Hányszor voltam hálás?
A hála gyakorlása
Miskolci Kazinczy Ferenc Általános és Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Iskola
A hála témájához kapcsolódó szavakat gyűjtöttünk, majd példákat mondtak saját életünkből, hogy kinek, miért voltak hálásak. Majd lerajzolták, és ezekből a rajzokból hálabefőttet készítettünk.
A kiscsoportos gyermekeim ebben az évben kezdték meg az óvodát, ezért az ő életükben különösen nagy szerepe van a meséknek, így hát mivel mással is kezdhetnek volna, mint egy mesével, Bezzeg Andrea: A Hálafa történetét meséltem el a gyerekeknek mesepárna segítségével első ízben, majd pedig felálltunk és elindítottam Bagdy Bella: Szép nap, ölelj most át engem című dalát, amelynek hallgatása közben megfogtuk egymás kezét és körbejártuk a termünket. Egy kis idő múltán elszéledtek a gyerekek játszani, de akik még velem maradtak, azoknak felkeltettem az érdeklődését azzal, hogy megkértem őket, válasszanak egy színt a már kikészített színes festékek közül, és már el is kezdődött az első közös vizuális munkánk, a hálaszív festése. Minden kisgyermek örömmel jött oda és vett részt a tenyérlenyomatozás techinkával készülő hálaszív megfestésében.
MSZC Gépészeti Szakközépiskolája
Az órát azzal kezdtük, hogy megfogalmaztuk, mi a boldogság, általában mitől vagyunk boldogok. A hála testünket befolyásoló hatásait is összegyűjtöttük. Tisztáztuk ezzel kapcsolatban a 10 óra célját. Kitöltötték a diákok az Oxfordi boldogságmérő kérdőívet. A youtube videók megtekintése kapcsán beszélgettünk arról, ki volt utoljára hálás nekünk, ez milyen érzés volt. Milyen helyzetben éreztünk hálátlanságot és ez mit váltott ki belőlünk. Elmetérképen mindenki megfogalmazhatta, miért hálás. Az óra mottója: „Ha a hála orvosság lenne, ez lenne a világ legkelendőbb terméke.”
A gyerekek év végén Hála oklevelet kaptak, amiért az osztályközösségeink tagjai.
Beszélgetőkör: mi mindenért lehetünk hálásak. Párban gondolják át a nap folyamán miért hálásak, majd felsorolják egyenként, ki miért hálás. Feladatom, hogy rávilágítsak, mennyi mindenért lehetünk hálásak. A hála és a boldogság kapcsolata. A hála kizárja a negatív érzéseket. Egy hála elmondása, és lejegyzése egy őszi levélkére, ami semlegesít egy negatív érzést /harag, irigység, keserűség, szenvedés/ (vagy kinek vagy hálás és miért?) Hálafa készítése.
Szeptemberben megbeszéltük a gyerekekkel, hogy mi is az a hála. Rajzban összegyűjtötték, hogy miért hálásak.
Szajoli Kölcsey Ferenc Általános Iskola
A téma kapcsán számba vettük, mi mindenkinek mondhatunk hálát és miért. Egymásnak az iskolában, szüleiknek kis hálacédulán nyújtották át köszönetüket.
Brunszvik Teréz Napközi Otthonos Óvoda
– Relaxációs gyakorlat
– Hónap dala: Szép nap, ölelj most át engem ( dalra improvizált mozgás kendő segítségével)
– Beszélgetőkör: Mi mindenért lehetünk hálásak?
– Hálavirág készítése pufifestékkel ( A csoportban kinek adnál hálavirágot?)
– Bezzeg Andrea: A Hálafa története
– Színezés a munkafüzetben
Brunszvik Teréz Napközi Otthonos Óvoda
– Relaxációs gyakorlat
– Hónap dala: Szép nap, ölelj most át engem ( dalra improvizált mozgás kendő segítségével)
– Beszélgetőkör: Mi mindenért lehetünk hálásak?
– Hálavirág készítése pufifestékkel ( A csoportban kinek adnál hálavirágot?)
– Bezzeg Andrea: A Hálafa története
– Színezés a munkafüzetben