Az óra témájának megbeszélésekor végignéztük, hogy aznap kiknek voltak hálásak vagy kiknek lehettek volna hálásak, csak nem ítélték meg jól az adott helyzetet. Megbeszéltük, hogy kiknek lehetünk hálásak szűkebb és tágabb értelemben. A legtöbben a plakát formáját választották gondolataik kifejezőeszközéül.
A hála gyakorlása
Székesfehérvári Vörösmarty Mihály Általános Iskola
Nehéz évet kezdtünk. Bármennyire is próbáljuk távol tartani gyermekeinet a körülöttünk zajló eseményektől, az információk eljutnak hozzájuk. A háború, a családok bizonytalan anyagi helyzete hatással van a diákjaink mindennapjaira és olykor megmagyarázhatatlnak viselkedést képesek produkálni, mely úgy gondolom, ennek tudható be. Már tudom, hogy a Boldogságórát korábban kellett volna elkezdenem. Meglepően pozitív változást idézett elő a közösségben!
Az első foglalkozáson kooperatív munkában megbeszéltük, mit jelent a HÁLA. Ezután minden nap elmondhatták, miért is hálásak azon a napon. Nem volt kötelező, mégis mindenki talált valamit, amiért hálás lehet.
Nagyon várom az optimizmus téma által kiváltott hatást!
Székesfehérvári Vörösmarty Mihály Általános Iskola
Nehéz évet kezdtünk. Bármennyire is próbáljuk távol tartani gyermekeinet a körülöttünk zajló eseményektől, az információk eljutnak hozzájuk. A háború, a családok bizonytalan anyagi helyzete hatással van a diákjaink mindennapjaira és olykor megmagyarázhatatlnak viselkedést képesek produkálni, mely úgy gondolom, ennek tudható be. Már tudom, hogy a Boldogságórát korábban kellett volna elkezdenem. Meglepően pozitív változást idézett elő a közösségben!
Az első foglalkozáson kooperatív munkában megbeszéltük, mit jelent a HÁLA. Ezután minden nap elmondhatták, miért is hálásak azon a napon. Nem volt kötelező, mégis mindenki talált valamit, amiért hálás lehet.
Nagyon várom az optimizmus téma által kiváltott hatást!
Székesfehérvári Vörösmarty Mihály Általános Iskola
Nehéz évet kezdtünk. Bármennyire is próbáljuk távol tartani gyermekeinet a körülöttünk zajló eseményektől, az információk eljutnak hozzájuk. A háború, a családok bizonytalan anyagi helyzete hatással van a diákjaink mindennapjaira és olykor megmagyarázhatatlnak viselkedést képesek produkálni, mely úgy gondolom, ennek tudható be. Már tudom, hogy a Boldogságórát korábban kellett volna elkezdenem. Meglepően pozitív változást idézett elő a közösségben!
Az első foglalkozáson kooperatív munkában megbeszéltük, mit jelent a HÁLA. Ezután minden nap elmondhatták, miért is hálásak azon a napon. Nem volt kötelező, mégis mindenki talált valamit, amiért hálás lehet.
Nagyon várom az optimizmus téma által kiváltott hatást!
Hetek óta készültünk a Népmese napjára és az Állatok világnapjára. Mindkét témát a hálára fűztük fel a gyerekekkel. Ebben az életkorban a legnagyobb mértékben az állatokon keresztül tudják megtapasztalni, mi is a hála. Az osztályunk tanulóinak döntő többségénél van házi kedvenc vagy haszonállat otthon, melynek gondozásában napi szinten örömmel vesznek részt. Mindezekről szívesen mesélnek nekünk és társaiknak. Élményeiket sajátos módon rajz- és technika órán is megjelenítették. Más tantárgyi koncentrációban is felbukkantak az állatok. Magyar órán tulajdonságokat és szólásokat gyűjtöttünk majd megmagyaráztuk azok jelentéstartalmát.
Pl:-Ravasz, mint a róka; -Okos, mint a tavalyi kos; -Buta, mint a szamár… Ének órán több alkalommal vásárba mentünk és fél pénzen állatot vettünk, aminek a hangján szólaltunk meg. Egy-egy népmese erejéig állatok bőrébe bújhattak a gyerekek megtapasztalva azok jellemét, melyet nagyon élveztek.
Játék közben ismét átélhették a hála érzését, és ők maguk fogalmazták meg mennyi mindent kapnak kis kedvenceiktől. A gondoskodásért cserébe ők is szeretetet adnak. Ezzel viszonozzák az állatok a mi szeretetünket- vallják, valljuk.
Saját szavaikkal írták le amit George Elist is megfogalmazott, miszerint: Az állatok csodálatos barátok – nem tesznek fel kérdéseket, és nem bírálják az embert”.
Élményekkel teli időszakot tudhatunk magunk mögött, konstatálva, hogy hálásnak lenni csudajó!
Csólyospálosi Általános Iskola
A gyerekek papírszalagra írták fel hálaüzeneteiket és adták át egymásnak.