💗
A hála gyakorlása
Mórahalom Város Önkormányzata Napköziotthonos Óvoda
A méhecske csoport középsősei a Hálafa történetét, meséjét megismerve, az állatok világnapjához kapcsolódóan, dolgozták fel a hála témáját. Beszélgető kör keretében elmondhatták miért is lehetnek hálásak.
Közös hálafát festettünk, aminek a levelei a gyerekek által választott őszi falevél színeivel, tenyérnyomattal lett díszítve.
A kiscsoportos gyermekeink nem igazán tudják még azonosítani a Hála szó jelentését. Próbáltuk rávezeti őket arra, hogy ha kapnak szüleiktől valamilyen ajándékot, örömmel tölti-e el őket, vagy viszonozzák-e, meg szokták-e köszönni? Hálából öleljék vagy puszilják meg a szüleiket, viselkedjenek szeretetteljesen velük. Itt a csoportban is oda mentek egymáshoz, és megölelték barátaikat, még azokat is, akikkel nem mindig felhőtlen a viszonyuk.
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Általános Iskolai Tagintézmény
Ebben a tanévben tovább folytatjuk a tavaly elkezdett Boldogságóra program megvalósítását.
A 6. osztályosokkal a szeptemberi feladathoz először osztályfőnöki óra keretében kezdtünk hozzá.
Beszélgettünk a HÁLA szó jelentéséről, (interneten is rákerestünk) valamint arról, hogy a hála kifejezésének milyen pozitív hatásai vannak ránk, ki miért lehet hálás az élete, mindennapjai során szüleinek, tanárainak, barátainak. A gyerekek megrajzolták miért is hálásak az életben.
Hála
Eltettük „télire” a hálát keltő pillanatokat, folyamatosan gyűlnek majd a szép emlékek.
Bp. I. Kerületi Kosztolányi Dezső Gimnázium
Egyik osztályfőnöki órán beszélgettünk az előttünk álló tanévről, feladatokról, illetve, hogy hogyan tekintsünk mindezekre. Alapvetően erőteljesebb szokott lenni az osztályban a negatív, pesszimistább nézőpont, így nagyon örültem, amikor hosszas beszélgetés után sok szép dolgot meg tudtak fogalmazni, hogy mi mindenért hálásak. Mindebbe bekapcsolódott Hong Kongból érkezett cserediákunk is, aki angolul fogalmazta meg, hogy mennyivel jobban érzi nálunk magát, mint amire számított. Jó volt olvasni a papírokat.
Sajószentpéteri Kossuth Lajos Általános Iskola
A tanórán a hála gyakorlása volt a kitűzött cél. A gyerekek kedvük szerint alkothattak plakátot vagy hála csillagot. Közben meghallgattuk a témához tartozó zenét is, beszélgettünk a hála érzéséről, és hogy miért is jó érezni és gyakorolni ezt nap mint nap. A tanulók felszabadultan alkottak, örömmel végezték a feladatot.
A 2023/2024-es tanévben kezdtem a gyerekekkel a programot. Nagyon nyitottak a gyerekek, szívesen vesznek részt a feladatokban.
A boldogság óra programot a hála gyakorlásával vezettem be a Pillangó csoportba. A gyerekek nagy örömmel, nyitottsággal, érdeklődéssel fogadták. Mivel tiszta nagycsoport, akik már mindannyian iskolába mennek jövő ősszel, nagyon mozgékony, nagyon nyüzsgő csoport, a foglalkozások bevezetéseként a mozgásalapú relaxációs gyakorlatok nagyo-nagyon jót tettek a mindennapjainknak. Megalapozták a foglalkozásokat és le is nyugtatta a gyermekeket. Megalkottuk közösen a boldogság várat, amelynek az első lépcsőfokára felkerült a kis virág, mint a boldogsághoz vezető első lépés. Bagdi Bella, ellazulni jaj de jó című dala is nagyban segítette a gyerekeket. Megalkottuk közösen a Hálafát, Bezzeg Andrea A Hálafa története című meséhez adta a hátteret, arcát a mese végén vidámra cseréltük. Nagy sikere volt a hálabefőttnek, nagyon boldogan rajzolták/ íratták rá azt amiért hálásak, nagyon örültem annak, hogy a gyerekek kifejezik a hálájukat!
Nagy boldodgság volt a Hála gyakorlása a gyerekek és a csoportban dolgozó felnőttek számára is. Szeretettel várjuk az Optimizmus témát!
Szikszai György Református Óvoda és Általános Iskola Örömsziget Óvodája
Az ehavi boldogságfoglalkozásunkat a „Hálafa történetével” kezdtük, utána el is készítettük a hálafát. A gyerekek nyomdázták a tenyerükkel a faleveleket, utána mindenki felsorolhatta, miért hálás. Elmondtuk a „Hüvelykujjam elfogad” kezdetű mondókát, és felragasztottuk a boldogságlépcső első fokára a hála jelét. Közben elénekeltük a „Boldog vagyok” című dalt.