Az új tanévben is Hálás vagyok, hogy újra együtt lehetünk. A Breki csoportosokhoz megérkezett Boldog Dóra, és barátja, Lelkes Lóri is. Az új kiscsoportosainknak is bemutatkozott Dóra, minden gyermekkel kezet fogott, a nagyobb gyerekek már ismerősként üdvözölték.
Dóra elmesélte, hogy ha ő érkezik vendégségbe, akkor mindig valami jó dologról mesél, most először arról, hogy szeptember 20- án a gyermekek világnapja van. Két Föld- féltekén mutatta meg, hogy mennyi országban élnek gyerekek, milyen a ruhájuk, bőrszínük. Megkerestük a magyar kislányt is. Másnap a Hála világnapján érkeztek hozzánk, el is mondta Dóra, hogy ő milyen hálás, hogy újra itt lehet velünk, és, hogy találkozott régi barátjával, Lórival is. Megbeszéltük, hogy miért lehetünk hálásak, legtöbb gyermekünk az Anyukájának, mert megvesz ezt- azt… Dóra elmondta, hogy ő hálás a kezének, lábának, fülének… így már néhányan át tudták alakítani a háláról való gondolatukat. Pl. ” Hálás vagyok Anyának, mert elvitt a játszótérre, a játszótéren lógtam a mászókán, hálás vagyok a lábamnak, hogy meg tudott tartani…” „Hálás vagyok, mert új barátaim vannak.”
Meghallgattuk a Szép nap ölelj most át dalt, ami nagyon tetszett a gyerekeknek. Zene közben át is öleltük magunkat. A délutáni altató mese után újra bekapcsoltam a zenét, a gyerekek örömmel hallgatták, másnap az egyik kiscsoportos gyermekünk már várta, és „számon kérte”, hogy mikor kapcsolom már be?
A csoportban dolgozó felnőttekkel, gyerekekkel közösen készítettük el a Hálafa meséhez az illusztrációt, és Dóra segítségével el is meséltem. Aztán egy saját Hála- fát is készítettünk, amire a kezüket átrajzolva, őszi színekkel beszínezve készültek a levelek, közben beszélgettünk, hogy miért hálásak, a gondolataikat ráírtam az ujjakra.
Úgy érzem, egyre jobban azonosuknak a gyerekek is a Boldogságórák témáival, szülői értekezleten újra elmondtam a szülőknek, hogy miről is szól ez a program, felőlük is pozitív hozzáállás mutatkozott. Hálás vagyok érte.
A hála gyakorlása
Kiscsoportba ismerkedünk a Boldogságóra foglalkozással.
Boldogságmondóka, A hálafa története, Bagdy Bella dala, hálavonat alkotása,majd Hálakéz készítese egy szív formába. Nagyon jól éreztük magunkat.🥰
Kiscsoportba ismerkedünk a Boldogságóra foglalkozással.
Boldogságmondóka, A hálafa története, Bagdy Bella dala, hálavonat alkotása,majd Hálakéz készítese egy szív formába. Nagyon jól éreztük magunkat.🥰
A hálával kapcsolatban arról beszélgettünk, hogy milyen apró dolgokért is lehetünk hálásak. A kezdeti visszafogott ötletelés, egyre sokrétűbb és fantáziadúsabb szituációkat eredményezett, amelyeket el is játszottunk. Az óra végén mindenki egy dolgot mondott amiért aznap hálás lehet, és így kerültek az apró eszközök szépen a helyükre és készültek az aranyos képek Fecsegőimről.
A hálával kapcsolatban arról beszélgettünk, hogy milyen apró dolgokért is lehetünk hálásak. A kezdeti visszafogott ötletelés, egyre sokrétűbb és fantáziadúsabb szituációkat eredményezett, amelyeket el is játszottunk. Az óra végén mindenki egy dolgot mondott amiért aznap hálás lehet, és így kerültek az apró eszközök szépen a helyükre és készültek az aranyos képek Fecsegőimről.
Osztályfőnöki óra keretében a boldog óra témáját a HÁLÁT dolgoztuk fel az 5. osztályos tanulókkal.
Közösen elkészítettük a Hála-szigetének térképét, rajzlapból kivágtuk és kiszíneztük a hozzá vezető sziklákat, köveket.
Szituációs játék közben eljátszottuk a hajótörést, a tengerből való kijutást. A kövek, sziklák segítették, a haladást, lépkedés közben hálát kellett adnunk testrészeinknek, érzékszerveinknek.
A tanulásban akadályozott tanulókból álló 6-7. osztállyal a szeptember hónap témáját, a hálát dolgoztuk fel. Először beszélgettünk a szó jelentéséről, majd mindenki mondott két dolgot, amiért hálás az iskolakezdéssel kapcsolatban.Ezt követően meghallgattuk a háláról szóló dalokat és néhány további dalt az internetről. A zenehallgatás után kijelöltük a Morcos mezőt és a Szív szigetet, majd aki szeretett volna, átkelhetett a kettőt összekötő hídon, hálát adva testrészeinek. Utolsó feladatként a hála szót raktuk ki az osztályteremben található eszközökből.
Orosháza Városi Önkormányzat Napköziotthonos Óvodája Móricz Zsigmond u. Telephely
Szeptemberben új csoportot kezdtünk. A gyerekeink 2,5 3évesek. A beszoktatás alatt sokat hallgatjuk Bagdi Bella dalait. Ezen keresztül próbáljuk közelebb hozni hozzájuk az egyes témákat, így a hála témáját is. Maga a fogalom még nem érthető a gyerekek számára, így nekem kell tartalommal megtölteni. Többször használtam a hála kifejezést. Például: Nagyon hálás vagyok a szüleiteknek, hogy hozzánk hoztak benneteket. Vagy nagyon hálás vagyok, hogy minden nap tudunk benneteket gyümölccsel kínálni. Hálás vagyok, hogy segítetek elpakolni a játékokat. Azt gondolom, hogy ebben az időszakban az óvónői példamutatás a legfontosabb.
Tavaly még elsősök voltunk, ezért nagyon érdekes volt számomra úgy feldolgozni a legelső témánkat, hogy már bizony írni és olvasni is tudnak a gyerekek. Ők is örvendeztek, hogy fel tudták írni a táblára kiknek lehetünk hálásak és megbeszéltük, hogy mi mindenért lehetünk hálásak az életben.
Elkészítettük a Hála fánkat, amelyet majd tovább fogunk díszíteni, szépíteni őszi motívumokkal.
Hajrá 2.a-s baglyocskák! 🙂
Sajnos nagyon sokan betegedtek meg az osztályban. Emiatt – főleg, hogy sokan az iskolában lettek rosszul – nagyon rosszkedvű volt az osztály. Így remek téma volt a hála. Örömmel, boldogan idézték fel, mi is az amiért igazán hálásak lehetnek. Az évszakhoz igazodva, ezeket rárajzolták az őszmanó ruhájára (középre). Így mindig a faliújságon látják, hogy van miért hálásnak lenniük, bármikor elszomorodnak vagy bánatosak lesznek.