Videó nézése a háláról. Relaxációs gyakorlat a tanulószobán.
A hála gyakorlása
Faliújság:
– Kinek miért lehetünk hálásak? – rajz készítése
– Hogy fejezhetjük ki a hálánkat? – szócédulák
Hálaszív készítése és átadása egymásnak. (A gyerekek ezt élvezték a legjobban.)
A második osztályos Vidorkák nagyon élvezték a Boldogság órákat és azok minden mozzanatát a relaxációtól kezdve a kreatív feladatokig! A hála témakör kapcsán nagyon sok téma szóba került, ami miatt hálásak lehetünk és jó volt látni egy-egy kis tekintetben a felismerést, hogy milyen jó dolguk is van a mindennapokban. A leginkább talán azon lepődtek meg, hogy nem minden gyereknek van lehetősége iskolába járni és így tulajdonképpen ezért is hálásak lehetnek. A Hála-dal különösen a kedvencük lett, ezt többször is kérték, a hála-fa leveleinek rajzolása közben is ezt hallgattuk.
Ráhangolás: Meghallgattuk Bagdi Bella Boldog vagyok című dalát, amelyre táncoltunk is.
Téma kifejtése:
1. Hálás család: Bábok segítségével megjelenítettem Hálás Helgát és Hunort, az ők rövid párbeszéde során megmagyaráztam a hála fogalmát a gyerekeknek, illetve példákat adtam rá. Ezt követően a gyerekekkel megbeszéltük, hogy kik lehetnek még a Hálás család tagjai, neveket adtunk nekik és példákat arra, hogy ezek a családtagok miért, kinek lehetnek hálásak.
2. Köszönöm-formák: A gyerekek kiválasztották kedvenc tárgyukat a csoportszobából, amelynek sorra köszönetet mondtak, és szív alakban elhelyeztük a szőnyegen.
3. Hála-üzenet: Minden gyermek egy-egy szivecskébe lerajzolta a szüleinek, hogy miért hálás nekik, ezt az üzenetet hazavitték és átadták.
Lezárás: Bagdi Bella Szép nap, ölelj most át engem dalát hallgattuk meg, és ölelés átadásával hálát adtunk egymásért.
Nagykárolyi 1-es számú Napköziotthkon / Grădinița cu Program Prelungit nr. 1 Carei
Mivel a boldogságóra szeptember hónapi témája a „Család és testrészek” témahétre esett, ezért a gyerekekkel beszélgettünk arról, hogy a legfontosabb dolog, amiért hálásak lehetünk az a családunk, illetve megbeszéltük azt is, hogy azért is hálásak lehetünk, hogy a Földön létezünk, úgy, ahogy megalkottak minket, a két szemünkkel, a szánkkal és a többi testrészünkkel. Rögzítésképpen egy levezettő, szórakoztató játékot játszottunk, ahol látatlanba fel kellett helyezzék egy kislány és egy kisfiú arcát alkotó részeket.
Sajószentpéteri Kossuth Lajos Általános Iskola
A hála témakörének feldolgozását és az elkészült produktumot a csoportommal idén a természetnek ajánlottuk.
A témafeldolgozást megelőző órán egy séta keretében megcsodáltuk az őszi természet szépségeit, magunkba szívtuk az őszi friss levegőt, beszélgettünk a természet adta pozitív energiákról és a csodákról, amiket kapunk a természettől, valamint mindeközben gyűjtöttük a szebbnél szebb kincseket a témafeldolgozáshoz: leveleket, kavicsokat és köveket, terméseket, elszáradt de továbbra is csodálatra méltó virágfejeket, faháncsot, bogyókat és mindent, ami megtetszett a természettől. Ezt követően a következő tanórát egy kis meditációval indítottuk fehérzajt hallgatva, hogy a tanulók kiegyensúlyozott lelkiállapotba kerülve adhassák át magukat a természet csodálatának. A gyűjtött kincsekből eztán tetszésük szerint alkothattak képet, vagy energetizáló mandala kavicsot is festhettek. A produktumkészítés vége felé elénekeltük közösen a Jól érzem magam c. dalt, majd közösen értékeltük a foglalkozást, az elkészült munkákat és megbeszéltük, ki hogyan érezte magát.
Barcsi Széchényi Ferenc Gimnázium és Kollégium
Az első téma feldolgozását pedagógusok bevonásával tettük meg. Tanárok és diákok nem a megszokott szerepekben jelentek meg az órán, hanem egyszerűen csak hétköznapi emberként, szülőként, gyerekként mondták el gondolataikat, személyes élményeiket a hála témájával kapcsolatosan. Igazán megindító volt megtapasztalni az őszinte megnyilatkozásokat, és megérezni azt az családias légkört, amire egy hagyományos tanóra keretei nem adnak lehetőséget. Nagyszerű élményben osztoztunk mindannyian.
A gyerekek páros munkában készítették el a szívecskéket. Előtte beszélgettünk arról, hogy miért lehetünk hálásak a szívünknek.