Ebben a nevelési évben két csoport összevonásával jött létre az iskolába készülő katica csoportunk.
Szeptember hónapunk az ismerkedés, összecsiszolódás jegyében telt. Szertettük volna a pozitív kapcsolatokat megalapozni. A boldogságóra játékait éppen ezeket segítették elő. Vidám reggeli köszönéseket találtunk ki, mindenki saját maga választhatta meg, hogy pacsizni akar vagy egy szeretet öleléssel szeretne köszönni.
A gyerekek össze-vissza járkáltak a csoportba, odamentek valakihez, kezet fogtak, bemutatkoztak nevükkel majd a jelükkel, elmondhatták mivel szeretnek játszani, hogyan érzik magukat a csoportba. Biztattam őket, hogy találjanak ki közös játékot, amiben mindenki jó érzi magát.
Hálakavicsot festettünk. A kavicsokat mindenki az élősarokba helyezte el ahonnan bármikor elveheti, hogy elsuttogja aznap miért hálás.
A gyerekek megfogalmazták, hogy örülnek, és jól érzik magukat az új csoportba, mert itt nagyon jó játszópajtásokra leltek. Amikor kértem őket, hogy sorolják fel, hogy miért hálásak sokan ezt is elmondták.
A hála gyakorlása
Szorgalmatos Mesekert Óvoda,Bölcsőde és Konyha
A havi foglalkozásunkat a relaxációs játékokkal kezdtük. Nagyon szeretik a Villámlazítást, Napimádást, Tüdőtakarítást…stb. Sokat beszélgettünk arról, hogy ki kinek és miért hálás. Elkészítették a munkafüzet színezős feladatát is. A Hálafa c.mese meghallgatása után válaszoltak a kérdésekre, majd a kezüket átrajzolták, kiszínezték , rajzoltak rá és elkészült a mi hálaszívünk.
Ezek a picik elsősök a szüleiknek hálásak valamiért, a szeretetért. Anyukájuknak vagy apukájuknak köszönnek meg valamit.
A foglalkozás alkalmával a hála szó jelentését is meg kellett beszélnünk. Néhány rövid történettel érzékeltettem a gyermekekkel a hála sokféle módját és fontosságát. Ezután megbeszéltük kinek és miért lehetünk hálásak. Ebben már aktívak voltak és sorban el is mondták, hogy kinek, mit és hogyan fognak megköszönni. Pápainé M Ildikó
Kedves Boldogságórás csapat!
Nagy öröm az új tanévben beszámolni arról, hogy egyre nagyobb a lelkesedésünk a jó dolgok iránt! Nagyon hálásak vagyunk, hogy szenzációs ötletekkel tudjuk tarkítani a hétköznapjainkat! Annyira gyűrűzik a jócselekedetek hulláma, hogy az osztályközösségünktől eljutott a szülőkig, nagyszülőkig, ismerősökig és rokonokig.
Nagyon nehéz felsorolni, hogy milyen sok időt, energiát, munkát képesek belefektetni, hogy egymásnak örömet szerezzenek a kisgyerekek. Mindenkinek egyformán készítenek mindent, és nem kis dolog mindenből 23 darabot előállítani. Csak szeptemberben- Sára mindenkinek kis szívecskét készített, Nóra hurkapálcára ragasztott csillagot, Teó mindenkinek égethető gyurmából nyakéket ajándékozott, Dorka gipsz süniket hozott, melyeket kifestettünk, Ádám borítékokat kapszált össze, melyeket meglepetésekkel rakott tele,Dóra gyöngyöcskékből karkötőket fűzött, az osztályunk kiskertjéből származó saját termesztésű sült krumplink mellé Eszter túrót hozott.
A jótékonyság napja igencsak megdobogtatta a szívünket, a szív alakú ajándékok örökérvényűek, a népmese napjára 4 mesével készültünk, melyeket a könyvtárban osztottunk meg másokkal, a hála-befőtt is folyamatosan gyűjti a hálacetliket! A kedvencünk ebben a hónapban az Önbizalom-hegy rajzolása volt a nagy táblára! Alig tudtuk beosztani, hiszen mindenki egyszerre szeretett volna rajzolni.
Egy szorgos nagymama készítette el a Hálabefőttünknek a csodálatos csipkét, és horgolt minden gyereknek baglyot is, hiszen Bagoly -osztály vagyunk. Hihetetlen, hogy ez mekkora önfeláldozó munka volt. A szülők, nagyszülők, ismerősök is mind- mind szeretettel , segítőkészséggel vannak irántunk. Kifejezhetetlen az az érzés, hogy szeretetben milyen felemelő élni és nevelni.Ez az életünk igazi értelme, hogy boldogan, örömmel fejlődjünk a saját életutunkon, társainkkal együtt.
Sok erőt és kitartást kívánunk a Boldogságóra tagoknak továbbra is, hogy még nagyon sok embert tudjanak lelkesíteni, hálára, szeretetre ösztönözni! !
A hála szót meglepően sokan ismerték a csoportban valamint a jelentése sem okozott nekik problémát. Meglepően tapasztaltam, hogy még a középsős gyermekeink is mennyire érettek ezen a téren. A témához kapcsolódó gyakorlatokat szívesen fogadták és végezték, különösen a relaxációs gyakorlatot. A ” Miért vagy hálás” ? – kérdésre számomra is megható válaszok érkeztek, ezek közül a legkedvesebb :
– ” Hálás vagyok, hogy van testvérem” .
Beszélgető körben, elindítottam a hála tündért. Akihez ért, elmondta miért hálás?Én kezdtem, az egyik kislány által „főzött” reggeli kávéért voltam hálás. Kértem őket, hogy próbáljanak egymástól eltérő dolgokért hálásak lenni.
Utána eljátszottuk a ” Szia örülök, hogy látlak!” című játékot. Nagyon élvezték a gyerekek.
Végül köszönöm -formákat alkottunk a szőnyegen, olyan tárgyakból, amik a csoportban találhatóak, és hálásak vagyunk érte. Az egyik kislány a barátnőjét vitte a szőnyegre.
Erzsébet Zsuzsanna Viola - Gondán
Csili csalamádét készítettünk,amit üzenetekkel láttunk el a családok részére,és válasz hálaüzenetet kértünk a szeretet befőttes üvegbe az ajtó melletti helyen másnap! Sok jókívánság érkezett. Hálaadás ünnepe Szüteri mulatsággal zárult. Kis Katicáink berepültek, hűtőmágnessel kedveskedtek a nagyok és mi nekik.
Kecskeméti Belvárosi Zrínyi Ilona Általános Iskola Béke Általános Iskolája
A gyerekek nagy lelkesedéssel tették ki a kedvenc játékaikból, amivel szeretnek játszani az osztályban a HÁLA szót. A Hála gyakorlása kedvenc téma. Délután a napköziben KIP foglalkozás keretében is örömmel oldották meg a csoportfeladatokat.