Valóra vált álmok tablója

20191025_093639.jpg

Először beszélgettünk az optimizmus elméleti hátterétől: értelmeztük az optimista és a pesszimista szó jelentése közti különbséget, konkrét iskolai példákkal alátámasztva. Beszélgettünk az osztályközösségről, a tanulmányi és viselkedésbéli helyzetről: a gyerekek is tapasztalják, átélik, hogy a kamaszkorba érve kicsit felfordul az életük, passzívvá, közömbössé, befelé fordulóvá válnak. Próbáltam pozitív példákat, eseteket elmesélni neki, amiből erőt, motivációt meríthetnek. A felső tagozatos tanári kézikönyvből felolvastam nekik „A lakatlan sziget” című történetet, és megbeszéltük a tanulságát.
Majd kiválasztottuk a „Valóra vált álmok tablója” feladatot: házi dolgozatként fogalmazást írtak „Így élek 20 év múlva” címmel, amit egy közös tablóra szerkesztve kiraktunk a tanterembe. Nagyon érdekes és izgalmas célok, vágyak fogalmazódtak meg, amit aztán mindenki nagy érdeklődéssel olvasgatott. Kívánom, hogy ezek a célok valóra váljanak, és mindenki boldog, elégedett életet éljen!

Képek