Van nekünk egy álmunk: „kiscsoportban jókat játszunk!”

- Csoport neve: Méhecske nagycsoport
- Zsadányi Tündérkert Óvoda
- Kategória: Óvodások
- Téma: Célok kitűzése és elérése
- (123 megtekintés)
OM: 201770 Zsadányi Tündérkert Óvoda
Csoport: Méhecske
Pedagógusok: Marcsóné Nagy Anikó, Balázsné Barta Anikó Judit
Időszak: 2023-01-16 -2023-01-22
Módszer: Bemutatás, Magyarázat, Szemléltetés, Beszélgetés, Segítségnyújtás, Dicséret,
Gyakorlás, Differenciálás
Foglalkoztatási forma:
Csoportos , Egyéni , Mikrocsoportos , Páros
Bevezetés: Az előző héten már beszélgettünk az évszakokról, Mit csinálunk télen.
Heti terv címe:
Évszakok és napszakok, Boldogságóra program 5. hónapjának témája: „Célok kitűzése és elérése”
HÉTFŐ
Ének, zene, énekes játék, gyermektánc
Cél: A gyermekek zenei képességeinek (ritmus és
hallásfejlesztés) kialakítása, fejlesztése.,
Feladat: Éneklési vágy megalapozása, az éneklés megszerettetése
a játékos feladatok segítségével.,
Tevékenységek:
Adjon Isten (ÉNO 1.)
Egyél libám… ( ÉNÓ:84)
Négy vándor (You Tube)
Jönnek-mennek az évszakok | Belvárosi Betyárok)
Bagdi Bella: Van nekem egy álmom…
Külső világ tevékeny megismerése
Cél: Évszakok, napok, napszakok megnevezésének
tudatosítása, a ritmikus ismétlődések ok-okozati
összefüggéseinek megismerése,
A Boldogságóra program 5. hónapjának témája: Célok kitűzése és elérése
Feladat: A napszakokhoz kapcsolódó tevékenységek rögzítése,
gyakorlása, Időrendiség érzékeltetése, alakítása,
erősítése.,
Tevékenységek:
Mit csinálok reggel, délben, este? A hét napjainak
mondogatása.
A Boldogság Óra program 5. hónap témája: A célok
kitűzése és elérése.
Szituációs játékok a témával kapcsolatban.
Mindennapi mozgás
Cél: A mozgás által a testi- szellemi teljesítőképesség
fokozása.,
Feladat: Futójátékok közben egymás elkerülésére, a társak testi
épségének megóvására nevelés.,
Tevékenységek:
Jár a falióra, tik-tak jár…
Ki a körből, be a körbe!
Mindennapos testnevelés, Mondókával egybekötött
mozgásos játékok
KEDD
Verselés, mesélés
Cél: Gyermekek érzelmi, értelmi és erkölcsi fejlődésének
segítése.,
Feladat: Átélhető esztétikai élmény nyújtása.,
Tevékenységek:
Csanádi Imre: Doromboló
Csanádi Imre: Hónap-soroló (Új év, új év, új
esztendő…)
Visszajött a répa (kínai népmese)
Rajzolás, festés, mintázás, kézimunka
Cél: A vizuális észlelés, emlékezet, képzelet, gondolkodás
fejlesztése., A motoros funkciók, a látáskultúra
megalapozása.,
Feladat: A gyerekek érdekelődését felkeltő vizuális élmények
biztosítása, A munka befejezésére való ösztönzés által
kitartás, feladattudat alakítása.,
Tevékenységek:
Gyurmából hóember formázása
Gyurmázás
Mindennapi mozgás
Cél: A mozgás által a testi- szellemi teljesítőképesség
fokozása.,
Feladat: Futójátékok közben egymás elkerülésére, a társak testi
épségének megóvására nevelés.,
Tevékenységek:
Jár a falióra, tik-tak jár…
Ki a körből, be a körbe!
Mindennapos testnevelés, Mondókával egybekötött
mozgásos játékok
SZERDA
Ének, zene, énekes játék, gyermektánc
Cél: A gyermekek zenei képességeinek (ritmus és
hallásfejlesztés) kialakítása, fejlesztése.,
Feladat: Éneklési vágy megalapozása, az éneklés megszerettetése
a játékos feladatok segítségével.,
Tevékenységek:
Adjon Isten (ÉNO1.)
Bagdi Bella: Van nekem egy álmom…
Jönnek-mennek az évszakok | Belvárosi Betyárok)
Egyél libám… (ÉNÓ:84)
Külső világ tevékeny megismerése
Cél: Évszakok, napok, napszakok megnevezésének
tudatosítása, a ritmikus ismétlődések ok-okozati
összefüggéseinek megismerése, A Boldogságóra program
5. hónapjának témája: Célok kitűzése és elérése,
Feladat: A napszakokhoz kapcsolódó tevékenységek rögzítése,
gyakorlása, Időrendiség érzékeltetése, alakítása,
erősítése.,
Tevékenységek:
Mit csinálok reggel, délben, este? A hét napjainak
mondogatása.
A Boldogság Óra program 5. hónap témája: A célok
kitűzése és elérése.
Évszakfával játékos feladatok.
Mindennapi mozgás
Cél: A mozgás által a testi- szellemi teljesítőképesség
fokozása.,
Feladat: Futójátékok közben egymás elkerülésére, a társak testi
épségének megóvására nevelés.,
Tevékenységek:
Jár a falióra, tik-tak jár…
Ki a körből, be a körbe!
Mindennapos testnevelés, Mondókával egybekötött
mozgásos játékok
CSÜTÖRTÖK
Verselés, mesélés
Cél:
Gyermekek érzelmi, értelmi és erkölcsi fejlődésének
segítése.,
Feladat:
Átélhető esztétikai élmény nyújtása.,
Tevékenységek:
Csanádi Imre: Doromboló
Csanádi Imre: Hónap-soroló (Új év, új év, új
esztendő…)
Visszajött a répa (kínai népmese)
Rajzolás, festés, mintázás, kézimunka
Cél: A vizuális észlelés, emlékezet, képzelet, gondolkodás
fejlesztése., A motoros funkciók, a látáskultúra
megalapozása.,
Feladat: A gyerekek érdekelődését felkeltő vizuális élmények
biztosítása, A munka befejezésére való ösztönzés által
kitartás, feladattudat alakítása.,
Tevékenységek:
Hóember mozaikragasztással
Boldogságvár puzzle kirakása
Mindennapi mozgás
Cél: A mozgás által a testi- szellemi teljesítőképesség
fokozása.,
Feladat: Futójátékok közben egymás elkerülésére, a társak testi
épségének megóvására nevelés.,
Tevékenységek:
Jár a falióra, tik-tak jár…
Ki a körből, be a körbe!
Mindennapos testnevelés, Mondókával egybekötött
PÉNTEK
Rajzolás, festés, mintázás, kézimunka
Cél: A vizuális észlelés, emlékezet, képzelet, gondolkodás
fejlesztése., A motoros funkciók, a látáskultúra
megalapozása.,
Feladat: A gyerekek érdekelődését felkeltő vizuális élmények
biztosítása, A munka befejezésére való ösztönzés által
kitartás, feladattudat alakítása.,
Tevékenységek:
A Boldogságóra program 5. hónapja: Célok elérése
jelének színezése
Mozgásos játékok Mindennapi mozgás
Cél: A mozgás által a testi- szellemi teljesítőképesség
fokozása.,
Feladat: Futójátékok közben egymás elkerülésére, a társak testi
épségének megóvására nevelés.,
Tevékenységek
Jár a falióra, tik-tak jár…
Ki a körből, be a körbe!
Mindennapos testnevelés, Mondókával egybekötött
mozgásos játékok
Mozgás
Cél: Motoros képességek komplex fejlesztése., Gyors, pontos,
célszerű cselekvés.,
Feladat: A kéziszerek kihasználásának sokoldalú bemutatásával a
kreativitás fejlesztése, Kitartás, akaraterő fejlesztése.,
Tevékenységek:
Babzsák gyakorlatok
Babzsákszerző
Célba dobás babzsákkal (Célok elérése)
Mozgásos mondókák ( a héten tartott mindennapos
testnevelés anyaga)
Szabad játék: Puzzle játék, Babázás, babakonyhai játékok, főzőcskézés)
REFLEXIÓ: Szuper volt ez a hetünk is. A zenére mozgást nagyon szeretik! „Még egyszer!” – szokták mondani a sokadszorra meghallgatott és eltáncolt zenére. Mivel a mozgás minden fejlődés alapja, így szívesen eleget teszek a gyerekek kéréseinek.
Balázsné Barta Anikó
Óvodapedagógus