Élménymanók 1. osztály
Szeptemberben óvodásainkat nagy szeretettel, örömmel fogadtuk. Kis iskola révén sokkal több óvó figyelem kíséri mindennapjaikat. A hónap végén hála sétát tettek, ahol örömmel fogadták őket pedagógusaink, és az iskola mindenes jótevője, Erika néni is.
A hála gyakorlása
Megbocsátás
Ez a téma mindig aktuális és különösen hasznos olyan csoportban, ahol a kiskamaszkor közepén bizony gyakran adódnak konfliktushelyzetek.
Sokat beszélgettünk egy-egy aktuális eset kapcsán a megbocsátás fontosságáról. Egyik délután körbeültünk és vitafórumot tartottunk arról, hogy a megbocsátás valójában kinek jó. Annak, aki megbocsát, vagy annak, akinek megbocsátanak?
Hosszas érvek után levontuk azt a konkluziót, hogy a megbocsátás leginkább magunkról szól, mert saját magunknak tesszük könnyebbé a további életünket.
Ezután azért arról is beszélgettünk, hogy ha megbántottunk vkit, próbáljuk meg kideríteni, mivel, és hogy tehetjük jóvá. Ha pedig a sérelem valótlan, érdemes kideríteni, a másiknak valójában milyen szükséglete sérült. Itt újra a barátság téma is előkerült, mert igazán egy barát ismer annyira, hogy tudjon ebben segíteni.
Végül coachingkártyák segítségével zártuk a délutánt, hogy ki mit tanult, mit visz haza, mire igyekszik figyelni a jövőben.
Annyira belefeledkeztünk ebbe a 2 alkalomba, hogy semmilyen fotót nem készítettem, egyszerűen azért, mert mélyreható, tartalmas órák lettek és fel sem tűnt, hogy elfelejtettem…
De.. másnap két kislány odajött, hogy sikerült kibékülnük. Ezen a napon ők hamarabb elmentek, mi az udvaron voltunk még ekkor. Mire beértem az osztályba, a következő kép fogadott minket a táblán:
Azon túl, hogy megoldódott a fotókérdés, nagyon jó visszajelzés volt, hogy érdemes mindezt csinálni. A többiek pedig egyetértésük jeléül odafirkantották a nevüket….ilyen a mi közösségünk.
Megbocsájtás pillangó sablon épp jókor érkezett hozzánk, mive elég sok volt a vita a gyerekekkozt és sokat segitett hogy tudtak az érzelmeikrol beszelni leírni , kerajzolni.
A gyerekekkel szabad beszélgetés a szőnyegen, a hála mint érzés, hogyan van jelen életünkben, miért lehetünk hálásak, a negatív érzelmeket semlegesítjük általa. Készítettünk hála kertet, mindenki elkészítette a saját virágát és együtt elültettük.
Kezdő meditáció (napimádás) után meghallgattuk Bagdy Bella – Szeretet dalát
Közös képet alkotunk szív alakban, minden gyerek letett egyet és elmondta, hogy ő ma miért hálás.
1. Foglalkozást kezdő relaxáció – Prof.Dr. Bagdy Emőke – kézikönyv 36.-39.o. 2. sz. gyakorlat
2. Énekes-mozgásos játék Boldog asszony kiskertje c. Így tedd rá! játék
3. Téma bevezetése : Lili Baba és a tulipánok – körbe adogatós játék
4. A téma feldolgozása mesével: A kis hal hálája
5. A foglalkozás lezárása: Lili Baba – beszélgető kör – Te miért vagy hálás?
6. A foglalkozást záró éneklés: Bagdi Bella: Hála c. dalának meghallgatása https://www.youtube.com/watch?v=DWUl6x7_ubk
Március 22 – A Víz világnapja 💦
A Víz világnapja alkalmából diákjaink, drága kincsünkkel, a vízzel és annak létfontosságú szerepével foglalkoztak különböző játékos feladatok formájában! 💦🧚♂️💙
Csöpög a csap:
csipp – csepp, csipp – csepp,💧💧💧
Ne pazarold ezt a kincset!
Van, hol kevés van belőle,
nem jut már a legelőre,
nem jut már a szép virágra,
sem az ember poharába!
Örülj neki, hogy még van,
Vigyázzunk rá még jobban! 💧🌳🌊🌏
A témával kapcsolatban, beszélgettünk a gyerekekkel kinek lehetünk hálásak és mért , hogyan tudjuk kifejezni a hálánkat. Meghallgatták „A hálafa történetét”, majd közösen elkészült hálaszívünk, melyre saját tenyérlenyomat került. A „Szép nap, ölelj most át engem” című dal meghallgatása után megölelgették az Óvónéniket, hálájuk jeléül a sok gondoskodásért.
A nagyok saját ölelős tenyerüket is lerajzolták részlet gazdagan.
Hálásak vagyunk a szüleinknek, az osztálytársainknak, tanárainknak, barátainknak. Meg kell találnunk a jót a rosszban is, mert ha ez sikerül, boldogabbak lehetünk.