Vigyázzunk egymásra!
- Csoport neve: Pentaton5
- Kőbányai Széchenyi István Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola
- Kategória: Felsősök
- Téma: Társas kapcsolatok
- (306 megtekintés)
Az egyik hetedikes órám után következtek az 5.C-sek, és meglátták Gauguin: Honnan jövünk? Kik vagyunk? Hová megyünk? című festményét kivetítve. Nagyon megtetszett nekik, és kérték, meséljem el, mit ábrázol a kép.
Így lett a novemberi projektmunkánknak az inspirálója ez a mű.
A mi alkotásunk két részből áll: az alap (melyet szintén jobbról balra kell „olvasni”) a négy évszakot ábrázolja, mely egyrészt az idő múlását jelzi, másrészt az emberi életszakaszokat. A gyerekek fantáziáját főleg a nyár és a tél ragadta meg: előbbi központi eleme az almafa, mely az élet, és a tudás szimbóluma a mi rajzunkon is. A tél az elmúlást jelenti nálunk, és akaratlagosan fekete-fehér színnel készült.
A szereplőket külön rajzolták meg a diákok, és életünk legelső, és legmeghatározóbb kapcsolatának bemutatásával indul – egy babáját ringató anyukával.
Tudjuk, hogy nincsenek mindenkinek barátai, és a mi gyermekkorban lévő (szerencsés!) szereplőnk is egy kisállat társsal bír.
Az almafás résznél a diplomázó diákok nem csak haverok, de mutatják, hogy tárgyak, fogalmak is fontos részei az életünknek (könyv, iskola, tudomány, vallás). És ebben a korban lesz kiemelt a szülőktől való elszakadás, illetve a saját család alapítása is.
Az ősz, az idősödő ember időszaka az anyagi jólétet jelenti – illetve erre a korra már saját lakással, autóval rendelkeznek az emberek.
Az élet záró szakaszában sokan magányosak lesznek, és a mi temetőnkben sincsenek látogatók. Ám a kapu előtt épített hóember, .és az utcán szánkózó fiú mégis életet visz a jelenetbe.
A lomtalanításkor utcára kitett festmény (a mini Gauguin kép) pedig azért került a művünkre, mert egyrészt így utalunk az ihlető festményre, másrészt arra, hogy számunkra a művészet egy olyan kapaszkodó, mely segít átvészelni a nehezebb időszakaszokat is.