köszönhető.
Jelenleg középső csoportosok vagyunk, első témánkkal már tavaly ismerkedtünk. Ezáltal a gyerekek ismerik a „hála” szó jelentését, relaxációs gyakorlatokat, zenéket és természetesen a Boldogságórával kapcsolatos szokásokat is.
Célunk a Hála gyakorlása, mint boldogságfokozó technika elmélyítése, tudatosítása volt.
Szeptember hónapját ezért „Köszönöm” játékokkal tarkítottuk.
Elkészült a csoport „Hála fája”, melyre a gyerekek saját jelükkel ellátott szívecskéjüket rakhatták fel, amikor úgy érezték, hogy valamit szeretnének megköszönni, amikor hálásak valakinek. Ezt a Beszélgető körünk alkalmával meg is fogalmazhatják, elmondhatják a csoportnak.
„Köszönöm levél”: sétáink során őszi faleveleket gyűjtöttünk, lepréseltük és filctollal rajzoltunk rá. Ezt a szülőknek adhatták át a gyerekek, elmondva nekik hálájukat ( Köszönöm, hogy sietsz értem az oviba, szeretsz, hogy finomakat főzöl…).
„Óvónénik köszönöm üvege” :akkor teszünk bele gesztenyét, ha valamiért hálásak vagyunk a gyerekeknek, csoportnak. Megbeszéltük, ha tele lesz az üveg, akkor elmegyünk kirándulni, ahol egész nap játszani fogunk(még aludni sem kell).
A Nasu mackó szerencséje című mesét nagyon megkedvelték a gyerekek, többször kérték, hogy meséljük el. Kiválasztottuk a mese szereplőit és bábjátékkal is elmeséltük. A későbbiekben a gyerekek lettek a szereplők és már szinte teljesen önállóan el is játszották a történetet.
Felkerült a mese polcra és állandó vendégünkké vált a dörmögő, elégedetlen Nasu maci azért, hogy ha valaki rosszkedvűen érkezik az óvodába, akkor előveheti és a többi gyermekkel együtt megpróbáljuk őt felvidítani.
„Boldogovi faliújság”: A Téma továbbadása érdekében aulánkban elhelyeztünk egy faliújságot, melyet épületünk összes csoportja, szülők, hozzánk látogató vendégek láthatnak. Az adott témán belül motivációs idézetek, a téma rövid leírása, ötletek szülőknek és gyermeki alkotások találhatóak. Emellett apró játékokba is bevonjuk őket. A Hála világnapján minden szülőt megajándékoztuk egy családi élménynaptárral, melyet a Boldogságóra program csapatától kaptunk.Köszönjük!
A 9. A osztályban bevezettem a Boldogság órát, ismertettem a tanulókkal a várható órák tartalmát, menetét, hogy mire számíthatnak a tanévben. Menet közben beszélgetést indítottam a háláról, kinek, mit jelent ez a fogalom. Próbáltuk összeszedni, hogy miért hálásak a tanulók a családjuknak, barátoknak, az iskolának és végül önmaguknak. Nagyon szép és érzelmekkel telített válaszok érkeztek, ezeket összesítettük. Beszélgettünk arról is, hogy milyen érzés az, amikor nekünk hálás valaki. A tanulók a hála fogadását nehezebbnek tartják, mint azt, amikor ők hálásak valamiért.
Végül kitöltöttük az Oxfordi Boldogságmérő Kérdőívet, melyet a tanév végén meg fogunk ismételni.
A szeptemberi iskolakezdés mindenkinek nagy élmény, főleg a kis elsősöknek. A szülők gondoskodásnak gyermekeik felszereléséről, megfelelő körülményeikről. Erről is beszélgettünk a Boldogságóra keretén belül a gyerekekkel. Így születtek meg a szülőknek szánt Hála csillagképek.
A 6. osztályban végiggondoltuk, ki miért lehet hálás, aztán azt lerajzolták, a többiek pedig kitalálták. Összevágott képeket raktak ki, majd elmesélték, mit látnak rajta, hogyan kapcsolódhat ez a hálához. Ezeket az információkat felhasználva a Hála Világnapjára csoportokban plakátokat készítettek.
Ebben a hónapban a hála gyakorlása a témánk. Mozgásos relaxációs gyakorlatokat végeztünk először, amely nagyon tetszett a gyerekeknek, mert egyébként is szeretik a mozgással kísért feladatokat. Meghallgattuk a hála hónap dalát. (Bagdi Bella: Szép nap, ölelj most át engem a Világomban minden rendben van című albumáról) Nálunk a beszoktatás zajlik, a gyerekek még nem nagyon ismerik egymást, ezért a családról, szülőkről, anyukához fűződő kapcsolatukról, szeretetről, háláról beszélgettünk.
Első alkalommal volt Boldogságóránk a kicsi elsőseimmel. A gyerekek az elejétől kezdve nyitottan viselkedtek, okos gondolatokkal gazdagították a Hálafa történetének a feldolgozását. Sok saját élményt meséltek, pedig még csak most kezdjük megismerni egymást. A saját hálafa készítése vidáman telt, sokat kacagtunk! Engem nagyon sok energiával töltött fel a foglalkozás, de láttam hogy a gyerekeket is. Alig várom a következő témát!
Kisnánai Szent Imre Általános Iskola
Az 5. osztályos tanulókkal az év első boldogságóráján a háláról beszélgettünk. Miért és kinek vagyunk hálásak? Milyen érzés hálásnak lenni?
Hálapántlikát készítettek a gyerekek, amivel a faliújságot díszítettük.
Kisnánai Szent Imre Általános Iskola
Az 5. osztályos tanulókkal az év első boldogságóráján a háláról beszélgettünk. Miért és kinek vagyunk hálásak? Milyen érzés hálásnak lenni?
Hálapántlikát készítettek a gyerekek, amivel a faliújságot díszítettük.
Kisnánai Szent Imre Általános Iskola
Az 5. osztályos tanulókkal az év első boldogságóráján a háláról beszélgettünk. Miért és kinek vagyunk hálásak? Milyen érzés hálásnak lenni?
Hálapántlikát készítettek a gyerekek, amivel a faliújságot díszítettük.