Bázisintézményi program az Ajka Városi Óvoda Patakparti intézményében
- Írta: Boldogságóra,
- Megtekintve: 165

Az Oktatási Hivatal Székesfehérvári Pedagógiai Oktatási Központja a bázisintézmények bevonásával növeli a hozzá tartozó köznevelési intézmények pedagógiai munkájának eredményességét. Veszprém Vármegye egyik bázis intézménye immár 8. éve az Ajka Városi Óvoda. Az intézmény színvonalas, kimagasló szakmai munkáját, sokszínű jó gyakorlatait, innovációit, korszerű pedagógiai módszereit mutatja be évről évre az érdeklődők számára.
A hatékony tudásmegosztásra képes intézmény Patakparti tagóvodájában 2025. február 6-án került sor a Boldogságóra Integrált Program bemutatására. Az intézmény 10 éve csatlakozott a programhoz, és 9. éve az Örökös Boldog Óvoda cím nyertesei – ezért örömmel tettek eleget a felkérésnek. A megjelenteket Pethő Anita igazgató-helyettes köszöntötte és bemutatta az intézményt. Kaposiné Kundermann Lívia mesterpedagógus, szaktanácsadó az érdeklődő kollégák részére először óvodai gyermekcsoportjában a gyakorlatban, majd prezentációjában ismertette meg a Boldogságóra Integrált Programot. A résztvevők Odó a kismackó történetét, a sikerélmény feldolgozását, korszerű óvodapedagógiai módszerek bemutatásával, komplex gyermeki tevékenységekben, az óvodapedagógus interaktív meséjén keresztül láthatták. A gyerekek aktívan és felszabadultan vettek részt a tevékenységekben, érzelemgazdag válaszadásaik, szociális kompetenciáik fejlettsége, erkölcsi érzékük, problémamegoldásuk, együttműködési készségük tükrözte, hogy immár 4. éve boldogságórás óvodások.

A gyakorlati bemutatót követő prezentációban részletes bemutatásra került a Boldogságóra Integrált Program, kiemelve a Boldogságóra Erősség Programot. Kaposiné Kundermann Lívia Boldogságóra Pedagógus Nagykövet ismertette a pozitív pszichológia küldetését, a boldog ember személyiségjegyeit, kiemelve a pozitív érzelmek szerepét a stressz és konfliktuskezelésben, a jóllét megteremtésében. Hangsúlyozta, hogy minden gyereknek és felnőttnek joga van a boldog élethez, a pozitív érzelmek teljes átéléséhez, és a sérelmek elrendezésére mindig a megoldás keresése legyen a legfontosabb. „… Hiszem és vallom, hogy a boldogság tanítható, ami azt jelenti, hogy nem egy rózsaszín álomfelhőben élünk…., mert a boldogság eléréséhez, a jóllétünk megteremtéséhez a negatív hatások leküzdése a legfontosabb. Éljük át a pozitív érzelmeket, mert ezeknek nagy szerepük van a stresszkezelésben, megvédenek a depressziótól. Az erősségek növelik a jóllétet, segítenek felülkerekedni a problémákon, rendezni tudják konfliktusainkat. Bátorítok mindenkit, hogy az egészséges gyermek személyiségfejlődése érdekében alkalmazza a Boldogságóra Integrált Programot, amely a felnőtteknek az elméleti háttér és a pszichológiai ismeretek bemutatása után, kreatív ötletekkel támogatja az adott hónapok témáinak feldolgozását az óvodásoknak élményt adó zenei-mozgásos, manuális komplex tevékenységekben, relaxációkban és meséken keresztül.
„… A boldogság forrása nem rajtunk kívül hanem bennünk van! …”
/ Lev Tolsztoj/
Hálásan köszönjük a Líviának a sokéves, odaadó és rendkívül lelkes tevékenységét a Boldogságóra Integrált Programban, a bemutató foglalkozás megtartását és a gondos beszámolót!