A hála gyakorlása
Az órára való ráhangolódásra a mozgásalapú relaxációs gyakorlatok közül „Almát szedj, ügyesedj, szőlőt szedj, ügyesedj” gyakorlatot választottam , majd meghallgattuk a hónap dalát, Bagdi Bella Szép nap, ölelj most át engem című dalt. Játszottunk Add tovább a falevelet! játékot.
A téma feldolgozásaként A hálafa történetét olvastam fel a tanulóimnak. Beszélgettünk kérdések segítségével a történetről, majd arról, hogy mi, miért lehetünk hálásak. Mindenki festett magának Hálakövet, amit haza is vihettek. Készítettünk Hálakezet is, amelyből közösen szívformát ragasztottunk. A téma lezárásaként, meghallgattuk a Boldog vagyok dalt, melyet közösen el is énekeltünk és mozgással kísértünk.
A hála gyakorlása
Egy Hálalistát indítottunk, ahova a gyerekek leírhatták, hogy miért hálásak.
Az óra elején meghallgattuk a hónap dalát. Beszélgettünk arról, hogy mi mindenért lehetünk hálásak. Kinek miért lehetünk hálásak. A hála kimutatását, a köszönöm kimondásáról. Az ölelés, mint a hála kimutatása. Az órát közös meditációval zártuk le.
Pécsi Testvérvárosok Terei Ált.Isk.
Egy régebbi alsós osztály készített évekkel ezelőtt hálabefőttet. Mivel iskolánk célja többek közt a fenntarthatóságra nevelés is, úgy gondolta a Pécsi Testvérvárosok Terei Általános Iskola 8.a osztályfőnöke, Gyenge Zsolt, hogy leporolja a régi ötletet, és a mostani osztályával felhasználják a hálabefőtt üvegét. Nyolcadikban már nehezebben nyílnak meg a tanulók a boldogságórán, de még most is aktívan dolgoztak együtt. Közös téma volt a Hála megfogalmazása. Átbeszélték, ki miért lehet hálás, egyáltalán mit jelent a hála, hogyan lehet kifejezni, fontos-e , ha kifejezzük hálánkat? Utána mindenki egy kis cetlire írta, miért hálás az ő életében. Név nélkül feltöltötték hálacetlijükkel a Hálabefőttet. Pályaválasztás, továbbtanulás előtt állnak a tanulók, jól is esett nekik egy kicsit elgondolkodni azon, miért hálásak, hol tartanak az életükben, mik a terveik, mit kell érte tenniük, kinek kell köszönetet mondani, azért, amit eddig elértek, kinek hálásak az eddigi és a további támogatásokért.
Pécsi Testvérvárosok Terei Ált.Isk.
Egy régebbi alsós osztály készített évekkel ezelőtt hálabefőttet. Mivel iskolánk célja többek közt a fenntarthatóságra nevelés is, úgy gondolta a Pécsi Testvérvárosok Terei Általános Iskola 8.a osztályfőnöke, Gyenge Zsolt, hogy leporolja a régi ötletet, és a mostani osztályával felhasználják a hálabefőtt üvegét. Nyolcadikban már nehezebben nyílnak meg a tanulók a boldogságórán, de még most is aktívan dolgoztak együtt. Közös téma volt a Hála megfogalmazása. Átbeszélték, ki miért lehet hálás, egyáltalán mit jelent a hála, hogyan lehet kifejezni, fontos-e , ha kifejezzük hálánkat? Utána mindenki egy kis cetlire írta, miért hálás az ő életében. Név nélkül feltöltötték hálacetlijükkel a Hálabefőttet. Pályaválasztás, továbbtanulás előtt állnak a tanulók, jól is esett nekik egy kicsit elgondolkodni azon, miért hálásak, hol tartanak az életükben, mik a terveik, mit kell érte tenniük, kinek kell köszönetet mondani, azért, amit eddig elértek, kinek hálásak az eddigi és a további támogatásokért.
Pécsi Testvérvárosok Terei Ált.Isk.
Egy régebbi alsós osztály készített évekkel ezelőtt hálabefőttet. Mivel iskolánk célja többek közt a fenntarthatóságra nevelés is, úgy gondolta a Pécsi Testvérvárosok Terei Általános Iskola 8.a osztályfőnöke, Gyenge Zsolt, hogy leporolja a régi ötletet, és a mostani osztályával felhasználják a hálabefőtt üvegét. Nyolcadikban már nehezebben nyílnak meg a tanulók a boldogságórán, de még most is aktívan dolgoztak együtt. Közös téma volt a Hála megfogalmazása. Átbeszélték, ki miért lehet hálás, egyáltalán mit jelent a hála, hogyan lehet kifejezni, fontos-e , ha kifejezzük hálánkat? Utána mindenki egy kis cetlire írta, miért hálás az ő életében. Név nélkül feltöltötték hálacetlijükkel a Hálabefőttet. Pályaválasztás, továbbtanulás előtt állnak a tanulók, jól is esett nekik egy kicsit elgondolkodni azon, miért hálásak, hol tartanak az életükben, mik a terveik, mit kell érte tenniük, kinek kell köszönetet mondani, azért, amit eddig elértek, kinek hálásak az eddigi és a további támogatásokért.
A gyerekekkel megbeszéltük, ki kiért és miért lehet hálás. Az iskolába járás és iskolai körülmények is szóba kerültek, hiszen nem mindenkinek adatik meg, hogy tanuljon.
Gárdonyi Géza és Szegi Suli Általános Iskola
A tanulók őszi falevelekre írták rá, hogy miért hálásak. Ezután az ősz színeivel színezték a felületet.