történet

Nyaralás a Balatonon

Idén júliusban nyaralni voltunk a családdal. Az úti célunk a Balaton északi partján fekvő Gyenesdiás.
Vasárnap reggel izgatottan vártuk a testvéreimmel az indulást. Gyönyörű napsütéses időben végre valahára útra keltünk. Nagyon vártam már, hogy csobbanhassak egyet a Balaton égszínkék vizében. Hamar alábbhagyott a lelkesedésem, mert amikor megérkeztünk, mintha dézsából öntötték volna, úgy esett az eső. Ez jól lehűtötte a tó vizét. Elfoglaltuk a szállásunkat, pihentünk és elmentünk vacsorázni. Finom volt a vacsora. Másnap felkerekedtünk és elindultunk fürdeni, hát mit is mondjak, vacogott a fogunk a „magyar tenger” vizében. Bizony harmadnapra sem változott a helyzet semmit. Szomorú lettem egy kicsit, mit fogunk mi egy hétig csinálni, gondoltam magamban. Elhatároztuk, hogy ez a nyaralás nem a strandolásból fog állni. Bicikliket kölcsönöztünk és a Balaton körüli kerékpárúton jó kis túrákat tettünk. Elbringáztunk a balatonedericsi Afrika Múzeumba, áttekertünk a déli partra, majd onnan visszahajóztunk Balatongyörökre, és ismét a pedált nyomtuk. Egyik nap a bringákat bakancsra cseréltük, fölsétáltunk a Festetics-kilátóba és gyönyörködtünk a szép tájban. Természetesen kiharcoltam a kalandparkot is. Ez persze sok nap programja volt. Eltévedtünk, eláztunk, verejtékeztünk és nagyon sokat nevettünk.
Bár nem sokat áztattuk magunkat a Balatonban, pedig erre készültem, de izgalmas és változatos programokkal teli nyaralásunk volt. Egészen más arcát mutatta meg a magyar tenger, mint a tavalyi nyáron, így legalább megtapasztalhattam a mondást: „ Minden rosszban van valami jó!”