Ezen az első órán a HÁLÁVAL foglalkoztunk. Meglepő volt észrevenni, hogy második osztályhoz képest, mennyivel gazdagabban fogalmaznak a gyerekek, mennyi mindenre emlékeznek, menyi új dolgot emelne ki, a hála témakörében. Motiválta őket a mese, és a végén a közös alkotás. Napot formáztunk, a Hála napot, melynek sugarait a gyerekek saját szavaikkal írták meg. Mindenki arról írt, kinek és miért hálás. Nagyon jól sikerült ez az óra.
A hála gyakorlása
Szeptember a Hála hónapja volt. A gyerekek nagyon nyitottak és kedvesek voltak, örömmel fogadták ennek a témának a feldolgozását. A fogalom ismertetése után beszélgettünk arról, hogy ki miért lehet hálás, mik azok a dolgok vagy kik azok a személyek akikért hálásak lehetünk, hogy vannak. Meghallgattuk a Hála dalt, minden mondatát megbeszéltük, „megízleltük”.
Az óra végén egy kört alkottunk, megfogtuk egymás kezét, és a mellettünk levőnek elmondtuk, hogy miért vagyunk neki hálásak, majd miután körbeértünk, véletlenszerűen új kört alkottunk. Ezt 3 alkalommal ismételtük meg, figyeltünk rá, hogy ne kerüljünk olyan mellé, akinek már elmondtuk a hálánkat.
1. Relaxáció – Tüdőtakarítás
A csoport közösen végzi a feladatot. „I, É, Á, O, U”
2. Zenehallgatás, éneklés – „Szép nap ölelj most át engem”
Az zenehallgatást/éneklést lassú, szárnyaló mozdulatokkal kísérjük ezzel is segítve a témára való ráhangolódást. A zenét a vége felé egyre halkabban hallgatjuk és a gyermekek folyamatosan foglalják el helyeiket az asztal körül.
3. Bevezetés – beszélgetés, színezés
Miért lehetünk hálásak? Beszélgetés, a gyermekek saját gondolatainak meghallgatása, megbeszélése. A téma elmélyítése. A munkafüzet 3. oldalán található képek segítségével beszélgetés a háláról, a téma bővítése.
4. Téma feldolgozása mesével – Mese a hálás egérről
A mese elmesélése, majd annak rövid feldolgozása. Miért lehetett hálás a kisegér? Miért lehetet hálás a medve?
5. Hálaegér színezése, vágása, készítése
Eszközök: egér sablon, olló, színes ceruza, ragasztó, színes papír
A gyermekek kiszínezték, majd kivágták és felragasztották az egérkét. Igény szerint a vágásnál és a ragasztásnál segítséget nyújtottam.
6. Miért vagy hálás?
Téma továbbadásaként egy sima papírt vihetnek haza a gyermekek, amelyre otthon a családtagjukkal közösen rajzolhatják meg azt vagy azokat a dolgokat, amiért ők hálásak.
7. A hála jelének kiszínezése
Zárásképpen a gyermekek a munkafüzet 8. oldalán található hála jelet színezhetik ki és ragaszthatják fel a Boldogságvár első lépcsőfokára.
8. Foglalkozást záró éneklés – „Boldog vagyok”
Rendhagyó élménybeszámolót tartottunk az első osztályosokkal a vakáció után.
A beszélgetőkörben nem azt kérdeztük egymástól:
-Hogyan telt a vakáció?
hanem
-Miért vagy hálás amikor a vakációra gondolsz?
A gyerekek elmélyülten rajzolták meg a Hálás vagyok szívre, miről is fognak mesélni.
Lelkesen és hálásan meséltek a vakációs kalandjaikról 🙂
A végén megbeszéltük, hogy milyen hálásak lehetünk a legegyszerűbb dolgokért is.
Hálacsokrot készítettünk, majd a Boldogságórát énekkel zártuk.
Scoala Gimnaziala Benedek Elek Cetariu/Benedek Elek Általános Iskola, Hegyközcsatár
A „Boldogság óra” keretében a háláról beszélgettünk. Mindenki elmondta miért és esetleg kinek hálás, majd lerajzolta mindezt. Külömböző dolgokért volt hálás minden gyermek: családjáért, barátokért, az otthonáért, élelemért, ruházatért, szeretetért.
Scoala Gimnaziala Benedek Elek Cetariu/Benedek Elek Általános Iskola, Hegyközcsatár
A „Boldogság óra” keretében a háláról beszélgettünk. Mindenki elmondta miért és esetleg kinek hálás, majd lerajzolta mindezt. Külömböző dolgokért volt hálás minden gyermek: családjáért, barátokért, az otthonáért, élelemért, ruházatért, szeretetért.
Scoala Gimnaziala Benedek Elek Cetariu/Benedek Elek Általános Iskola, Hegyközcsatár
A „Boldogság óra” keretében a háláról beszélgettünk. Mindenki elmondta miért és esetleg kinek hálás, majd lerajzolta mindezt. Külömböző dolgokért volt hálás minden gyermek: családjáért, barátokért, az otthonáért, élelemért, ruházatért, szeretetért.
Scoala Gimnaziala Benedek Elek Cetariu/Benedek Elek Általános Iskola, Hegyközcsatár
A „Boldogság óra” keretében a háláról beszélgettünk. Mindenki elmondta miért és esetleg kinek hálás, majd lerajzolta mindezt. Külömböző dolgokért volt hálás minden gyermek: családjáért, barátokért, az otthonáért, élelemért, ruházatért, szeretetért.
Scoala Gimnaziala Benedek Elek Cetariu/Benedek Elek Általános Iskola, Hegyközcsatár
A „Boldogság óra” keretében a háláról beszélgettünk. Mindenki elmondta miért és esetleg kinek hálás, majd lerajzolta mindezt. Külömböző dolgokért volt hálás minden gyermek: családjáért, barátokért, az otthonáért, élelemért, ruházatért, szeretetért.