Az idei tanévben a szülőkre és az édesanyákra koncentráltunk. Finommotorikát, kitartást, türelmet fejlesztő feladattal álltam elő. A végeredményt pedig hálánk jeléül ajándékoztuk el.
Közben elkészült az iskola hálavirága is a kínált tematika alapján. Ezt a virágot gyermek és pedagógus egyaránt „díszítette”.
A hála gyakorlása
Kőbányai Szervátiusz Jenő Általános Iskola
Az újratalálkozás örömére elkészítettük a közös hálabefőttünket. Ebben a hónapban hálaforgót is készítettünk, amivel többször is játszottunk. Hálás vagyok, hogy a gyerekek gond nélkül mindig tudtak valami pozitívat mondani arra a társukra, akinek a nevét mutatta a forgó.
Akkor amikor együtt vagyunk, meg kell tanulni alkalmazkodni egymáshoz. Ilyenkor elengedhetetlen az is, hogy békességben legyünk. Ebben az idilli állapotban magától érthetődik, hogy hálát is érzünk a másik iránt. Ebben a helyzetben arról beszélgettünk, hogy mit köszönünk a társunknak. Kedves gondolatokat fogalmaztak meg a gyerekek. Pl.: Hálás vagyok mert játszik velem, hálás vagyok mert kaptam tőle csokit, hálás vagyok mert rajzolt nekem.
A hála érzése egy nagyon fontos érzelem a gyermekek életében is. A hála segít számbavenni, mennyi mindenünk van, mennyi mindent tudunk, mennyi lehetőségünk van. A kupaktanácsok alkalmával összeszedhették a gyermekek, hogy miért lehetnek hálásak. A fiatalabbak még szinte mindannyian tárgyakban gondolkodtak. Azonban néhányan a legidősebbek közül említették az egészséget, vidámságot, a szülőket, az együtt játszás örömét, kisállatok gondozását, a természetet.
Jánossomorjai Aranykapu Óvoda Újrónafői Tagóvodája
Játék és beszélgetés a családról. Boldogságvár elkészítése közösen.
1. A Hála Gyakorlása
Helyszín: Szapáry utcai óvoda
Csoport: Levendula, vegyes csoport, 3-7éves korosztály
Feltöltő: Katona-Timár Nikoletta, Nagy Zsoltné óvodapedagógus
Szeptember hónap témája: A hála gyakorlása
Szép nap, ölelj most át engem dalt Bagdi Bellal- Világomban minden rendben van album-
Naplezáró beszélgetés során kezdeményeztem a háláról való beszélgetést.
A hálás gondolkodás képes semlegesíteni a negatív érzéseket, mint az irigységet, kapzsiságot, ellenségességet, aggodalmaskodást, bosszankodást, rosszkedvet, a magányt.
Hála- boldogság kapcsolata.
– Miért lehetsz hálás?
– Kinek lehetsz hálás?
Hálásak vagyunk, hogy mi a levendula csoportosok ebben a hónapban megismerhetjük egymást, új barátokra találhatunk, új csoportszobában, új játékok között tölthetjük a mindennapjainkat.
Közös képet készítettünk kézlenyomatainkkal.
A „hála lehet a megoldás amivel győzedelmeskedünk a stressz fölött”
– minden stresszes helyzetet felül lehet írni, meg kell keresnünk, körbe kell járnunk hogy abban a helyzetben miért lehetünk hálásak.
A foglalkozást a macis kártyákkal kezdtük, melyek alapján mindenki elmondhatta, hogy hogyan érzi magát. Utána meghallgattuk a Linka és a csengettyűk című mesét, melyet fel is dolgoztunk. A hónap dala sem maradhatott el a foglalkozásról, majd a testükkel megformázták a gyerekek az iskolaudvaron a hála szót.
A hála témakörben egy negatív eseményt (búcsú nélkül távozott a csoport osztályfőnöke és nagyon megviselte a gyerekeket) fordítottunk át pozitív eseménnyé. Próbáltuk összegyűjteni, hogy milyen közös élményeik vannak a távozó pedagógussal, mit köszönhetnek neki, miért gondolnak rá szeretettel. Minden gyerek készített a saját puzzle-jére egy rajzot, amiért nagyon hálás egykori osztályfőnökének. Nagyon értékes gondolatok születtek.
Szeptemberben elkészìtettük hálabefőttünket.Mivel még írni nem tudunk,a gondolataikat megsúgták a Manócskáim,és én leìrtam őket.Mejd az üvegbe belepottyintották a kis cédulát.Lekötöttük,és befőztük a háláinkat.
Szeptemberben elkészìtettük hálabefőttünket.Mivel még írni nem tudunk,a gondolataikat megsúgták a Manócskáim,és én leìrtam őket.Mejd az üvegbe belepottyintották a kis cédulát.Lekötöttük,és befőztük a háláinkat.