Kapcsolódjunk online a Boldogságóra Klubban!

Folytatjuk az online, játékos Boldogságóra Klub alkalmakat, ahol együtt töltődhetünk, és egymás által inspirálódhatunk. A 2024/25-ös tanévben/nevelési évben is várunk minden kedves kollégát!

Regisztrálj, hogy a klub alkalmak belépési információt elküldhessük email címedre!

Közelgő klub alkalmak a 2024/25-ös tanévben

2025. február 12. szerda 18:30-20:00 – Gondolatokat és fákat ültetünk – A Nemzeti Faültetés Napja

A 10 millió Fa közössége a Föld Napján jelentette be, hogy meghirdetik a Nemzeti Faültetés Napját, amelyen nemcsak a 10 millió Fa meglévő önkéntesei, alkalmi segítői, de mi is részt vehetünk március 1-jén! A klímaválság, az ökológiai és biodiverzitás krízis ugyanis a Föld, így Magyarország minden lakóját érinti. Hogyan tehetünk pozitív cselekvéssel a biodiverzitásért? Az alkalom során többek között Bojár Iván Andrással, a 10 millió fa Alapítvány elnökével beszélgethetünk a témáról, illetve kipróbálhatunk néhány játékos elemet, amelyek a klímaszorongással való megküzdésben is segítségünkre lehetnek.

 

2025. február 26. szerda 18:30-20:00 – Készüljünk együtt a Boldogság Világnapjára!

Hamarosan itt a Boldogság Világnapja (március 20.), amely a Boldogságóra Program legnagyobb ünnepe! Milyen jó gyakorlatokra érdemes visszaemlékeznünk az elmúlt évekből? Mire készüljünk idén, hogyan lehetünk kellően egységesek, mégis egyediek a Boldogságóra gyakorló pedagógusok és gyermekek/diákok hálózatában? Nagyköveteink ötleteit osztjuk meg a résztvevőkkel, és közösen tervezünk annak érdekében, hogy minél nagyobb hangja legyen a boldogságra való képességnek!

 

2025. március 26. szerda 18:30-20:00 – Boldogság Világnapi élménybeszámolók

Hogy sikerült a Boldogság Világnapja (március 20.) ünneplése? Milyen visszajelzések érkeztek a gyerekektől, szülőktől, helyi közösségektől? Osszuk meg egymással élményeinket, tapasztalatainkat, és összegezzük, hogy mit viszünk mindezekből a végtelenben és tovább…?

A World Happiness Report minden évben március 20-án jelenik meg a jóllétet érintő, aktuális legfontosabb témákat és kutatásokat bemutatva. Arról is szót ejtünk az alkalom során egy játékos kvíz formájában, hogy mi derült ki a világ boldogságáról 2024 március 20. óta!

 

2025. április 9. szerda 18:30-20:00 – Pozitív nyelvi minták és kapcsolatok

Milyen nyilvánvaló és rejtett nyelvi mintákat fedezhetünk fel a mindennapi beszélgetéseinkben? Mely sugallatok, jól elhelyezett kérdések fordíthatják pozitív irányba a gyermekek és felnőttek figyelmét? Előfordulhat, hogy akár a testi-lelki gyógyulást is elősegíthetjük pozitív sugallatokkal, tudatosan használt nyelvi mintákkal? A téma szakértőjével, Murányi Péterrel játszunk és beszélgetünk, aki a “Gyógyító szavak” és a “Természetes Nyelvtanulás” című könyvek szerzője. A rendhagyó alkalomhoz segítségül hívjuk a készülő új ‘MaoMi’ munkacímű szituációs kártyajátékunk néhány eszközét is.

 

2025. május 7. szerda 18:30-20:00 – Egészséges életmód, testmozgás és a Kihívás napja a Boldogságórákon

Nyakunkon a Kihívás napja (május 28.), amelyen a tavalyi évben elnyertük a ‘Magyarország Legsportosabb Közössége’ díjat, hiszen 10.000+ gyermek és felnőtt ezen a napon legalább 15 percen át aerob típusú mozgást végzett a Boldogságóra Program Hálózatában! Milyen jó gyakorlatokra érdemes visszaemlékeznünk az elmúlt évből? Milyen kreatív, és sokakat megmozgató ötleteink támadnak az idei évben? Mely egyéb hasznos gyakorlatok, eszközök kísérhetik végig a hónapot az Egészséges életmódra való nevelés érdekében? Miképp köthetjük össze a szellemi-lelki-testi egészséget, hogy diákjaink holisztikus módon kapcsolódjanak saját jóllétükhöz? Többek között ezekkel a kérdésekkel foglalkozhatunk, játékos keretben.

 

2025. június 4. szerda 18:30-20:00 – Boldogságóra évzáró

Köszönjük, hogy a 2024/25-ös tanévben is velünk vagytok! Az év elején Motiváló pedagógiai célunk felé indultunk közösen (méghozzá lóval! 🙂 Rengeteg minden történt a tanév során, sok hegyet megmásztunk, itt-ott körülnéztünk, elidőztünk, rácsodálkoztunk az út szépségére. Akadályokat ugrottunk át, vagy kerültünk ki. Segítettünk egymásnak, amikor a gödörből kellett kikecmeregni. Már nagyon közel a cél. Az idei legalábbis. Néhány saját élményű mindfulness gyakorlat és művészetterápiás eszköz segítségével összegezzük a tanév/nevelési év legfontosabb pillanatait, kapcsolódásait, és lépjünk egy pillanatra a Hála-hídra, ahonnan szeptemberben közösen indultunk.