Testedzés, testmozgás

főkép.jpg

A testedzés és egészséges életmód témakört 90 percesre terveztem, hogy a kinti program is beleférjen.

1. Bevezetés: Elmondom, hogy a mai órán a boldogág és a testmozgás kapcsolatát vizsgáljuk. A testedzés és a sport jótékony hatásait ismertetem.
2. Mindenki húz egy idézetet (Boldogságóra munkafüzet 138-139. o.) és elmondja, hogy mi jut eszébe róla és mi a véleménye.
3. Kitöltjük és kiértékeljük a tesztet az egészséges életmódról (Boldogságóra munkafüzet 145. o.)
4. Egy nagy kartont helyezek középre, a tanulók közösen összegyűjtik és felírják/rajzolják, milyen előnyökkel jár a rendszeres testmozgás.
5. Bagdi Bella: Jól érzem magam boggie c. dalának meghallgatása, a bátrabbak felállhatnak és táncolhatnak is.
6. Röviden elmondom a tanulóknak, hogy mi a flow élmény, utána pedig megnézzük Csíkszentmihályi Mihály 2004-es TED előadását a flow élményről.
7. Ennél a feladatnál kimegyünk az iskola udvarára, minden tanuló húz egy kártyát és azt kell kiviteleznie, ami a kártyára van írva (lehet a csoport többi tagjának is csatlakozni)
Kártyákon szereplő feladatok:
• Fusd körbe a pályát kétszer!
• 20 indiánszökdelés
• 10 fekvőtámasz
• Járj guggolva csípőre tett kézzel 1 percig
• Pókjárással menj körbe a pályán
• Talicskázz egy csoporttársaddal
• Ugrókötelezz egy percig
8. Visszamegyünk az osztályterembe és lezárásként megbeszéljük:
„Mi a legfontosabb dolog, amit megtanultál a testmozgásról? A jövőben mit szeretnél kipróbálni?”

Képek